تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 - 8:51
کد خبر : 65369

همایش سه‌ساله‌های حسینی در قم برگزار شد

همایش سه‌ساله‌های حسینی در قم برگزار شد

استاد حوزه علمیه قم در این همایش بابیان اینکه موثرترین حرکت برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر حفظ شعائر اسلامی است، اظهار داشت: عزاداری برای اباعبدالله الحسین بالاترین ارزش به شمار می‌آید. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم بیان داشت: این واقعه باعث وحشت

استاد حوزه علمیه قم در این همایش بابیان اینکه موثرترین حرکت برای احیای امربه‌معروف و نهی از منکر حفظ شعائر اسلامی است، اظهار داشت: عزاداری برای اباعبدالله الحسین بالاترین ارزش به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مومنی با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم بیان داشت: این واقعه باعث وحشت وهابیت شده و وهابی‌ها زبان به اعتراف گشودند که این حرکت ریشه وهابیت را از بین خواهد برد.

وی بابیان اینکه اجتماع سه‌ساله‌های حسینی که به یاد سیدالشهدا و کودک سه سال آن حضرت ترتیب یافته نیز به همین صورت است، گفت: در بسیاری از نقاط دنیا و همچنین در تمام شهرها و بلاد کشور این همایش در حال انجام است.

مومنی اذعان داشت: شور حسینی در جامعه به وجود آمده و این خود یک علت موثر برای تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر است، چون اقامه شعائر دینی که راس آن سوگواری برای امام حسین(ع) است، بهترین راه برای از بین بردن منکر و تحقق معروف در جامعه می‌باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: واقعه کربلا دارای سه عنصر مهم عقلانیت، حماسه و عزت و عاطفه و عشق است و اگر از هرکدام غفلت کنیم، اشتباه کردیم.

بانوان حاضر در این مراسم همراه با مداحان اهل‌بیت در مظلومیت امام حسین و یاران باوفای آن حضرت اشک ماتم ریختند.

در روز شهادت حضرت رقیه شهر قم یکپارچه در سوگ است، و صحن‌های حرم کریمه اهل‌بیت شاهد حضور هیات های زنجیرزنی و سینه‌زنی می‌باشد.

حضرت رقیه (س) دختر امام حسین در سه‌سالگی در محرم ۶۱ هجری با پدر بزرگوارش به کربلا آمد.

قبل و بعد از روز عاشورا بارها مورد تفقد و دلجویی اباعبدالله قرار گرفت تا آنجا که به خواهرش حضرت زینب (ع) در مورد او سفارش فرمود. بعد از شهادت امام حسین و اهل‌بیت و اصحاب، همراه با اسرا به کوفه و شام برده شد و رنج‌های فراوانی دید.

در شام بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آن‌قدر ناله زد و گریست تا اینکه در پنجم صفر سال ۶۱ هجری و ۲۵ روز پس از واقعه عاشورا به ملکوت اعلا پیوست، و بدن شریف آن حضرت را شبانه دفن کردند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد