تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آبان 1398 - 9:48
کد خبر : 67400

با چالش منکر و فساد در جامعه مواجه هستیم

با چالش منکر و فساد در جامعه مواجه هستیم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیامبران الهی، ائمه و علمای دینی مصلحان جامعه هستند، گفت: بنابراین کسانی که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در همایش طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیامبران الهی، ائمه و علمای دینی مصلحان جامعه هستند، گفت: بنابراین کسانی که امروز در جامعه به‌دنبال اصلاح جامعه هستند در برابر ترویج فساد در جامعه دغدغه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مؤمن واقعی کسی است که در مقابل منکرات در جامعه سکوت نکند، اگر کسی ادعای مسلمانی دارد نمی‌تواند در مقابل گناه، فساد و معصیت در جامعه بی‌تفاوت باشند.

دغدغه مومنان برای برخورد با منکرات

وی با اشاره به اینکه مؤمن باید به آنچه خداوند به او امر کرده است، عمل کند، اظهار کرد: ایمان نباید زبانی باشد، بلکه ایمان باید در عمل ثابت شود، مومن باید دغدغه‌مند و متقی باشد.

نکونام افزود: ترس از نشانه‌های یک مؤمن است، مومن باید از عاقبت و آینده خود در آن دنیا ترس داشته باشد، مؤمنان باید دغدغه داشته باشند تا جامعه به فساد کشیده نشود، انبیای الهی نیز همینطور بودند و وظیفه اصلاح جامعه را بر عهده داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه دهنده راه انبیا الهی هستند، خاطرنشان کرد: مومنان در این راه سهیم هستند، بسیاری از افراد در زمان پیامبران دین را عامل عقب‌ماندگی می‌دانستند؛ اما باید گفت پیشرفت تکنولوژی و رشد علمی یک مقوله جدا از امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با تأکید بر اینکه لازمه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه چالش است، تصریح کرد: مؤمن راحت‌طلب نیست؛ اگر ما در هر کوچه و محله یک آمر به معروف و ناهی از منکر داشته باشیم، بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود و جلوی بسیاری از معضلات نیز گرفته می‌شود.

ارتباط مستقیم با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال  و بختیاری برای دریافت اخبار محلات

نکونام در پایان با اشاره به ارتباط مستمر آمران به معروف و ناهیان از منکر چهارمحال و بختیاری با نماینده ولی‌فقیه در استان، بیان کرد: بنده در طول شبانه‌روز آمادگی کامل برای دریافت اخبار و اطلاعات محلات دارم، آمران به معروف می‌توانند با شماره بنده مستقیم تماس بگیرند یا اطلاعات را به صورت مستند پیامک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبان نرم انجام شود، در کشور با چالش منکر و فساد مواجه هستیم، در امر مبارزه با  موضوع فساد دستگاه قضایی، اجرایی و فرهنگی و مردم نقش دارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد