تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 10:06
کد خبر : 65807

اینکه کرمانشاه رتبه اول زد و بند اداری را دارد “مطلقا” قبول ندارم

اینکه کرمانشاه رتبه اول زد و بند اداری را دارد “مطلقا” قبول ندارم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله عزیزی در نشست خبری امروز (۱۷ مهر) با بیان اینکه چندی قبل مجری شبکه آموزش  صدا و سیما به نقل از روزنامه “هفت صبح” مطلبی درباره اینکه کرمانشاه رتبه اول زد و بند اداری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله عزیزی در نشست خبری امروز (۱۷ مهر) با بیان اینکه چندی قبل مجری شبکه آموزش  صدا و سیما به نقل از روزنامه “هفت صبح” مطلبی درباره اینکه کرمانشاه رتبه اول زد و بند اداری و رشوه دادن را دارد اعلام کرد، گفت: این موضوع توهین به مردم کرمانشاه است که به رشوه دادن متهم شده‌اند.

وی افزود: شخص استاندار درخواستی به صدا و سیما داده که زمانی برای ما در نظر بگیرند که در این باره پاسخگویی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمایش کرده‌اند ممکن است فساد موردی در کشور وجود داشته باشد، اما فساد سیستمی به هیچ عنوان در کشور نیست و در استان کرمانشاه نیز شرایط به همین شکل است.

عزیزی با بیان اینکه ممکن است فساد موردی وجود داشته باشد اما نمی‌شود آن را به همه تعمیم داد، یادآور شد: عمده مدیران استان افراد زحمت‌کش و پاک دستی هستند و حتی مدیری داشتیم که فرزندش در خیابان دستفروشی می‌کرده و اینگونه سالم زندگی کرده‌اند.

وی گفت: آنچه که مطرح شده مربوط به طرح “پایش امنیت سرمایه‌گذاری” بوده که در هفت نماگر و ۳۷ شاخص از سوی مرکز پژوهش‌ها و مطالعات مجلس شورای اسلامی مربوط به بازه زمانی پاییز ۹۵ تا پاییز ۹۷ است.

به گفته این مسئول، برای این پژوهش از بیش از ۸۴ هزار نفر دعوت شده، اما تنها ۵۷۷۸ نفر مشارکت داشتند که تمام مخاطبان نیز فعالان اقتصادی هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: با استناد به اعلام خود مرکز مطالعات و پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تعداد افرادی که در این سنجش شرکت کردند کمتر از حد نصاب قابل قبول بوده‌اند.

عزیزی یادآور شد: به علاوه محدوده سنی که برای فعالان اقتصادی اعلام شده ۱۸ سال به بالا است اما باید توجه داشت باید چندین سال از سابقه کار اقتصادی یک فرد گذشته باشد تا بتوان آن را فعال اقتصادی واقعی نامید.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر این موضوع بر اساس نماگر چهارم که بیانگر شفافیت و سلامت اداری است منتشر شده که خود این نماگر چهار شاخص دارد که میزان شیوع رشوه در ادارات فقط یک بند آن است.

کمک مالی، تسهیلات و کار مهمترین خواسته مردم کرمانشاه از “سامد”

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به عملکرد یکسال اخیر این حوزه داشت و گفت: در این مدت استاندار کرمانشاه ۲۳ ملاقات مردمی با بیش از ۱۷۰۰ مُراجعه کننده داشته است.

وی تعداد ملاقات‌های مردمی مدیران دستگاه‌ها طی یکسال اخیر را نیز بیش از ۳۸۰ مورد با نزدیک به شش هزار مُراجعه کننده اعلام کرد.

به گفته عزیزی، در این مدت بیش از ۱۲۰ بار مدیران استان در سامانه سامد پاسخگوی مردم بودند که بیش از ۲۱۰۰ تماس با آنها برقرار شده است.

وی افزود: در یکسال اخیر بیش از ۴۶ هزار مورد تماس مردمی نیز با سامانه سامد (۱۱۱) برقرار شده است و تعداد درخواست‌های ثبت شده نیز بیش از ۹۸۰۰ مورد بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشترین درخواست‌ها نیز به بهزیستی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید، بنیاد مسکن، بانک ملی، اقتصاد و دارایی، کمیته امداد و … ارجاع شده است.

عزیزی مساعدت مالی و درمانی، تسهیلات بانکی و اشتغال و کارآفرینی را سه خواسته اصلی مردم از سامانه سامد دانست که به دستگاه‌ها ارجاع شده است.

وی افزود: امسال که افزایش اجاره خانه‌ها را داشتیم تماس‌های زیادی هم در این زمینه برقرار شد که ۵۰۰ وام قرض‌الحسنه برای متقاضیان در نظر گرفتیم که ۳۰۰ فقره آن پرداخت شده است.

خبرنگاران تخلفات را با مستندات به ما بدهند

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در ادامه از ارزیابی عملکرد دوره‌ای فرمانداران، مدیران دستگاه‌ها و … هم در استان خبر داد و گفت: مدیران بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی و فرمانداران بر اساس شاخص‌های اختصاصی ارزیابی شدند و مدیری که عملکردش از ۱۰۰ زیر ۵۰ باشد، نداشتیم.

به گفته عزیزی، در این مدت با همکاری ۲۵ نفر نیرو دو دوره کامل بازرسی از ۱۴ فرمانداری، ۳۱ بخشداری و شهرداری‌های استان و همچنین ۹۰ دستگاه اجرایی استان انجام شده است.

وی همچنین اجرای طرح تکریم ارباب رجوع را اولویت اصلی حوزه بازرسی استانداری دانست و خاطرنشان کرد: هشت کمیته دستگاه‌های اجرایی را از این نظر بررسی می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در پایان خواستار همکاری اصحاب رسانه به عنوان بازرسان افتخاری با حوزه بازرسی استانداری شد و گفت: هرگونه تخلف را با مستندات به ما اطلاع دهید تا با جدیت پیگیری کنیم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد