تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 4:44
کد خبر : 6737

ما ‌بی‌تقصیریم/ محصول و کار جدید در حوزه قرآن کم است

ما ‌بی‌تقصیریم/ محصول و کار جدید در حوزه قرآن کم است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح جایگاه بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و هفت سال فعالیت این بخش پرداخت و اظهار کرد: بخش عفاف و حجاب جزو بخش‌هایی است که

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به تشریح جایگاه بخش عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن و هفت سال فعالیت این بخش پرداخت و اظهار کرد: بخش عفاف و حجاب جزو بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر به نمایشگاه قرآن اضافه شده‌ و طی یک سیر رو به جلو هر سال کامل‌تر از گذشته در این نمایشگاه حضور دارد.

وی ادامه داد: قبلاً صرفاً بخش فروش محصولات عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن فعال بود در حالی که اکنون بخش نمایشگاهی، بخش علمی، ارائه مشاوره در این خصوص و … نیز اضافه و این بخش کامل‌تر شده است و می‌تواند عموم نیازهای خانواده‌ها را تأمین کند.

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به این سؤال که آیا در برگزاری نمایشگاه قرآن با مشکل بودجه مواجه بوده‌اید؟ گفت: خیر، مشکل بودجه نداشتیم. اما اگر بودجه گسترده‌تری داشتیم تولید آثار هنری که بتواند مفاهیم قرآنی را عرضه کند، در دستور کار قرار می‌دادیم؛ اگر نمایشگاه قرآن مشکلاتی دارد که به پول ربطی ندارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه قرآن محل عرضه تولیدات و محصولات قرآنی و فعالیت‌های همه نهادهای قرآنی است و خود ما دست به تولید محصولات قرآنی نمی‌‌زنیم بلکه صرفاً محل عرضه هستیم و محیطی را آماده می‌کنیم تا آخرین دست‌آوردهای قرآنی نهادها، سازمان‌ها و … در آنجا به نمایش گذاشته شود در حالی که اگر بودجه و اعتبار بیشتری داشتیم خودمان به عنوان یک دستگاه مسئول دست به تولید محصولات قرآنی می‌زنیم.

ما بی‌تقصییر هستیم محصول جدیدی در حوزه قرآن تولید نمی‌شود

رئیس بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در پاسخ به این سؤال که چرا هر سال در بسیاری از حوزه‌ها شاهد تکرار در محصولات نمایشگاه قرآن هستیم و محصولات با نوآوری جدیدی عرضه نمی‌شود؟ گفت: محصولات قرآنی تفسیر، ترجمه و تلاوت است و وجود تکرار در محصولات نمایشگاه قرآن به این دلیل است که چیز نویی تولید نشده است و ما بی‌تقصیر هستیم.

وی افزود: اگر بودجه داشتیم سفارش تولید محصول قرآنی جدید می‌دادیم. میزان محصولات تولید شده در عرصه قرآن کم است و کار جدید و نو در این عرصه تولید نمی‌شود تا ما بتوانیم آن را نمایش دهیم. به عنوان مثال در عرصه سینما، کتاب، طب اسلامی و … کار جدیدی صورت نمی‌گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد