تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آذر 1398 - 12:32
کد خبر : 68251

مستند «طلای سرخ ایرانی»

مستند «طلای سرخ ایرانی»

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه زنده و صبح گاهی «صباح جدید» امروز، با حضورعلا قاسمی روای مستند «طلای سرخ ایرانی» تولید شبکه العالم، به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد فهمی، به توصیف این مستند زیبا و مراحل تولید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه زنده و صبح گاهی «صباح جدید» امروز، با حضورعلا قاسمی روای مستند «طلای سرخ ایرانی» تولید شبکه العالم، به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد فهمی، به توصیف این مستند زیبا و مراحل تولید آن اختصاص یافت.

علا قاسمی از سفر خود به همراه تیم برنامه ساز به مشهد مقدس و تربت حیدریه و مشاهده مراحل برداشت زعفران از اولین قدم تا مرحله بسته بندی و عرضه آن گفت.

زیبایی دشت های ارغوانی زعفران و استشمام عطر آن در کوچه پس کوچه ها، فعالیت دسته جمعی و خانوادگی و نیز همدلی و شور و نشاط زعفران کارها حین انجام کار از نکاتی بود که وی به عنوان نقاط قوت سفر خود یاد کرد که لحظه به لحظه آن در مستند طلای سرخ ایرانی با تلاش و کوشش عوامل برنامه ساز ثبت و تولید شده است. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به رتبه اول ایران در تولید زعفران ناب، بهای بیشتری به این جایگاه داده شود و این محصول با بسته بندی مناسب با نام ایرانی به همه جای دنیا عرضه شود. 

در بخش دوم برنامه «صباح جدید» نیز از دکتر اسدالله پور، کارشناس تغذیه و طب سنتی و نیز مدیر انجمن دیابت پارس دعوت به عمل آمده بود تا در خصوص خواص زعفران و انار در طب سنتی ، اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه دهد.

وی ضمن اشاره به وجود آنتی اکسیدان و املاح و ویتامین های مفید در زعفران، اطلاعات کاملی از خواص ضد افسردگی و نیز نشاط آوری این گیاه ارزشمند بیان کرد. 

«صباح جدید» به تهیه کنندگی محمد فهمی و اجرای افنان معمار و سوسن الرجب، همه روزه ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰ صبح از آنتن شبکه العالم پخش می شود.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد