تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آبان 1398 - 9:12
کد خبر : 66961

باورهای اشتباه، عامل کاهش ازدواج و فرزندآوری در همدان

باورهای اشتباه، عامل کاهش ازدواج و فرزندآوری در همدان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان اظهار کرد: مهم‌ترین مبنای آماری و اطلاعاتی به وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، ولادت و فوت بازمی‌گردد. وی با بیان اینکه این اطلاعات

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان همدان اظهار کرد: مهم‌ترین مبنای آماری و اطلاعاتی به وقایع چهارگانه ازدواج، طلاق، ولادت و فوت بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه این اطلاعات به صورت فصلی به ثبت می‌رسند و باید خروجی آنها در اختیار کارگروه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد تا برای این موضوع چاره‌اندیشی شود گفت: تحلیل آمار بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان همدان بیان کرد: بررسی اثرات این آمارها در جامعه حائز اهمیت است چراکه طبق تحقیقات علل کاهش میزان ازدواج و فرزندآوری تنها به مسائل اقتصادی مربوط نیست.

وی با بیان اینکه نقش باورها و امور فرهنگی در این بین بیش از سایر علل پررنگ است گفت: توجه به فرزندآوری کمتر، ازدواج کمتر و طلاق بیشتر در بین خانواده‌های مرفه باید توجه داشت.

افشاری با اشاره به اینکه تمام مباحث مربوط به جمعیت و مشکلات ازدواج، طلاق و ولادت‌ها به مباحث اقتصادی و اشتغال برنمی‌گردد تاکید کرد: متاسفانه در باورها و فرهنگ جامعه تغییراتی ایجاد شده که در نتیجه شاهد کاهش میزان ازدواج و ولادت و افزایش میزان طلاق هستیم.

وی با اهمیت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در جامعه بیان کرد: در خصوص این مسائل رسانه‌ها نقش مهمی در حساس‌سازی ذهنیت جامعه دارند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد