تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 آبان 1398 - 16:24
کد خبر : 67153

مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی هفته/از تکذیب آزادی نعمت زاده تا برگزاری مجدد دادگاه نجفی

مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی هفته/از تکذیب آزادی نعمت زاده تا برگزاری مجدد دادگاه نجفی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی که طی هفته‌ای که سپری شد از قول مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی مطرح شده است. باید پرونده‌های طلاق کاهش یابد و نهاد خانواده مستحکم‌تر باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، این خبر مروری است بر مهمترین خبرهای حقوقی و قضائی که طی هفته‌ای که سپری شد از قول مسئولان و کارشناسان حوزه‌های مختلف حقوقی و قضائی مطرح شده است.

باید پرونده‌های طلاق کاهش یابد و نهاد خانواده مستحکم‌تر باشد

رئیس قوه قضاییه در نشست هم اندیشی با نخبگان و فعالان در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: آسیب‌های اجتماعی واقعیتی انکار ناپذیر است و دور از سیاه نمایی باید واقعیت را دید. در این زمینه نه خوش بین باید بود و نه بدبین بلکه باید واقعیات را دید و آسیب شناسانه برخورد کرد.

رئیس قوه قضائیه در سفر استانی به آذربایجان شرقی اعلام کرد:

دفاع از حقوق بشر در ذات انقلاب اسلامی است
تخلفات، یک استثناء است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بحمدالله در نظام اسلامی دفاع از حقوق بشر در ذات انقلاب اسلامی است، گفت: تخلفات مربوط به رعایت حقوق افراد در ایران یک استثناء است.

رییسی: تعامل با دولت، مجلس و دستگاه‌ها راهکار اصلی برون رفت از مشکلات کشور است

رئیس قوه قضاییه گفت: تعامل با دولت، مجلس و دستگاه‌ها راهکار اصلی برون رفت از مشکلات کشور است.

وی همچنین در همایش ملی پدافند غیرعامل اظهار کرد:

رییسی: به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم

رئیس قوه قضاییه گفت: امروز ما به گستردگی همه داشته‌هایمان داریم تهدید می‌شویم. در تاریخ حیات کشورمان جلوه‌هایی از روحیه استکباری را دیده‌ایم. ملت ما در این عصر جدید، در تبعید امام بزرگوار، در شهادت دانش آموزان، در تسخیر لانه جاسوسی و از سال ۴۲، ۵۷ و ۵۸ جلوه حرکت‌های استکباری را بارها دیده است.

رئیس قوه قضاییه در نشست با فرهیختگان و فعالان فرهنگی اجتماعی نیز بیان کرد:

بعضی احکام که دغدغه مردم است باید به اطلاع آنان برسد

رئیس قوه قضاییه گفت: نیاز داریم با جامعه گفتگو کنیم و جامعه باید از نحوه اقدامات ما باخبر باشد و معتقدیم باید مسائل با مردم در میان گذاشته شود و بویژه بعضی احکام که دغدغه مردم است، به اطلاع آنان برسد.

سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد:

آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم
 صدور رای پورشه سوار اصفهانی
 علت برکناری ۶ قاضی

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ۷۶ درصد شرکت‌کنندگان نظرسنجی وزارت اطلاعات، از قوه قضاییه راضی‌اند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در سیزدهمین نشست خبری با گرامی داشت روز ۱۳ آبان روز استکبار جهانی گفت: امروز رسالت و ماموریت قوه قضاییه اجرای عدالت و مبارزه با مفاسد و احقاق حقوق مردم و بیت المال بدون ملاحظه این و ان و بدون توجه به خطوط موهوم و غیر واقعی و خودساخته برخی از اشخاص و جریانات سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال ۹۸، ۷۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول شد

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امروز در شش ماهه اول سال ۹۸، ۷۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوقات بانک‌ها توسط ادارات اجرای ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده که این رقم در مقایسه با عملکرد شش ماه مشابه سال ۹۷، ۱۴۶ درصد رشد دارد.

وزیر دادگستری از اداره کل تعزیرات حکومتی تبریز بازدید کرد

وزیر دادگستری در سفر به استان آذربایجان شرقی از اداره کل تعزیرات حکومتی تبریز بازدید کرد.

سخنگوی شورای نگهبان: ترامپ با آبادانی ایران مشکل دارد

سخنگوی شورای نگهبان می‌گوید تحریم ایران در حوزه ساخت و ساز به خوبی نشان داد که ترامپ با آبادانی و سازندگی ایران مشکل دارد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، عباسعلی کدخدایی در توییتر نوشت: ناکارآمدی سیاست فشار حداکثری، موجب شد تا دشمنی ترامپ یکبار دیگر علنی شده و با وضع تحریم در حوزه ساخت و ساز، از سینه پر کینه خود پرده برداری کند. این تحریم به خوبی نشان داد که ترامپ با آبادانی و سازندگی ایران مشکل دارد، که البته شکست آن نیز، عاملی می شود برای افسردگی بیشتر ترامپ!

یکی از مشکلات اساسی قوه قضاییه حجم بالای ورودی پرونده به محاکم است

رئیس دیوان عالی کشور که به اصفهان سفر کرده بود گفت: در برنامه‌ها و سیاست‌های مسئولان عالی قوه قضاییه کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم در دستور کار جدی قرار گرفته است.

مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات آغاز شد

مراسم معارفه و تحلیف اعضای هیات منصفه مطبوعات صبح روز یکشنبه (۱۲ آبان ماه) با حضور رییس کل دادگستری استان تهران آغاز شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در این مراسم گفت: هیات منصفه مطبوعات پشتوانه خوبی برای رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مشکلی که در جامعه داریم محجوریت قانون است و متاسفانه قانون در خیلی از دستگاه ها مورد بی مهری قرار می‌گیرد. خوشحالیم که نظام جمهوری اسلامی لایحه ای را که تصویب کرد موضوع هیات منصفه را در آن پیش بینی کرد.

۳  میلیارد جریمه قاچاقچی البسه برند در کرج

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز از جریمه سه میلیاردی قاچاقچی البسه برند در شهرستان کرج خبر دادو گفت: اکیپ گشت مشترک تعزیرات حکومتی، ضمن بازرسی از یکی از واحدهای صنفی واقع در جهانشهر، البسه برند به ظن قاچاق مشاهده کردند.

دادستانی کل کشور در خصوص انتخابات مجلس اطلاعیه‌ای صادر کرد.

دستگاه‌ها و دیده‌بانان مردمی، تخلفات و جرایم انتخاباتی زودهنگام را گزارش کنند

دادستان کل کشور با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

آخرین دفاعیات یک متهم محیط زیستی اخذ شد

وکیل مدافع سپیده کاشانی از متهمان پرونده محیط زیست گفت: آخرین دفاعیات این پرونده اخذ شده و منتظر صدور رای از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب هستیم.

دادگاه محمدعلی نجفی دوباره برگزار می‌شود

قاضی محمد کشکولی رییس شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران گفت: دادگاه نجفی مجدد به صورت علنی برگزار می‌شود. نظریه کارشناسی به وکلای طرفین پرونده ابلاغ شد و وکلا ۷ روز فرصت دارند  که نظر کتبی خود را به ما اعلام کنند.

مختومه شدن یک میلیون و ۸۱۶ هزار پرونده در شورای حل اختلاف تا پایان شهریور

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۸، یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۷۱۱ فقره پرونده در مجموعه شوراهای حل اختلاف در سطح کشور مختومه شده است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، در نشست خبری با خبرنگاران که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در ۶ ماه اول سال ۹۸ پرونده‌های وارده به شعب شوراهای حل اختلاف ۱ میلیون و ۸۲۷ هزار و ۷۹۴ فقره پرونده تا پایان شهریورماه بوده است.

شرط بچه دار نشدن در ازدواج باطل است

رئیس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر شیوع درج شرط ضمن عقد نکاح مبنی بر بچه دار نشدن، گفت که چنین موضوعی وجود ندارد و این شرط نیز از نظر اکثر فقها باطل است.

ششمین جلسه دادگاه ۹ متهم اقتصادی برگزار شد

ششمین و هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری به همراه دیگر متهمان به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی موحد برگزار شد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران: حسن عباسی در زندان بود

مدیرکل زندان های استان تهران گفت: حسن عباسی –تحلیل گر سیاسی – در زندان بوده و با استفاده از نهاد «آزادی مشروط» از زندان آزاد شده است.

آماده‌سازی مقدمات نظارت الکترونیکی سازمان بازرسی بر سیستم بانکی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات نظارت الکترونیکی در این زمینه هستیم و از شما می‌خواهیم در این خصوص همکاری کنید.

مرگ ۹۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی نیمه اول سال ۱۳۹۸

طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه اول سال ۱۳۹۸، نه هزار و ۳۶۰ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شده‌اند و این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییرات اندکی داشته و تنها یک دهم درصد افزایش یافته است.

بیانیه دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص فیلم «خانه پدری»

دادسرای عمومی و انقلاب تهران درباره فیلم «خانه پدری» بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد: حسب گزارش‌های واصله روال قانون در اکران این فیلم به طور کامل طی نشده است.

اعلام نظر پزشکی قانونی درباره ماجرای لردگان تا پایان هفته

اعلام نظر پزشکی قانونی در حادثه لردگان تا آخرهفته به مقام ذی ربط، بررسی حوادثی مانند منا، گنبد، سقوط هواپیمای ترکیه در ایران، پلاسکو و پرونده‌هایی همچون میترا استاد، دختر آبی، عباس کیارستمی در کمترین زمان ممکن از سوی پزشکی قانونی و … از مهمترین موضوعاتی بود که رییس سازمان پزشکی قانونی کشور آنها را تشریح کرد.

«ایروانی» پول بیت المال برای تولید داخل را صرف واردات قطعات چینی می‌کرد

نماینده دادستان تهران در پرونده گروه عظام، گفت: اقدامات گروه عظام باعث شد برخی خودروهای تولیدی چند دهه قبل به واسطه سودی که این‌ها از واردات قطعات می‌بردند همچنان از خط تولید خارج نشوند.

۴۷۱ میلیارد جریمه فرجام ۳ متهم عرضه خارج از شبکه سوخت در بوشهر

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۴۷۱ میلیارد ریالی ۳ متهم پرونده عرضه خارج از شبکه سوخت خبر داد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس کل محاکم تهران برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس کل محاکم تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه) در مجتمع امام خمینی (ره) با حضور رییس کل دادگستری استان تهران برگزار شد و در این مراسم عباس پوریانی رئیس کل پیشین محاکم تهران جای خود را به یحیی جعفری داد.

تجدید وقت دادگاه ۲۰۰۰ پرونده به دلیل نبود امکانات اعزام زندانیان

رییس کل دادگستری تهران گفت: ۲۰۰۰ پرونده طی چند ماه گذشته داریم که به دلیل اعزام نشدن زندانی به محاکم به دلیل کمبود امکانات لجستیکی تجدید وقت شده است.

۴۵ درصد از اراضی وقفی فاقد سند رسمی است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود ۴۵ درصد از اراضی وقفی فاقد سند رسمی است و مابقی آن هم بر اساس قانون حدنگار تهیه نشده و فاقد سند کاداستری (تک برگ) است.

مصمم به مبارزه با فساد درون و برون سازمانی هستیم

رئیس کل جدید دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: آنچه امروزه به عنوان سند تحول قضایی مصمم بر اجرای آن هستیم مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی است.

ثبت ۱۰۰۰ ازدواج دوم در سال ۱۳۹۷

رییس هیات مدیره کانون سردفتران ازدواج و طلاق با ارائه آماری از ازدواج های چندهمسری در سال گذشته و امسال گفت: در سال ۹۷ ، ۶۳۰ هزار ازدواج در کل ایران ثبت شد که از این تعداد، نزدیک یکهزار نفر، ازدواج چند همسری داشته‌اند و در سال ۹۸ نیز  نزدیک ۳۹۸ هزار ازدواج  رسمی در کل کشور ثبت شده که از این تعداد،  ۵۳۰ مورد آن ازدواج چند همسری (همسر دوم) بوده است.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه حقوق بشر در ژنو

نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، از روز دوشنبه ۱۳ آبان در محل دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گشایش یافت.

نیکوکاران تهرانی ۲۶ نفر زندانی بدهکار را از بازداشتگاه اوین آزاد کردند

مدیر بازداشتگاه اوین گفت: به مناسبت حلول ماه ربیع الاول، با تلاش و پیگیری مددکاران بازداشتگاه اوین و همت نیکوکاران تهرانی، ۲۶ نفر از مددجویان بدهکار آزاد شدند.

وکیل شبنم نعمت‌زاده: حکم موکلم هنوز صادر نشده است
 آزادی موکلم تا سه روز دیگر صحت ندارد

وکیل مدافع شبنم نعمت زاده خبر آزادی موکلش تا سه روز آینده را تکذیب کرد و گفت: خبری که به اشتباه یکی از رسانه‌ها در مورد ارائه وثیقه ۲۰۰ میلیاردی موکلم تا ۳ روز آینده و آزادی او منتشر شده صحت ندارد.

استراتژی ما ارتقای حقوق بشر بر اساس عقلانیت اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: غربیان معتقدند که حقوق بشر اگر سکولار و لیبرال نباشد، اساساً حقوق بشر نیست، اما استراتژی ما ارتقای حقوق بشر بر اساس عقلانیت اسلامی است.

مظفری: صد درصد فضای شوراهای حل اختلاف در اختیار صلح و سازش قرار گیرد

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه یکی از بندهای سند تحول، تحول در شوراهای حل اختلاف است، گفت:‌ اگر صد درصد فضای شوراهای حل اختلاف در اختیار صلح و سازش قرار گیرد طبعا این امکان به وجود خواهد آمد که تعداد بیشتری از پرونده‌ها به مصالحه ختم شود بنابراین از این جهت در لایحه پیش بینی شده که شوراهای حل اختلاف در آینده و بازه زمانی تعیین شده این کار را انجام دهند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد