تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 11:21
کد خبر : 65049

وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

صراط: به نا به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از سایت وکیل مهاجرت  https://iranianlawyer.info/ خانواده  به مفهوم محدود آن عبارتست از یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج یک زن و یک مرد که فرزندان پدید آمده از آنها آن را تکمیل می کنند. خانواده گروهی متشکل از افراد،

صراط:

به نا به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از سایت وکیل مهاجرت  https://iranianlawyer.info/ خانواده  به مفهوم محدود آن عبارتست از یک واحد اجتماعی، ناشی از ازدواج یک زن و یک مرد که فرزندان پدید آمده از آنها آن را تکمیل می کنند. خانواده گروهی متشکل از افراد، دارای شخصیت مدنی، حقوقی و معنوی است که هسته اولیه آن را ازدواج مشروع زن و مردی تشکیل می دهد و نکاح عقدی است که براساس آن رابطه زوجیت بین زن و مرد برقرار شده و در پس آن طرفین دارای وظایف و حقوق جدید می شوند. ارتباط خویشاوندی در سایه نکاح پدید می آید ؛ اعضای آن دارای روابط قانونی، اخلاقی و عاطفی می گردند.

 اساس تشکیل خانواده  این است که زن و مردی می کوشند اراده خود را بر تأسیس آن و قبول تکالیفی که شرع برای آنها معین کرده است محقق گردانند. بر این اساس خانواده یک تأسیس  حقوقی به حساب خواهد آمد که اعضای آن با رشته خونی با هم پیوند پیدا می کنند.

امور حقوقی خانواده از قبیل مهریه، مطالبه مهریه از طریق دادگاه و اجرای ثبت، طلاق توافقی، طلاق به درخواست زوج، طلاق به درخواست زوجه، نفقه، شرط نصف دارایی، فسخ نکاح و الزام به تمکین، اعسار از پرداخت مهریه جزو وظایف یک وکیل خانواده است.

وکیل خانواده چه وظایفی دارد؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از سایت Persian immigration attorney وکیل متخصص خانواده در محلۀ نخست، پروندۀ ارجاع شده به وی را مطالعه می‌کند، جوانب پرونده را به طور کلی بررسی می‌کند و ضمن تبادل افکار با وکلای با تجربه چناچه به دلایل قانونی، درصد پیشرفت یا موفقیت پروندۀ موکل کم باشد، از قبول وکالت پرونده خودداری می‌کند. طبق اصول اخلاقی وکلا، دریافت حق الوکاله بیشتر، دور از اخلاق و خلاف شان وکالت و سوگند حرفه‌ای آنهاست.

وکیل خانواده در مرحله اول سعی در صلح و سازش بین زوجین می نماید و در نهایت چنانچه امکان صلح و سازش وجود نداشته باشد به طرح دعوا اقدام می نماید و در تمام مراحل با مشاورۀ دقیق و حساب شده پرونده را در کمترین زمان با کسب بهترین نتیجه به پایان می رساند.

Persian immigration  lawyer در ادامه خاطر نشان می‌کند که :

اگر در نهاد خانواده زن بخواهد مهریۀ خود را مطالبه کند، یا زوجین قصد جدایی داشته باشند، در هر شکلی (طلاق توافقی، درخواست طلاق توسط زوجه، درخواست طلاق توسط زوج)، اگر زوجه درخواست نفقه داشته باشد، اگر زوجین پیرامون مسئلۀ حضانت دچار اختلاف شده باشند، اگر بحث تقسیم دارایی کسب شده بعد از ازدواج مطرح باشد، مراجعه به وکیل خانواده ضروری به نظر می‌رسد.

 

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد