تاریخ انتشار : دوشنبه 4 آذر 1398 - 8:36
کد خبر : 68317

جزئیات خدمات بهداشتی و درمانی مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان

جزئیات خدمات بهداشتی و درمانی مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عیسی مالمیر مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان امروز در نشستی به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی بسیج با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این مؤسسه به بسیجیان اظهار داشت:‌ مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۷۲

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، عیسی مالمیر مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان امروز در نشستی به مناسبت گرامیداشت چهل سالگی بسیج با اشاره به خدمات ارائه شده توسط این مؤسسه به بسیجیان اظهار داشت:‌ مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال ۷۲ طبق بند ۴ ماده ۴ اساسنامه بنیاد تعاون بسیج برای ارائه خدمات به بسیجیان شکل گرفت و از سال ۷۴ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. 

وی ادامه داد: ارائه خدمات جامع بیمه‌ای و تعامل با مراکز درمانی غیروابسته از جمله اهداف این مؤسسه است ضمن اینکه  جامعه هدف ما بسیجیان، محرومان جامعه هستند که در این مسیر همکاری‌هایی را با کمیته امداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و آستان قدس رضوی داریم.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان اضافه کرد: توسعه و ایجاد فضاهای درمانی از سال ۷۴ شروع شده و اکنون ۱۲۲ هزار مترمربع فضای درمانی در سطح کشور که عمدتاً در مناطق بوده  احداث شده است.

مالمیر یادآور شد: بیش از ۴۶ مرکز درمانی احداث شده که ۳۷ مرکز از قبل شروع به کار کرده و از هفته بسیج تا دهه فجر نیز ۱۲ مرکز جدید افتتاح خواهد شد. 

وی با اشاره به تعداد خدمات ارائه شده به بسیجیان خاطرنشان کرد: ۱۵۸ هزار خدمت را در هفته بسیج برای ارائه  به بسجییان تدارک دیده‌ایم که در قالب خدمات مستقر و گروه‌های جهادی است. 

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان بیان داشت:‌در ۱۷ و ۱۸ آذر ماه سال جاری با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج ۴ درمانگاه در شهرهای بردسکن، نی‌ریز، مشهد و یاخچیان در تبریز افتتاح می‌شود. ضمن اینکه بقیه درمانگاه‌ها نیز که شامل ۱۲ درمانگاه است تا دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا در مجموع تعداد درمانگاه‌های ما به ۵۷ خواهد رسید. 

مالمیر با بیان اینکه بخش‌هایی از خدمات پاراکلینیکی خود را برون‌سپاری کرده‌ایم، گفت:‌بخش دوم خدمات ما در حوزه بیمه‌ای است که شامل ارائه خدمات جامع بوده و سالانه بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر خانوار تحت پوشش بیمه‌ای قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در حوزه جهادی خاطرنشان کرد:‌ بیش از ۷۰۰ تیم پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون طراحی کرده‌ایم که بخشی  از آن در تهران بزرگ مستقر هستند و این تیم‌ها شامل پزشک، روانشناس، بهداشت‌یار، بوده و به مناطق جغرافیایی ثابت جهت پیگیری روند درمان مراجعه کنند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان متذکر شد: بیش از ۸۰۰ تیم جهادی نیز در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) سازماندهی شده‌اند ضمن اینکه ۵۰ تیم جهادی نیز در مؤسسه آستان قدس‌رضوی فعالیت می‌کنند. همچنین در بسیج جامعه پزشکی نیز قرارگاه هماهنگی اردوهای جهادی در سلامت را طراحی کرده‌ایم. 

مالمیر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان استفاده از ظرفیت‌های گروه جهادی در مناطق محروم است، گفت:‌ از سال ۹۵ تاکنون بیش از ۲۸۰ گروه جهادی پزشکی به سراسر کشور اعزام شده و ۱۵۸ هزار نفر از مردم این مناطق خدمات پزشکی دریافت کرده‌اند. 

وی با اشاره به ارائه خدمات تیم‌های جهادی درمانی بسیجیان در حوادث سیل و زلزله تصریح کرد:‌ در مرکز مهر شفای مؤسسه صندوق مددکاری وجود دارد که بسیجیان دارای مشکلاتی در تأمین هزینه‌های درمان تسهیلاتی تا سقف یک میلیون تومان را به صورت بلاعوض دریافت می‌کنند. ضمن اینکه وام‌های درمانی تا سقف ۱۰ میلیون تومان نیز برای درمان ارائه می‌شود. 

مدیرعامل مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از فعالیت مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در استان‌های کشور خبر داد و گفت:‌ بیش از ۱۶۰۰ نفر در مراکز درمانگاهی ایجاد شده توسط این مؤسسه مشغول به کار هستند. 

وی با اشاره به اسناد بالادستی در حوزه سلامت و جمعیت خاطرنشان کرد: در سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت و جمعیت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده بحث سبک زندگی مورد تأکید ایشان بوده است. 

مالمیر ادامه داد:‌ مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و نهادینه کردن طب اسلامی و سنتی به این موضوع ورود پیدا کرده است. 

وی با اشاره به موضوع تعالی جمعیت در کشور خاطرنشان کرد: در راستای این موضوع طرح رویش امید با هدف حمایت از زوج‌های نابارور بسیجی آغاز شده و هر بسیجی و افراد مناطق محرومی که در خصوص ناباروری مشکلاتی داشته باشند به ۴ مرکز شامل مرکز ناباروری شهید صدوقی یزد به عنوان مرکز جنوب کشور، مرکز رویان در تهران، مرکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه در غرب کشور و مرکز ناباروری میلاد مشهد در شرق کشور به عنوان مراکز فعال در این حوزه مراجعه می‌کنند.

مالمیر اضافه کرد: طبق تفاهم‌نامه‌هایی که صورت گرفته تا سقف دو میلیون تومان به زوج‌های نابارور بسیجی کمک می‌شود که از سال ۹۵ نیز ۶ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفته و بیش از ۳۰۰ زوج نیز صاحب فرزند شده‌اند. 

وی بیان داشت:‌ نهادهای دیگر مانند ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این خصوص ورود پیدا کرده و بیش از ۱۰ هزار زوج نابارور را پوشش دادند ضمن اینکه ما قصد داریم در راستای طرح رویش امید هم‌افزایی با این نهادها داشته باشیم و سعی می‌کنیم به صورت فراگیرتر به این موضوع ورود کنیم. 

مالمیر با بیان اینکه قصد داریم در آینده تا سقف ۳ میلیون تومان در این طرح تسهیلات ارائه دهیم یادآور شد: تفاهم‌نامه‌ای با انجمن علمی طب سنتی ایران داشته‌ایم تا نسبت به تکثیر جزوه‌هایی در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی اقدام کنند که در این خصوص دو جلد کتاب نیز تدوین شده است.

وی افزود: در آینده مهر شفای مؤسسه قصد داریم در زمینه آموزش طب سنتی ـ اسلامی ورود پیدا کنیم و از اردیبهشت سال ۹۹ نیز آموزشکده طب اسلامی ـ سنتی در ساختمان این مؤسسه ایجاد می‌شود. 

مالمیر با بیان اینکه معتقد هستیم در گام اول صرفا باید در حوزه آموزش طب سنتی ورود پیدا کنیم، گفت:‌ در گام بعدی در حوزه پژوهش در این حوزه ورود پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: حدود ۴ هزار کیف امدادی در بین زائرین اربعین توزیع کرده‌ایم ضمن اینکه امسال برای نخستین بار اولین کنگره ملی بهداشت و درمان در اربعین در ۱۱ مهر ماه برگزار شد که یکی از برگزارکنندگان این کنگره مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان بود.

مالمیر با اشاره به تفاهم‌نامه این مؤسسه با بسیج  جامعه پزشکی یادآور شد:‌در حوزه بهداشت و پیشگیری و آموزش به موکب‌داران اربعین ورود می‌کنیم که این کار با همکاری رادیو سلامت، شبکه سلامت و بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های آینده مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در نظام سلامت وجود دارد بحث عدالت در سلامت است که این در صورتی محقق می‌شود که ارائه خدمات در دسترس بوده و فراهم بودن خدمات نیز مورد توجه باشد. 

مالمیر خاطرنشان کرد: در این راستا بحث سلامت الکترونیکی و پزشکی از راه دور را برای سال ۹۹ هدفگذاری کرده‌ایم و در استان‌های کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس موضوع پزشکی از راه دور برای ارائه خدمات به بسیجیان انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌ای با عنوان «خدمت بی‌منت»‌ در این مؤسسه مردم مناطق محروم افزود: معاونت اجتماعی سازمان بسیج مناطق محروم کشور را احصا کرده و بیش از ۴۵۹ منطقه محروم توسط این معاونت به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان معرفی شده تا ما به این مناطق خدمات بهداشتی و درمانی ارائه دهیم.

مالمیر ادامه داد: در این طرح ۵۷ مرکز درمانی ما در کشور به صورت شبکه‌ای به این ۴۵۹ منطقه متصل می‌شوند و به آنها خدمات لازم را ارائه می‌دهیم اگر بیماران نیاز به ارائه خدمات در سطح دو یعنی بیمارستان داشته باشند ارجاع داده می‌شوند البته ارائه خدمات در سطح یک یعنی در درمانگاه‌های ما کاملاً رایگان خواهد بود اما در سطح دو حدود ۵۰ درصد تخفیف به افراد داده می‌شود. 

وی یادآور شد: قرار است سامانه‌ای را طراحی کنیم تا پزشکان و پیراپزشکان بتوانند برای مشارکت در طرح‌های بهداشتی و درمانی ما در آن سامانه ثبت‌نام کنند.

مالمیر با اشاره به نقش مؤثر خیرین سلامت در ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در کشور تصریح کرد:‌ از خیرین حوزه سلامت می‌خواهیم تا در خصوص اهدای ساختمان و تجهیزات پزشکی با ما همکاری داشته باشند.

حسینعلی طوسی مدیر مرکز مهر شفای مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان نیز در این نشست با بیان اینکه ارائه خدمات بیمه‌ای یکی از اقدامات این مؤسسه است اظهار داشت:‌از سال ۸۴ طی تفاهم‌نامه سازمان بسیج و سازمان تأمین اجتماعی بسیجیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند و به طور میانگین سالانه ۱۱۵۰۰ نفر بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند. 

مدیر مرکز مهر شفای مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان با اشاره به جزئیات بیمه شدن بسیجیان افزود: بسیجیان ۲۷ درصد از حداقل دستمزد سالانه به مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان پرداخت می‌کنند و ما این مبلغ را به تأمین اجتماعی می‌دهیم و فرد بسیجی بیمه می‌شود. 

طوسی اضافه کرد: از سال گذشته تا امسال بیش از ۵۰۰ نفر به افراد بیمه‌شده تأمین اجتماعی این مؤسسه اضافه شده است به شکلی که هر بسیجی با پرداخت ۴۲۳ هزار تومان در هر ماه بیمه تأمین اجتماعی می‌شود که تفاوت بیمه شدن از این طریق با بیمه مشاغل آزاد حدود ۷۰ هزار تومان است ضمن اینکه بسیجیان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی از همه مزایای تأمین اجتماعی شامل مستمری، از کار افتادگی، بازنشستگی، هزینه‌های پزشکی، مستعمری بازماندگان و حوادث برخوردار می‌شوند. البته سه مورد استثنایی در مورد پشش بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد که شامل بیمه بیکاری، بحث بارداری و دستمزد ایام بیماری است که افراد تحت پوشش این طرح از آن بهره‌مند نمی‌شوند. 

وی با اشاره به بیمه تکمیلی بسیجیان  خاطرنشان کرد: از سال ۸۸ این موضوع در دستور کار مؤسسه قرار گرفت و در مجموع از امسال بیش از ۵۵۰هزار نفر از بسیجیان بیمه تکمیلی شده‌اند که البته این طرح اکنون متوقف شده است. 

مدیر مرکز مهر شفای مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان اضافه کرد: بسیجیان در این طرح ۵۰ درصد از هزینه بیمه تکمیلی را به صورت یارانه از مؤسسه دریافت می‌کردند و در کنار این خدمت بیمه حوادث، عمر، و آتش‌سوزی منازل این افراد رایگان بود یعنی در مجموع ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه‌ها به صورت یارانه به این افراد پرداخت می‌شد. 

انتهای پیام/ 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد