تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 20:08
کد خبر : 6554

سلامت و امنیت اجتماعی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

سلامت و امنیت اجتماعی در گرو اجرای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از سنندج، حجت‌الاسلام مختار کرمی در شورای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت مردم به دولت و مردم استان کردستان که درسنندج تشکیل شد، گفت: اگر به عنوان پیروان پیامبر، علاقمندان دین اسلام و به عنوان مسلمان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از برنا از سنندج، حجت‌الاسلام مختار کرمی در شورای امر به معروف و نهی از منکر، معاونت مردم به دولت و مردم استان کردستان که درسنندج تشکیل شد، گفت: اگر به عنوان پیروان پیامبر، علاقمندان دین اسلام و به عنوان مسلمان نگران جامعه هستیم و برای سلامت جامعه احساس مسئولیت می‌کنیم باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی عنوان کرد: بی شک اگر امر به معروف در جامعه انجام نشود احکام اسلامی نیز اجرا نخواهد شد سلامت و امنیت اجتماعی نیز وجود نخواهد داشت.

وی بیان کرد: اسلام به درستی فرائض الهی را تکلیف کرده و برای نظارت و کنترل دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به تشویق و تبلیغ دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان یادآور شد: برای اینکه بتوانیم دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اجرا کنیم باید بسترهای لازم را ایجاد کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی تعلیم و تربیت عمومی، ایجاد حساسیت لازم و تشریح آثار و نتایج امر به معروف و نهی از منکر، رفع موانع اجرای امر به معروف و نهادینه کردن آن در جامعه را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید این موارد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط امر به معروف در جامعه ما فراهم نیست، افزود: باید مدیریت در حوزه امر به معروف به درستی انجام گیرد و کسانیکه این فریضه را در جامعه بد جا انداختند باید پاسخگو باشند.

وی دعوت مردم به ارزش‌ها و خوبیها و ایجاد بستر مناسب توسط نهادها و موسسات برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را متذکر شد و گفت: باید کاری کرد که خانواده‌ها با اطمینان خاطر فرزندانشان را به جامعه بسپارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان  بر لزوم تبدیل امر به معروف به گفتمان و ادبیات مسئولان تاکید کرد و گفت: گرچه موانع بر سر راه امر به معروف در جامعه زیاد است اما باید سعی شود موانع را از سر راه برداشت چرا که این مهم حکم الهی است و همه ما موظفیم که آن را اجرا کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد