تاریخ انتشار : جمعه 8 آذر 1398 - 7:17
کد خبر : 68717

خصوصی سازی یا دولتی سازی مدارس عدالت زداست

خصوصی سازی یا دولتی سازی مدارس عدالت زداست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، نشست مشترک شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و شورای دفتر تحکیم وحدت با حضور سجاد صدیقی در ساختمان سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد. در ابتدای این

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، نشست مشترک شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و شورای دفتر تحکیم وحدت با حضور سجاد صدیقی در ساختمان سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، ضمن معرفی ساختار دانشگاه فرهنگیان به ماموریت محور بودن این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دانشگاه فرهنگیان، دوره دانشجویی یک هدف نیست بلکه یک دوره‌ی گذار است. هدف اصلی این دانشگاه معلمی است، لذا اقدامات ما نیز باید مبتنی بر ماموریت آینده باشد.

در ادامه سجاد صدیقی از مغفول ماندن عرصه نظام آموزش و پرورش کشور از ابتدای انقلاب تاکنون ابراز نگرانی کرد و گفت: بی تفاوتی مسئولین ذی ربط، جمعیت نخبگانی و دانشجویی به مسائل نظام آموزش و پرورش کشور، موجب آسیب پذیری و آسیب دیدگی سایر بخش‌های جامعه می‌شود. بنا بر تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، مسائل آموزش و پرورش کشور باید از اولویت‌های دست چندم به اولویت اول کشور ارتقا یابد.

سپس ایشان به اهمیت وجود سند تحول بنیادین و اجرای آن در بدنه نظام آموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما می‌دانیم که سند تحول کنونی دارای اشکالاتی در زمینه محتوا، ساختار و مبانی نظری است. این سند انسان نگاشت است و مانند سایر اسناد انسان نگاشت دیگر دارای خطاست، اما بی توجهی به این سند باعث می‌شود که برخی در کشور، اسنادی مانند ۲٠۳٠ را جزو اسناد بالادستی قرار دهند و بر اجرای آن مداومت ورزند. امروزه سند ۲٠۳٠ که در پنجمین سال از ابلاغ سند تحول بنیادین رونمایی شد، به دلیل ضمانت اجرایی معاون اول رئیس جمهور، تشکیل ۳۰ کارگروه برای بررسی سند و تدوین برنامه اجرایی آن برای سایر سازمان‌ها و وزارت‌های کشور در حال اجراست در حالی که برای اجرای سند تحول بنیادین اقدامی جدی صورت نگرفته است.

در پایان سجاد صدیقی، به مسئله طرح خرید خدمات و عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: بر اساس نگاه جبهه انقلاب، خصوصی سازی یا دولتی سازی مدارس هر دو عدالت زداست. ما باید مدارس مردم پایه در کشور تاسیس کنیم. این نگاه همسو با بند مشارکت عمومی و مردمی در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

در ادامه جلسه، حمیدرضا قائم پناه، دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به طرح خرید خدمات آموزشی پرداخت و گفت: آنچه که به واسطه اجرای این طرح، موجب شکستن ستون فقرات نظام آموزش و پرورش می‌شود، از بین رفتن هویت معلمی است.

پس از آن علی دهقان، دبیر دفتر تحکیم وحدت ضمن معرفی شورای این دفتر و اقدامات آن‌ها در سه حیطه زن و خانواده، رسانه و آموزش و پرورش به ضرورت پرداختن بیشتر به مسائل آموزش و پرورش پرداخت و گفت: ما باید از کار‌های پراکنده جلوگیری کنیم و در مسئله آموزش و پرورش تمایل جدی ما این است که به بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ملحق شویم و بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه فرهنگیان استفاده کنیم.

در پایان وی در خصوص ادامه روند همکاری دو شورا موضوعاتی را پیشنهاد داد که به شرح ذیل است:
۱) ایجاد سازوکار برای نگاهداشت معلمان
۲) برقراری عدالت آموزشی
۳) اولویت بخشی به تخصیص منابع و امکانات آموزشی
۴) نظارت و ارزیابی بر مدارس غیردولتی

پس از دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی، فاطمه فیروزآبادی دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت به مشکلات سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادین نیز مانند سایر اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل فقدان نظام اجرایی، مشخص نمی‌کند که وظیفه هربخش و هر سازمان چیست و این مسئله، روند مطالبه گری شورا‌ها را در این زمینه با مشکلاتی مواجه می‌سازد. شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مشخص کند که سند تحول در کجای پازل فرهنگی کشور قرار می‌گیرد

در ادامه این نشست نرگس سادات حسینی، مسئول خواهران دفتر تحکیم وحدت نیز به مشکلات سند تحول پرداخت و گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته، اکنون اقدامات فراکسیون‌های زنان در مجلس در راستای اهداف سند۲٠۳٠است.
وی ضمن منسوخ دانستن محتوای سند۲٠۳٠، علت اجرایی شدن این سند خارجی در کشور را وجود شاخص‌های کمی دانست و گفت: سند تحول بنیادین تنها دارای تعاریف کیفی است. عدم وجود شاخص‌های کمی برای این سند، روند اجرایی شدن آن را مختل می‌سازد.

در ادامه روند نشست، اعضای شرکت کننده در جلسه به بحث و گفتگو پیرامون مسائل آموزش و پرورش پرداختند و در پایان، حمید رفیعی، جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده، به لزوم دغدغه مندی شورای دفتر تحکیم وحدت در حوزه آموزش و پرورش برای هم افزایی بیش‌تر اعضای این شورا با اعضای شورای تبیین مواضع دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه روند جلسات مشترک این دو شورا در آینده را ضروری دانست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد