تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 14:39
کد خبر : 6541

روایتی از نخستین اقامه نماز در مسجد جامع خرمشهر/سرانجام بعثی‌ها پس از فتح خرمشهر

روایتی از نخستین اقامه نماز در مسجد جامع خرمشهر/سرانجام بعثی‌ها پس از فتح خرمشهر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی امروز در جمع مردم با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر به بیان روایتی از نخستین لحظات آزادسازی خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: در آن زمان در لشکر ۹۲ زرهی اهواز مسئول عقیدتی ـ سیاسی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی امروز در جمع مردم با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر به بیان روایتی از نخستین لحظات آزادسازی خرمشهر پرداخت و اظهار داشت: در آن زمان در لشکر ۹۲ زرهی اهواز مسئول عقیدتی ـ سیاسی بودم.

وی با اشاره به لحظه فتح خرمشهر افزود: خرمشهر آزاد شده بود و به همین مناسبت رزمندگان اسلام در حال مرتب کردن مسجد جامع بودند و شوق خاصی در دل همه مردم به ویژه رزمندگان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موقعیت برای اقامه نماز جماعت در دومین روز از آزادسازی خرمشهر فراهم شد، بیان کرد: پس از اینکه صدای اذان طنین‌انداز شد به خواست رزمندگان و نیز مردم حاضر در مسجد  نخستین نماز جماعت ظهر و عصر در مسجد جامع خرمشهر با حضور بیش از ۵۰ رزمنده و مدافع شهر به امامت بنده اقامه شد.

وی به شلیک شدن بی‌ملاحظه رگبار مسلسل‌های صدام و بعثی‌ها به هنگام اقامه نماز اشاره کرد و گفت: پس از اقامه نماز با آقای فروزنده استاندار وقت خوزستان برای بازدید منطقه عازم شدیم.

آیت‌الله شفیعی با بیان اینکه بدون اطلاع وارد خاک عراق شدیم و رزمندگان اسلام که متصدی امور مرز بودند ما را برگرداندند، ادامه داد: پس از آن  از مسجد صاحب‌الزمان(عج) که از تصرف بعثی‌ها خارج شده بود، بازدیدی داشتیم.

وی با اشاره به ادامه بازدیدهایشان از مناطق مختلف در خرمشهر عنوان کرد: خانه‌هایی که بعثی‌ها آنها را تصاحب کرده بودند و دیوارهایی که بر روی آن‌ها توسط بعثی‌ها شعار نوشته شده بود و حتی تغییرات در ساخت خانه‌ها در سطح شهر خرمشهر دیده می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به سرانجام بعثی‌ها در هنگام آزادسازی خرمشهر به دستان رزمندگان اسلام اشاره کرد و گفت: در بعضی از خانه‌ها انبوهی از جنازه‌های بعثی‌ها مشاهده می‌شد که بوی تعفن گرفته بودند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد