تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 7:44
کد خبر : 66473

چهار عامل اصلی بروز طلاق زنجانی‌ها چیست؟

چهار عامل اصلی بروز طلاق زنجانی‌ها چیست؟

سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با راه‌حل‌های کاهش نرخ طلاق، اظهار کرد: کاهش نرخ طلاق مستلزم آگاه‌سازی است و ارتقای فرهنگ گفت‌وگو در خانواده‌ها نیز می‌تواند در بهبود روابط زوجین نقش موثری داشته باشد. این مسئول در رابطه با سامانه کاهش طلاق، بیان کرد: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون بازخوردهای خوبی

سلمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با راه‌حل‌های کاهش نرخ طلاق، اظهار کرد: کاهش نرخ طلاق مستلزم آگاه‌سازی است و ارتقای فرهنگ گفت‌وگو در خانواده‌ها نیز می‌تواند در بهبود روابط زوجین نقش موثری داشته باشد.

این مسئول در رابطه با سامانه کاهش طلاق، بیان کرد: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون بازخوردهای خوبی دریافت کردیم و در مواردی که امکان داشته باشد، افراد ثبت‌نام کننده بعد از دریافت مشاوره سازش می‌کند و اگر امکان سازش وجود نداشته باشد، پرونده موردنظر به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه تصمیم در شهرستان‌ها نیز فعال است که طی شش ماهه نخست امسال از ۹۱۷ زوج مراجعه‌کننده متقاضی طلاق، ۳۵ مورد سازش کرده‌اند.

حسینی با بیان اینکه چهار عامل اعتیاد، بیکاری، خیانت و اختلافات خانوادگی در بروز طلاق بسیار موثر هستند، گفت: متاسفانه واقعه طلاق صدمه‌های زیادی را به خانواده و جامعه وارد می‌کند که در این راستا سامانه کاهش طلاق می‌تواند هم به‌عنوان یک ابزار برای کارشناسان و مددکاران قرار گیرد و هم به‌عنوان یک ابزار مدیریتی به دادگستری و بهزیستی کمک کند تا بر کار مراکز مشاوره، نظارت بهتری داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: با رخ دادن طلاق، دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی‌سرپرست و سرپرست خانوار به‌وجود می‌آید و افراد متقاضی طلاق با ثبت‌نام در این سامانه فرصت آموختن مهارت‌هایی که لازم یک زندگی موفق است را به دست می‌آورند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد