تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 15:17
کد خبر : 70041

خبر خوب| از ثبت یک ازدواج در هر ساعت تا کاهش طلاق در زنجان

خبر خوب| از ثبت یک ازدواج در هر ساعت تا کاهش طلاق در زنجان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه شورای راهبردی جمعیت استان زنجان عصر امروز با اعلام وضعیت جمعیتی استان زنجان برگزار شد و اعضای شورا در زمینه راه‌های عملیاتی شدن سیاست‌های کلی جمعیتی به ارائه پیشنهادات پرداختند. معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه شورای راهبردی جمعیت استان زنجان عصر امروز با اعلام وضعیت جمعیتی استان زنجان برگزار شد و اعضای شورا در زمینه راه‌های عملیاتی شدن سیاست‌های کلی جمعیتی به ارائه پیشنهادات پرداختند.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان در این جلسه با بیان اینکه جمعیت از نظر صاحب نظران از دو نظر حائز اهمیت است، اظهار کرد: جمعیت در هویت ملی و تقویت امنیت ملی موثر است.

 خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه توجه به جمعیت توجه به هویت ملی است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری راهبرد را اعلام کرده‌اند و وظیفه استان‌ها اجرا و تحقق این راهبرد است.

وی با بیان اینکه رویکرد همه جلسات فرهنگی و اجتماعی مداخلات است، گفت: مداخله به منظور تغییر وضعیت موجود به روند بهتر است.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان گفت: در ترسیم برنامه‌ها در جلسات باید آینده را دید.

 وی با بیان اینکه براساس آمار روند سالمندی در زنجان روند صعودی است، اضافه کرد: باید سالمندان مورد حمایت قرار گیرند.

مرادی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید وظایف خود در مورد سیاست‌های کلی جمعیت را اعلام کنند، گفت: باید برای تحقق عملیات برنامه جمعیت در سال آینده آماده باشیم.

کاهش ۲۲ درصدی طلاق در سال‌جاری

مدیر کل ثبت احوال استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه در سال‌جاری ۱۱ هزار واقعه ولادت در استان ثبت شده است، اظهار کرد: این بدان معنا است که هر ساعت دو واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت می‌رسد.

سید علی شفیعی با بیان اینکه در سال‌جاری ۵ هزار و ۵۳۴ واقعه ازدواج در استان زنجان به ثبت رسیده است، گفت: این بدان معنا است که هر یک ساعت واقعه ازدواج به ثبت می‌رسد.

وی ادامه داد: در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری آمار طلاق در استان زنجان ۲۲ درصد کاهش داشته است.

 

رشد جمعیتی ۱۵ تا ۶۴ سال نیازهای خود را دارد

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید پایش و بررسی مستمر آمار تحولاتی جمعیتی استان و شناسایی مشکلات و موانع و تحقق اهداف منطبق با سیاست‌های کلی جمعیتی انجام شود، گفت: شناسایی اولویت‌های استانی در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و تعیین اولویت‌های برنامه‌ای در زمینه تحقق سیاست‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

مسیح‌الله سلطانی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و تهیه دستور کارهای استانی باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سیاست‌های کلی جمعیت با رویکرد ارتقای پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری در دستور کار قرار گیرد.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به تحولات در حوزه جمعیتی در استان زنجان گفت: بعد خانوار در زنجان از پنج نفر به ۳.۳ رسیده است.

سلطانی با بیان اینکه نرخ رشد سالانه جمعیتی در استان زنجان ۸۱ صدم درصد است، بیان کرد: استان زنجان در این زمینه با میانگین کشوری هماهنگی دارد.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به ثبات نرخ جمعیت روستایی عنوان کرد: از علل این ثبات به مهاجرت روستاییان، تبدیل برخی نقاط روستایی به شهری و غیره می‌توان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های سرشماری تغییراتی در جمعیت استان زنجان مشاهده شده است، گفت: کاهش سهم جمعیتی صفر تا ۱۴ سال، افزایش جمعیتی ۱۵ تا ۶۴ سال و همچنین افزایش جمعیت ۶۵ سال و بیشتر از جمله این تغییرات بوده است.

سلطانی خاطر نشان کرد: در ۳۰ سال اخیر جمعیت سالمندی در استان زنجان افزایش دو برابری داشته است.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه بالا بودن جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال نیازهای خود را دارد، عنوان کرد: کاهش نرخ بیکاری، نیاز به ایجاد فرصت شغلی و توجه به نیازها باید برای این گروه سنی مورد توجه باشد.

سلطانی ادامه داد: براساس آمارهای جمعیتی خانواده‌های زنجان کوچک‌تر از سطح کشور است.

ازدواج آسان نهادینه شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان هم در این جلسه با ابراز نگرانی از سختگیری برای ازدواج و فرزندآوری اظهار کرد: در این راستا باید ازدواج آسان نهادینه شود.

حجت‌الاسلام سعید احمدی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها فرهنگ‌سازی خوبی در زمینه ازدواج آسان انجام شده است، گفت: تبلیغ و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی برای ازدواج آسان می‌تواند در سهل‌گیری‌ها موثر باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی جمعیتی ابلاغی توسط مقام معظم رهبری بسیار غنی است، تاکید کرد: باید به فکر عملیاتی شدن آن بود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق/گ

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد