تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398 - 11:43
کد خبر : 68827

دانائی‌فرد: استعفای عبدالمهدی آبی برآتش نا‌آرامی‌ است/ برخی اصرار بر موج سواری در فضای ناآرام عراق را دارند

دانائی‌فرد: استعفای عبدالمهدی آبی برآتش نا‌آرامی‌ است/ برخی اصرار بر موج سواری در فضای ناآرام عراق را دارند

  حسن دانایی فرد، سفیر سابق ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اوج گرفتن ناآرامی‌ها در عراق و تصمیم نخست وزیر این کشور مبنی بر استعفا گفت: تقاضا‌های به حق مردم عراق و انباشت مطالبات سیاسی و فشاری که در عراق وجود دارد را کسی نمی‌تواند منکر شود مردم

دانائی‌فرد: استعفای عبدالمهدی آبی برآتش نا‌آرامی‌ است/ برخی اصرار بر موج سواری در فضای ناآرام عراق را دارند

 

حسن دانایی فرد، سفیر سابق ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اوج گرفتن ناآرامی‌ها در عراق و تصمیم نخست وزیر این کشور مبنی بر استعفا گفت: تقاضا‌های به حق مردم عراق و انباشت مطالبات سیاسی و فشاری که در عراق وجود دارد را کسی نمی‌تواند منکر شود مردم تقاضا‌هایی در بخش‌های مرکزی و جنوبی عراق دارند که واقعا قابل چشم پوشی نیست.

وی ادامه داد: منتهی در این بین بعضی بیشتر از خارج خط می‌گیرند و اصرار بر موج سواری بر فضای ناآرام عراق را دارند که مصداق آن ماجرای حمله به کنسولگری ایران در نجف یا برخی شعار‌های ضدایرانی است.

دانایی فرد با اشاره به بیانیه مرجعیت معظم در نجف گفت: در این بیانیه نیز دقیقا این تمایز در فرمایشات مرجعیت وجود داشت و ایشان تاکید کردند انسان‌های مغرض، آشوبگر و کسانی که به دنبال حمله به مراکز حکومتی و غیرحکومتی هستند باید از سیل تظاهرکنندگان جدا شوند.

سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به استعفای قریب الوقوع عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق گفت: عبدالمهدی در راستای فرمایشات مرجعیت تشخیص داد که با استعفا و برگزاری انتخابات زودهنگام می‌تواند موضوع ناآرامی‌ها و تنش در عراق را حل و فصل کند و این اتفاق تدبیری است که از سوی نخست وزیر عراق اندیشیده شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد عراق دوباره به روز‌های امن و آرامش برگردد، چون این کشور سال هاست درگیر مسائل پیرامونی و درونی شده است و ضروری است که با برقراری آرامش به مسائل مهم‌تر از جمله سازندگی در این کشور بپردازد.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد