تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 11:35
کد خبر : 65148

اخلاق حرفه‌ای بین دانشجویان باید فراگیر شود

اخلاق حرفه‌ای بین دانشجویان باید فراگیر شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایشی با هدف آشنایی والدین دانشجویان ورودی جدید با دانشگاه با بیان اینکه افرادی که تربیت یافتگان کانون گرم خانواده و دانشگاه هستند و وجودشان ثمره تلاش والدین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمدرضا دارابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در همایشی با هدف آشنایی والدین دانشجویان ورودی جدید با دانشگاه با بیان اینکه افرادی که تربیت یافتگان کانون گرم خانواده و دانشگاه هستند و وجودشان ثمره تلاش والدین است، اظهار امیدواری کرد و گفت: شرایط به گونه‌ای باشد که خروجی کانون خانواده و دانشگاه فردی باشد که مردم از خدمت آن‌ها بهره بگیرند چراکه خدمت در حوزه سلامت با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست.

دارابی با اشاره به اینکه مسئولان دانشگاه باید طوری عمل کنند که فرزندان شما روحیه پرسشگری و پژوهش را کسب کنند، افزود: به لحاظ فرهنگی نیز فرزندان شما باید مبادی اخلاق و در روابط اجتماعی نیز ارتباط خوبی با دیگران برقرار کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حوزه خدمت رسانی نیز باید فرزندان شما طوری رفتار کنند که مردم قدردان باشند و هر خدمتی که برای دیگران انجام می‌دهند قطعا دعای خیر بیمار و خانواده بیمار همراه آن‌ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که اخلاق حرفه‌ای بین دانشجویان فراگیر شود، زیرا در جشن فارغ التحصیلی آن‌ها قسم یاد می‌کنند که حتی به دشمن آن‌ها اگر نیاز به کمک در حوزه سلامت داشت خدمت رسانی کنند، ادامه داد: والدین نیز همانطور که در دوران تحصیل در مدارس نگران فرزندانشان بودند باید همچنان پیگیر شرایط فرزندشان باشند چراکه در حال حاضر ما با جنگ اقتصادی و فرهنگی روبرو هستیم و هدف دشمنان در جنگ فرهنگی جوانان است.

وی با تاکید براینکه باید در انتخاب دوست مناسب در محیط‌های خوابگاهی، آموزشی و اجتماعی همراه فرزند خود باشید، بیان کرد: حوزه نظارتی دانشگاه فعال است و به موضوعات رسیدگی می‌کنند؛ علاوه براین دفتر مشاوره دانشگاه نیز برای ارائه خدمت به دانشجویان فعال است، اما با توجه به تعداد کثیر دانشجویان والدین نیز باید مسئولان دانشگاهی را در موضوعات فرهنگی و اخلاقی یاری رسانند تا دانشجویان کمتر دچار اسیب شوند و مقررات آموزشی را رعایت کنند.

دارابی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بزرگترین دانشگاه شرق کشوراست که در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی حائز رتبه‌های برتر است، اما والدین باید در هدایت فرزندشان به سمت درست با دانشگاه همکاری کنند تا دانشجویان به شرایط مطلوب علمی دست یابند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو بهترین دانشگاه‌های سطح کشور صالح مقدم، مسئول ستاد استقبال از دانشجویان ورودی جدید با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حقیقت همکاران آینده در حوزه سلامت مردم هستند، اظهار کرد: هنرمندی دانشگاه در تربیت علمی و حرفه‌ای دانش آموختگان به شکلی است که بهترین متون علمی توسط بهترین اساتید به دانشجویان آموزش داده می‌شود؛ اما برای پذیرش نقش در سازمان و آموزش روحیه مسئولیت پذیری همراهی والدین نیاز است.

صالح مقدم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو بهترین دانشگاه‌های سطح کشور است، تاکید کرد: بیش از ۱۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه آموزش می‌بینند و بالاترین سطوح آموزش تخصصی در این مرکز آموزشی به دانشجویان ارائه می‌شود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در مشهد دانشکده‌های پزشکی، پرستاری و مامایی، علوم پیراپزشکی، دندان پزشکی، طب سنتی و ۴ دانشکده اقماری در شهرستان‌های کاشمر، قوچان، درگز و خواف دانشجو پذیرش و آموزش می‌دهد، اظهار کرد: علاوه براین دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسئولیت فوق العاده سنگین ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را نیز برعهده دارد و نزدیک ۳۰ هزار نفرتحت پوشش این دانشگاه به مردم خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور رفاه حال دانشجویان در سه وعده غذایی با سه منو غذایی از دانشجویان با مبلغ بسیار اندک پذیرایی می‌شود، گفت: ورود و خروج دانشجویان به فضای خوابگاهی به خصوص برای دختران دانشجو با ضوابط خاصی انجام می‌شود علاوه براین شرایط هتلینگ خوابگاه‌ها به منظور رفاه حال دانشجویان در حد مطلوبی قرار دارد.
نیاز معنوی فرزندان باید در بستر خانواده تامین شود حجت الاسلام طباطبائی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه والدین مانند باغبانی که نهال نورس خود را در مرحله شکوفایی می‌بیند از این لحظه لذت می‌برند، عنوان کرد: مشکلات فرزندان با بزرگ شدن آن‌ها نیز بزرگ می‌شود بنابراین نباید والدین این طور تصور کنند که فرزندانشان بعد از ورود دانشگاه نیاز به حمایت عاطفی و معنوی ویا آموزش مهارت‌های اجتماعی ندارند، زیرا مسئله اجتماعی شدن دانشجویان با ورود به دانشگاه مطرح می‌شود.

طباطبایی ادامه داد: والدین نباید هیچ وقت در هیچ مقطع تحصیلی اطمینان کامل از شرایط آموزشی و یا فرهنگی فرزند خود داشته باشند، زیرا در محیط‌های آموزشی علی رغم دلسوزی مسئولان به خاطر حجم بالای دانشجویان نمی‌توان رسیدگی مانند رسیدگی والدین به دانشجویان ابراز شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ارتباط دختر و پسر در محیط دانشگاهی پیش می‌آید، برای پیشگیری از چالش‌ها در این حوزه خانواده و به خصوص پدر خانواده باید رابطه عاطفی خود را با فرزندانش داشته باشد، بیان کرد: دانشگاه نیاز علمی و تحصیلی دانشجویان را به صورت حداکثری پیگیری می‌کند، اما در حوزه مسائل عاطفی و معنوی مسئولیت اصلی برعهده خانواده است.

وی با بیان اینکه اگر دانشجو در محیط منزل پاسخ عاطفی خوبی را دریافت نکند این موضوع را در بیرون از خانواده جستجو می‌کند، گفت: برای حضور فرزندان در منزل والدین برنامه داشته باشند و در محیطی دور از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی فضای گفتگو بین اعضای خانواده ایجاد شود.

طباطبائی اظهار کرد: نیاز معنوی فرد نیز باید در بستر خانواده تامین شود و از تاثیر نماز بر سلامت جسم و روان نیز نباید غافل شد بنابراین مسئله مهارت اجتماعی برای ورود به فضای اجتماع، دانشگاه و یا تشکیل خانواده و نیاز معنوی و عاطفی فرد باید در نهاد خانواده تامین شود تا دانشجو دچار چالش‌های اجتماعی در محیط دانشگاهی نشود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد