تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 مهر 1398 - 16:03
کد خبر : 65351

دولت نگاهی به بخش خصوصی ندارد/ انقلاب اسلامی ایران در جهان بزرگ‌ترین انقلاب مردمی است

دولت نگاهی به بخش خصوصی ندارد/ انقلاب اسلامی ایران در جهان بزرگ‌ترین انقلاب مردمی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودهن، ظهر امروز دومین نشست سراسری هیئت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به میزبانی واحد روده کار خود را به مدت دو روز آغاز کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودهن، ظهر امروز دومین نشست سراسری هیئت‌های مذهبی دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور به میزبانی واحد روده کار خود را به مدت دو روز آغاز کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در جمع دانشجویان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک‌نهاد دولتی نیست و بودجه خود را از درآمدها کسب می‌کند و از بودجه دولتی بهره نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه دولت‌ها در تمامی جهان تلاش می‌کنند که بخش خصوصی کمک‌حال آن‌ها شود اما در ایران برعکس است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کشور طبق محاسبه هزار میلیارد تومان کمبود بودجه دارد که طبق آمار در سال تحصیلی جدید استقبال دانشجویان  بیشتر شده و مشکل مالی حل خواهد شد.

کلانتری عنوان کرد: برخی از مسئولان فعلی کشور جنگ را ندید می‌گیرند و آن را قبول ندارند؛ در حوزه اقتصاد برخی دولت‌مردان هنوز قبول ندارند جنگ اقتصادی هست و مشکلات زیاد است. معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کشور ادامه داد: تمام مردم از مشکلات اقتصادی آگاهی کامل دارند اما برخی از مسوولان ما خواب تشریف دارند و می‌گویند مشکلاتی وجود ندارد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور به بحث فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در فرهنگ غرب، خانواده مفهومی ندارد و جدیداً بحث هم‌جنس‌بازی به‌عنوان یک فرهنگ ترویج داده‌شده است.

وی ادامه داد: ارزش‌ها با یکدیگر متفاوت شدند و جای آن‌ها ضد ارزش‌های فرهنگی جایگزین شده‌اند.

کلانتری با بیان این‌که در آمریکا کاندیدای ریاست جمهوری باید از هم‌جنس‌بازی دفاع کند تا رای بیاورد و این‌یک ارزش برای آن‌ها شده است، گفت: در غرب این موارد از ابتدا وجود نداشت اما به‌تدریج به این باور رسیده‌اند و این موضوعات را یک نوع فرهنگ می‌دانند.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور بیان کرد: در کشورهای اسلامی فرهنگ تعریف دارد و در جمهوری اسلامی ایران حجاب یک فرهنگ بسیار معنوی بالا که فرموده و فتوای امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و تمامی مراجع تقلید است.

وی افزود: یک عده با تفکرات غلط حجاب را هدف می‌گیرند تا ارزش معنوی جامعه را از بین ببرند اما نمی‌دانند با این کارها به هیچ هدفی نخواهند رسید.

کلانتری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در نگاه متفکرانه سیاسی جهان بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان بوده است که این انقلاب حاصل تلاش بیش از ۱۵ سال مردم و به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی ره بوده است.

امروز جنگ نظامی نیست بلکه جنگ فرهنگی و فکری است

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی در کشور نقش بزرگی دارند و این هیئت‌ها با تمام وجود مشغول به فعالیت هستند و از فرهنگ کشور حمایت می‌کنند.

وی با بیان این‌که دستورالعمل آراستگی و رفتاری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور حدود یک سال ابلاغ‌شده است، گفت: برخی از مسائل فرهنگی نشان است و نباید اجازه دهیم که این نمادها از بین بروند.

کلانتری عنوان کرد: بحث حجاب و عفاف در کشور اسلامی مانند یک پرچم است که همه باید هوشیار باشیم زیرا خیلی‌ها تلاش دارند حجاب را از بین ببرند و اگر مانند غرب شویم باید از ده‌ها ارزش دیگر عبور کنیم و آن‌ها را ندید بگیریم.

دانشگاه رودهن حسینیه دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور است

حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در ادامه اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی دانشجویی پیام‌آوران عاشورای حسینی و پرچم‌دار فرهنگ غنی هستند.

 وی ادامه داد: یک‌زمانی داشتن هیئت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها آرزو بود و دوست داشتیم کانون‌های مذهبی به‌جای کانون‌های مختلف دانشجویی که هیچ سودی نداشت در دانشگاه‌ها تشکیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: مدیران امروز پرچم‌داران حسینی هستند و کانون‌های مذهبی تشکیل‌شده و باید جوری برنامه‌ریزی کرد تا تمام دانشجویان جذب این کانون‌ها شوند.

شهرکی پور گفت: طی چند سال اخیر در واحد رودهن سه هیئت راه‌اندازی شده است و در سازمان تبلیغات اسلامی رسمی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن اضافه کرد: در تمامی سال به‌خصوص  ۲۰ روز اول ماه محرم این هیئت‌ها مراسم‌های مختلفی دارند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن حسینیه‌ای برای تمامی دانشگاه‌های کشور شود.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از فارس، روسای دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استان تهران، امام‌جمعه بخش رودهن، روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای دماوند و رودهن و دیگر مسئولان در این همایش حضور داشتند.

شایان ذکر است در پایان مراسم دانشجویان سؤالات خود را از مسوولان به‌صورت چهره به چهره پرسیدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد