تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 6:53
کد خبر : 65109

عزم جدی برای مبارزه با فساد در کرمانشاه دیده نمی‌شود/ استانداری به رسالت خود عمل نکرده است

عزم جدی برای مبارزه با فساد در کرمانشاه دیده نمی‌شود/ استانداری به رسالت خود عمل نکرده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرکز پژوهش‌های مجلس شــورای اسلامی در آخرین گزارش خود از امنیت ســرمایه گذاری به بررســی چهار مولفه مثل میزان شیوع رشوه در ادارات، یا اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات، وضعیت استان های مختلف را

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مرکز پژوهش‌های مجلس شــورای اسلامی در آخرین گزارش خود از امنیت ســرمایه گذاری به بررســی چهار مولفه مثل میزان شیوع رشوه در ادارات، یا اعمال نفوذ و تبانی در معاملات ادارات، وضعیت استان های مختلف را در نماگر شفافیت و سلامت اداری بررســی کرده است.

این گزارش نشان می‌دهد متاسفانه استان کرمانشاه، کمترین شفافیت و ســلامت اداری را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده اســت. چراکه این استان ، بیشترین نمره  اســتان با کسب شــاخص منفی ۷.۰۳ در این زمینه را دریافت کرده است. در طرف مقابل، ادارات خراسان جنوبی، بهترین کارمندان و مسئولان را دارد. چراکه شفافیت و سلامت اداری در این استان بهترین وضعیت را دارد و با شاخص کمترین نمره منفی ۶.۲۳ را در این زمینه کسب کرده است.

در این خصوص، حجت الاسلام محمد حسن عامری فر، به خبرنگار فارس گفت: یکی از دلایل اصلی بالا بودن زد و بند در ادارات استان کرمانشاه وجود فساد برنامه ریزی شده و حضور باندهای متخلف در ادارات است، متاسفانه در ادارات مختلف شاهد این مسئله هستیم و شوربختانه عزم جدی برا برخورد وجود ندارد.

وی افزود: عدم توجه به نیازها و مسائل رفاهی کارمندان هم می‌تواند یکی از عوامل تطمیع و تخلفات مالی و همچنین رشد و گسترش این فساد برنامه ریزی شده باشد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی دیگر از وجود زد و بند در ادارت استان را کوتاهی با افراد خاطی دانست و افزود: کوتاهی در رسیدگی به شکایات ارباب رجوع و عدم برخورد با افراد خاطی و همچنین اغماض با مفاسد اداری به خاطر فلان شخص و فلان حزب از دیگر دلایل اصلی و ریشه ای این موضوع است.

عامری فر اشاره کرد: یکی از نهادهایی که وظیفه برخورد با این زد و بندهای اداری رو بر عهده دارد، دفتر نظارت و بازرسی استانداری است که باید این موضوعات را رصد کند که متاسفانه عملکرد موجود نشان می‌دهد که این واحد در عمل به رسالت خود موفق نبوده است.

وی افزود: سازمان بازرسی و دادستانی هم از دیگر نهادهای دخیل در این حوزه هستند که می‌توانند با مفاسد اداری برخورد جدی و قاطع کنند، هرچند برخوردهایی انجام شده اما شرایط موجود نشان می‌دهد که در این حوزه نیز نوعی تسامح و تساهل صورت گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد