تاریخ انتشار : جمعه 24 آبان 1398 - 8:52
کد خبر : 67676

طب سنتی آکادمیک از عطاری‌ها جدا شود

طب سنتی آکادمیک از عطاری‌ها جدا شود

مهدیه حاجی منفرد جمعه ٢۴ آبان در حاشیه همایش «منوپوز ایمن از دیدگاه طب سنتی» در جمع خبرنگاران گفت: این همایش، نخستین قدم برای آشتی بین طب ایرانی و طب کلاسیک بود. او با بیان اینکه دیدگاه‌هایی وجود دارد که طب کلاسیک باید کنار گذاشته شود، در حالی‌که معتقدیم باید حد وسط این دو طب

مهدیه حاجی منفرد جمعه ٢۴ آبان در حاشیه همایش «منوپوز ایمن از دیدگاه طب سنتی» در جمع خبرنگاران گفت: این همایش، نخستین قدم برای آشتی بین طب ایرانی و طب کلاسیک بود.

او با بیان اینکه دیدگاه‌هایی وجود دارد که طب کلاسیک باید کنار گذاشته شود، در حالی‌که معتقدیم باید حد وسط این دو طب مدنظر قرار گیرد، افزود: طب سنتی و کلاسیک هر دو کاربردی هستند.

یک متخصص طب سنتی ادامه داد: طب ایرانی، برای درمان بیماری‌های مزمن و سبک زندگی حرف برای گفتن دارد، به عنوان مثال؛ در درمان ناباروری‌ها یا حفظ سلامتی بانوان چه در سنین باروری، یائسگی و حتی در سنین آغازین بلوغ می‌توانیم با طب ایرانی، راهکار ارائه دهیم.

حاجی منفرد خاطرنشان کرد: ارائه راهکار با استفاده از طب سنتی می‌تواند منجر به هزینه‌ کمتر بدون نیاز به دارو، با توصیه سبک زندگی و پیشگیری شود.

او با اشاره به اقلیم چهارگانه ایران نیز بیان کرد: طب ایرانی در کنار طب کلاسیک می‌تواند برای درمان‌ بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود و استان فارس نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود گیاهان دارویی، می‌تواند به اقتصاد درمان کمک کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد