تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 شهریور 1396 - 9:44
کد خبر : 12832

امام جمعه گنبدکاووس: برای امر به معروف و نهی از منکر همه مسئول هستند

امام جمعه گنبدکاووس: برای امر به معروف و نهی از منکر همه مسئول هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز پنجشنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و همه افراد جامعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی روز پنجشنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی است و همه افراد جامعه بایستی در قبال آن احساس مسئولیت نمایند.
وی با ابراز گله مندی از برخی ادارات و نهادها و یا مردم به دلیل سلب مسئولیت از خود و انداختن آن بر عهده دیگران افزود: فلسفه این واجب الهی، نظارت عمومی و حساس بودن نسبت به سرنوشت اجتماعی است.
حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: هرگونه کم توجهی یا بی تفاوتی نسبت به این واجب الهی سبب نفوذ آسیب های اجتماعی و فرهنگ لیبرالیسم غربی در همه بخش های جامعه و خانواده ها می شود.
وی، تقویت انقلاب اسلامی را از بالاترین معروف در جامعه دانست و تصریح کرد: تقویت ادبیات و مسیر انقلاب اسلامی که همان راه امام، شهیدان و رهبری است باید مورد توجه همگان بویژه رسانه های ارتباط جمعی قرار گیرد.
امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام محرم و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، گفت: رسانه ها باید بین این دو مناسبت که از ارزشهای اسلامی و نیز نماد فرهنگ ایثار، شهادت و فداکاری است، به عنوان یک معروف پیوند و آن را در جامعه تبلیغ نمایند.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ساختار سازمانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از اجرای هفت برنامه شاخص درهفته بزرگداشت امر به معروف و نهی از منکر (اول تا هفتم محرم) در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ دوم علی لشکربلوکی گفت: این برنامه ها که بیشتر جنبه آموزشی و نیز آگاهی بخشی به اقشار مختلف را دارد در دو بخش مردم و ادارات و نهادها برگزار می شود.
وی بااشاره به نقش و جایگاه رسانه ها در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، افزود: رسانه ها از ظرفیت های خوب در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هستند که باید از این ظرفیت و دیگر توانمندی ها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها در راستای تبیین، ترویج و گفتمان سازی و نیز پیشبرد اهداف این فریضه الهی استفاده شود.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، رضا شجاعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس نیز در این نشست با تاکید برضرورت نهادینه شدن فرهنگ عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه و تاثیر آن در کاهش آسیب های اجتماعی، نقش رسانه ها را در این خصوص مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/۳۰۳۹/۱۶۴۸/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد