تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 10:15
کد خبر : 66362

ارتباط بالابردن دیوار مدارس دخترانه و اجرای سند۲۰۳۰

ارتباط بالابردن دیوار مدارس دخترانه  و اجرای سند۲۰۳۰

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فاطمه شاملو جانی‌بیک فعال دانشجویی و سردبیر فصلنامه علمی_فرهنگی حوای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) طی یادداشتی نوشت: چندی پیش شورای شهر تهران بنابر طرح و ایده نوینی که از معاونت زنان وام گرفته است،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فاطمه شاملو جانی‌بیک فعال دانشجویی و سردبیر فصلنامه علمی_فرهنگی حوای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) طی یادداشتی نوشت: چندی پیش شورای شهر تهران بنابر طرح و ایده نوینی که از معاونت زنان وام گرفته است، اعلام کردند می‌خواهند دیوارهای مدارس را به نحوی بلند کنند که اشراف ساختمان های اطراف به فضای داخلی حیاط مدارس کمتر شده و دانش آموزان بتوانند بدون حجاب در حیاط حضور یابند و یا ورزش کنند.

اما آموزش و پرورش مخالف این طرح است زیرا اختصاص این همه هزینه برای چنین کاری که اصلا اولویت نیست منطقی به نظر نمی رسد و این پرسش را در وهله اول ایجاد خواهد کرد که حامیان این طرح دقیقا چه ارتفاعی را در نظر دارند زیرا آنگونه که ما میدانیم ساختمان های شهری چون تهران آنقدر بلند هستند که اگر بخواهند دیوار مدارس را هم به تناسب آن بالا بکشند دیگر خودتان قضاوت کنید چه اتفاقی می افتد.

نکته قابل بحث در این موضوع استنباط اشتباه معاون ریاست جمهوری در حوزه زنان است، ایشان تصور می‌کنند این مسئله تشویق کننده دختران برای حفظ حجاب است درحالیکه اصلا چنین نیست و افراد با عادت کردن به این مسئله ناخودآگاه به این مسیر سوق می‌یابند که هر قانونی دارای راهی و مقدمه ای برای دور زدن است.

به عبارتی داشتن حجاب در مدارس برای دختران آن هم از سن تکلیف شرعی خود تمرینی جهت جامعه پذیری دختران دربرابر حجاب است. همین طور باتوجه به وضعیت فرهنگی حاکم بر جامعه ایران و تاثیراتی که متاسفانه قشر نوجوان ما از غرب می‌گیرند، این مسئله بیشتر موجبات تبدیل مدارس به فشن شو های مد را فراهم می‌کند و نمی تواند نسخه تشویقی برای آموخته کردن دختران نسبت به حجاب باشد. درثانی سوال پیش می آید آخر مگر دانش آموزان اصلا چه مدت زمان را در حیاط سپری می‌کنند که حالا برای زمانی اندک این همه هزینه گزاف شود؟

بله دانش آموزان می‌توانند در کلاس پوشش خود را بردارند اما آیا منطقی است برای لحظه ای کوتاه داخل حیاط بودن از بودجه آموزش و پرورش برای بلند کردن دیوار مدارس بهره برد درحالیکه می‌توان به مصارف مهم تری پرداخت، یا مثلا مطرح می‌کنند در زمان ورزش در حیاط، پوشش آزاد باشد. آیا بهتر نیست به جای عریض و طویل کردن دیوار مدارس، سالن های ورزشی مناسب با امکانات جدید ساخت تا بچه‌ها به جای ورزش در حیاط غیر استاندارد مدرسه در یک سالن ورزشی، ورزش کنند؟ یا بهتر نیست به جای این ۲۰ درصد کم کردن های الکی، بودجه ای صرف تغذیه سالم به دانش آموزان کنند؟ چرا که ما می‌دانیم هستند دانش آموزانی که متاسفانه با شکم گرسنه سر کلاس درس حاضر می‌شوند. اینچنین به نظر می‌رسد جریان فخیم اصلاحات از انجام طرح های مهم و حیاتی عاجز و یا شاید توان مدیریتی لازم برای انجام این امور را ندارد و سود و منفعتش در راه اندازی قفس است.

به نظر دیوارها بیشتر به نمایشی مضحک برای جلب عوام می‌ماند تا دانش آموزان.

 ای کاش به جای اختصاص بودجه آموزش و پرورش به چنین کارهای غیر ضروری، بودجه ای صرف آموزش فرزندان این کشور جهت آشنایی با قانون و فرهنگ قانون مداری اختصاص یابد تا آیندگان شاهد انواع و اقسام بزهکاری های خرد و کلان نباشند تا شاید افراد بیاموزند انسان ها فارغ از ژن خوب یا بدشان قابل احترامند.

البته این گونه طرح‌های به یک باره می‌تواند مفاهیم متفاوتی را به ذهن متبادر کند که مثلا نکند خدایی ناکرده قصدشان اجرای سند۲۰۳۰ یا حذف آهسته آهسته حجاب باشد؟

به راستی هدف مسئولان از ساخت حصار و این دیوارکشی چیست؟

چه عجیب است این دیوار، روزی الم رعب و وحشت دم و روزی هربه ای برای مقبولیت در انتخابات و بدا به حال ساده دلانی که فریب این تئاتر کودکانه تکراری را میخورند و اسیر این بازی رسانه ای از پیش طراحی شده می‌شوند.

به راستی راز عجیبی دارد این دیوار…

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد