تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 - 5:35
کد خبر : 67844

برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج در قم

برگزاری کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج در قم

حسین ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در قم، در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری کارگاه‌هایِ آموزش پیش از ازدواج گفت : در جامعه سنتی، آموزش‌های پیش از ازدواج از طریق خانواده و به صورت چهره به چهره با مشاهده معیارهای رایج در عرف جامعه صورت می‌پذیرفت. اما در دنیای کنونی، با

حسین ملکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در قم، در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری کارگاه‌هایِ آموزش پیش از ازدواج گفت : در جامعه سنتی، آموزش‌های پیش از ازدواج از طریق خانواده و به صورت چهره به چهره با مشاهده معیارهای رایج در عرف جامعه صورت می‌پذیرفت. اما در دنیای کنونی، با تغییر خانواده گسترده به هسته‌ای،  فرصت کم و ارتباط محدود اعضای خانواده با یکدیگر، زمان مناسب برای انتقال اطلاعات و آموزش در درون خانواده کاهش یافته است.

دبیر سازمان مردم نهاد پرتو آرامش زندگی ادامه داد : عدم شناخت و آگاهی زوجین از مسایل ازدواج، سطحی‌نگری به زندگی زناشویی و کوچک شمردن مشکلات موجب افزایش آمار طلاق شده است. به طوری که گفته می‌شود ۵۰ درصد طلاق‌ها، در پنچ سال نخست ازدواج رخ می‌دهد.

وی گفت: ازدواج در زمره‌ی پیچیده‌ترین روابط انسانی است. و نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد و نسل جوان امروز برای پیمودن راه‌های پر پیچ و خم رشد، بالندگی و تصمیم‌گیری‌های مناسب که اهم آن‌ها همسرگزینی مناسب و دست‌یابی به پیمان زناشویی پایدار می‌باشد. نیازمند آگاهی، آموزش و مشاوره است.

وی افزود : مسائل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش ناسازگاری میان زوجین، مشکل در روابط با خانواده‌ها، انتظارات غیرمعقول از یکدیگر و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی، ضرورت آموزش و فرهنگ‌سازی را ایجاب می‌نماید.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش مهارت‌های پیش از ازدواج، سمن پرتو آرامش زندگی با حمایت و همراهی معاونت فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان،  با عزمی راسخ و گامی استوار امید دارد با آموزش‌های پیش از ازدواج در جوانان زمینه آگاه‌سازی و کمک به شکل‌گیری ازدواج‌های موفق و خانواده پایدار را به ارمغان آورد.

 

بیشتر بخوانید:

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد