تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 شهریور 1397 - 9:57
کد خبر : 41547

پایه و اساس دین اسلام امر معروف و نهی از منکر است

پایه و اساس دین اسلام امر معروف و نهی از منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی روز پنجشنبه در همایش ویژه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با تاکید مسلمانان را به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، ماموستا سید احمد سجادی روز پنجشنبه در همایش ویژه امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سروآباد اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم با تاکید مسلمانان را به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر امر می کند و آن را وظیفه همه آحاد جامعه می داند.
وی اضافه کرد: امام علی (ع) می فرمایند، اگر مسلمانان در جامعه امر به معروف و نهی از منکر نکنند، اشرار و دشمنان برآنها غلبه خواهند کرد و امنیت و آرامش را از آنها سلب خواهند کرد، بنابراین انجام امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است.
امام جمعه سروآباد تاکید کرد: انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باعث جلوگیری از عذاب و بلای آسمانی و زمینی می شود و موجب پیشرفت، آبادانی، شکوفایی و اجرای عدالت در جامعه خواهد شد.
وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه امر به معروف و نهی از منکر بنا شده و بر پایه این فریضه مهم الهی به پیروزی رسید و اگر در طول ۴۰ سال از عمر آن دشمنان نتوانسته اند به آن آسیبی برسانند به دلیل انجام این فریضه مهم الهی است.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در ادامه این جلسه با تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورای حسینی (ع) اظهار کرد: پایه و اساس قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود و در این راه به شهادت رسیدند.
سیدعلی اصغر حسینی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر امروز در جامعه ساری و جاری بود، وضعیت اقتصادی کشور به این شکل نبود و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی به وجود نمی آمد.
وی یادآور شد: گستره امر به معروف و نهی از منکر شامل تمام مسائل و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی است و هر کجا معروفی وجود داشته باشد، باید تبلیغ و تشویق شود.
وی گفت: ریشه بسیاری از چالش ها و مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، به عنوان مثال احتکار کالاهای اساسی مردم بزرگترین منکر کنونی جامعه است که ریشه آن در پایبند نبودن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، ۲۰ تا ۲۶ شهریور به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است. شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی بیش از ۵۰ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
۷۳۵۴/۶۱۰۸
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد