تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 9:11
کد خبر : 65597

زنان محور و کانون خانواده هستند

زنان محور و کانون خانواده هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: تشکر می‌کنم از همه مدیران که

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: تشکر می‌کنم از همه مدیران که با تلاش خود شرایط بهتری برای بانوان فراهم کرده‌اند.

نوری گفت: خیلی مفتخرم که امروز پارکی را به نام یک شیرزن نامگذاری شده که در تاریخ ایران جایگاه خاصی دارد و اولین فرمانده سپاه غرب بوده است و زنی که امام با نگاه عادلانه‌اش وقتی می‌خواسته‌اند نماینده به شوروی بفرستند ایشان را راهی این سفر کردند.

وی ادامه داد: امروز مفتخرم که این پارک که کوچکترین اقدام ما است به نام این زن بزرگ نامگذاری کنیم که باید زنان و دختران ما بیشتر با اقدامات این بزرگوار آشنا بشوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: باید خانم دباغ به عنوان یک الگو بیش از پیش به زنان این مرز و بوم شناسانده شوند.

نوری افزود: همه می‌دانید که مساله زنان یکی از ۱۰ مساله اساسی دنیای معاصر است و باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: وقتی به شاخص توسعه انسانی توجه می شود و وقتی بین وضعیت زنان و وضعیت شرایط جامعه فاصله باشد یعنی شکاف وجود دارد و این شکاف باید مرتفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مساله زنان امروز در ابعاد مختلفی از جمله خشونت، امکانات برابر، نابرابری و بی توجهی به نیازهای طبیعی آنها قابل بررسی است که باعث می شود زنان از بعد روحی و جسمی مورد آزار قرار گیرند.

نوری خاطرنشان کرد: زنان محور و کانون خانواده هستند و وقتی مورد توجه قرار می‌گیرند جامعه به طور کلی مورد توجه قرار گرفته است. زنان دو بعد در خانه و در اجتماع دارند.

وی گفت: زمان نیمی از جمعیت جامعه هستند و باید به مسایل آنها توجه شود و متاسفانه امروز شرایطی در جامعه داریم که باعث شده از عهده دار شدن برخی از مسئولیت‌ها توسط زنان جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث حجاب امری است که ملزم به رعایت آن هستیم و اعتقاد ما به رعایت آن است و باید ارزش‌های ما حفظ شود اما نباید این حجاب مایه جلوگیری از انجام برخی کارها شود.

نوری تصریح کرد: خانم دباغ با حجابش فرمانده سپاه می‌شود و در عرصه نظامی ورود می کند و می‌بینید که حجابش مانع انجام ماموریت‌هایش نشده است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که زنان بتواند در فضاهای مختلف حضور داشته باشند و یادمان نرود حجاب قرار بوده است مصونیت برای زنان بیاورد نه اینکه آنها را محدود کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متاسفانه نوع معماری و ساخت و سازهای ما به گونه‌‌ای است که زنان را محروم کرده است از حضور در آنها و نبود امکانات لازم برای زنان باعث شده زنان بیشترین مشکلات بیماری در حوزه مفاصل و استخوان‌ها را دارند.

نوری تصریح کرد امروز خانه به گونه‌ای مشرف به یکدیگر ساخته شده اند که حتی زنان در خانه نیز نمی توانند حجابشان را برداشته و از نور آفتاب استفاده کنند.

وی تصریح کرد: چرا از ۲۲۶۸ پارک فقط ۵ پارک مختص به زنان است و این موضوع می طلبد که امکانات به گونه بهتری تقسیم شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد