تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آبان 1398 - 12:52
کد خبر : 67334

راه میان‌بر مقابله با قاچاق کالا و ارز، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است

راه میان‌بر مقابله با قاچاق کالا و ارز، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در خصوص گردهمایی فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که قرار است در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شود، گفت: در این چند سالی که

راه میان‌بر مقابله با قاچاق کالا و ارز، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در خصوص گردهمایی فناوری‌های نوین در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز که قرار است در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شود، گفت: در این چند سالی که توفیق حضور در مجلس را داشتم از نزدیک برخی فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را دنبال کردم و در جریان تلاش و پیشرفت‌های آن‌ها قرار گرفتم.
وی افزود: در حال حاضر کشور ما به لحاظ داشتن نیروی جوان و نخبه از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است که مطمئناً اگر این افراد زحمتکش بیشتر باور شوند تلاش‌هایشان بیشتر هم به چشم خواهد آمد و حتما در رفع مشکلات اقتصادی که با آن دست به گریبان هستیم، راه‌گشا خواهد شد.
نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: بیشتر بازدید‌های من از شرکت‌های دانش‌بنیان به حوزه فرهنگ برمی‌گردد و کمتر در جریان تلاش‌های دیگر حوزه‌ها قرار گرفتم، ولی با توجه به مشکلات اقتصادی که به تبع تغییر نرخ ارز به‌وجود آمده ضرورت دارد که بیش از پیش به قاچاق کالا و ارز توجه شود که مطمئنا یکی از مسیر‌های میان‌بر برای جلوگیری از این ناهنجاری، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه و بهره‌گیری از دانش آن‌ها در راستای این ماموریت است.
عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: همه می‌دانیم که راه مبارزه با فساد، تقویت دستگاه‌های نظارتی است و اکنون سیستم‌های نظارتی ما نیازمند ارتقاء سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند تا بتوانند بهتر از همیشه به وظایف خود عمل کنند. هرچه شفاف‌سازی در این امور بهبود پیدا کند اقتصاد مملکت نظم و نسق بهتری به خود خواهد گرفت و در نهایت اعتمادسازی خوبی در جامعه به‌وقوع می‌پیوندد.
سیاوشی در پاسخ به اینکه چرا پیشرفت در این حوزه کند بوده است؟ گفت: محافظت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد فضای امن برای آن‌ها یک اصل است که امیدوارم همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان نظام به این موضوع کمک کنند. از طرفی، تغییر با مقاومت روبروست و از این‌رو تحول نیازمند زمان است. همچنین حفظ نخبگان در کشور، دسترسی شرکت‌های دانش‌بنیان به سرمایه و بوروکراسی موجود اداری جزو چالش‌ها و دست‌انداز‌هایی است که پیشرفت در این مسیر را سخت کرده است.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد