تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مهر 1398 - 20:00
کد خبر : 64743

میزگرد|انتقاد تند از عملکرد «ضعیف» برخی مدیران دولت در کردستان

میزگرد|انتقاد تند از عملکرد «ضعیف» برخی مدیران دولت در کردستان

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، میزگرد بررسی «عملکرد دولتمردان در کردستان» در دفتر استانی تسنیم  برگزار شد. مشروح این میزگرد به شرح زیر است. «سیدخالد حسینی» عضو جمنا و دبیر حزب ایران زمین کردستان با اعلام اینکه

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، میزگرد بررسی «عملکرد دولتمردان در کردستان» در دفتر استانی تسنیم  برگزار شد. مشروح این میزگرد به شرح زیر است.

«سیدخالد حسینی» عضو جمنا و دبیر حزب ایران زمین کردستان با اعلام اینکه خبرگزاری تسنیم در سال‌های اخیر توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند، اظهار کرد: بدون اغراق می‌توان این رسانه را در بین تمام رسانه‌های منطقه، به‌عنوان رسانه‌ای تأثیرگذار معرفی کرد.

وی با تأکید بر اینکه امید است این رویه ادامه داشته باشد، افزود: از این طریق می‌توان به تنگناها و مشکلات مردم به‌موقع، به‌جا و به دور از هرگونه حساسیت پرداخت.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص تورم و بیکاری از سوی رسانه‌های دولتی اعلام می‌شود که کردستان بالاترین نرخ تورمی را دارد، گفت: تورم ۵۱ درصدی که اخیراً اعلام شده در کنار مبحث چک‌های برگشتی استان که در بالاترین جایگاه قرار دارد زمانی مطرح می‌شود که وضعیت اقتصادی مردم کردستان در بدترین وضعیت بوده و در قیاس با سایر استان‌ها، آخرین استان کشور هستیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه با وجود چنین آماری شاهد تحلیل‌های نامرتبط و بی‌ربط برخی مسئولان از جمله معاون امور اقتصادی استاندار کردستان هستیم که این امر را به مرزی بودن استان ربط می‌دهد، تصریح کرد: این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که در حال حاضر ۱۶ استان کشور مرزی هستند و حتی تحلیل‌گران سطحی با کمترین اطلاعات نیز می‌دانند که استان کردستان دارای منابع غنی و خدادادی بسیار، آب و هوای چهار فصل، زمین‌های زراعی و کانسارهای فراوانی است که در نوع خود بی‌نظیر و این ظرفیت‌ها می‌تواند کردستان را به ثروتمندترین و قوی‌ترین استان کشور بدل سازد.

دبیر حزب ایران زمین کردستان اکیداً این تحلیل را بی‌معنا توصیف کرد و ادامه داد: اگر اینگونه باشد معاون اقتصادی استان باید به این سوال پاسخ دهد که چگونه در بین ۱۶ استان مرزی کشور تنها استان کردستان در این وضعیت قرار گرفته و در قیاس با سایر استان‌های مرزی هم‌چون سیستان و بلوچستان و بوشهر جایگاه ما در آخر جدول است؟

وی با اذعان به اینکه زمانی که مسئولی تحلیل درستی نداشته باشد جواب‌هایی را که می‌دهد از سوی افراد عاقل و دارای قدرت تجلیل پذیرفته نمی‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه به خوبی واقف هستیم که بخشی از گرانی و تورم استان ربطی به محاصره اقتصادی و تحریم ندارد و خود دولتمردان نیز بر این امر واقف هستند که تنها ۱۰ درصد تحریم‌ها اثرگذار و ۹۰ درصد دیگر به عدم کارآیی مدیران ناکارآمد مرتبط است که چنین وضعیتی را برای استان به وجود آورده‌اند آنهم مدیران ناکارآمدی که تحلیل‌های غلط را نیز ارائه می‌دهند و به این نحو سرپوش را بر کارهای خود می‌گذارند.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه شاهد هستیم هزینه‌ها و تعرفه‌هایی که در استان می‌شود به مواردی همچون برگزاری همایش‌ها و کنگره‌هایی به‌نام مشاهیر کُرد تخصیص می‌یابد که در قالب آن استاندار به همراه تیمی همراه به استقبال یک خواننده می‌رود و کسی نیست که بپرسد آیا این صلاح و مصلحت استان است که استان را تعطیل کنند و به چنین کنگره‌ای بپردازند؛ مگر در این کنگره به کدام مسئله علمی و اقتصادی شاخص و برای کدام چهره برتر کردستان هزینه شده و چه توجیه منطقی دارند؟

وی دیگر سئوالی را که بایستی متولیان برگزاری کنگره بدان پاسخگو باشند را این دانست که چه کسانی جزو مدعوین و دعوت‌شدگان کنگره بودند و با استناد به چه دلیلی به مراسم دعوت شدند؟

دبیر حزب ایران زمین کردستان با ذکر اینکه این گردهمایی بیشتر همانند همایش‌های خانوادگی بود، خواستار شد: بهتر است به جای اینکه این گردهمایی اسم کنگره را یدک بکشد در قالب مراسم‌های خانوادگی معرفی شود چراکه در غالب این مراسمات جز خانواده‌های این افراد خاص، قشر دیگری را نمی‌توان مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی می‌پندارند اختلاس و یا دزدی از بیت‌المال را آن می‌گویند که حتماً پولی سرقت شود و متهم بگریزد، گفت: اختلاس بدان معناست که اگر برخلاف تمام قوانین اداری و استخدامی افراد بالای ۴۵ سال را استخدام کنند، اختلاس شده و این بی‌قانونی و قانون‌گریزی است؛ اختلاس در این به معنای به پای کار کشاندن مدیران ناکارآمد به عرضه کار است که ضرر و آسیب را به مردم می‌رساند و این آسیب توسط هیچ کس قابل جبران نیست.

حسینی با بیان اینکه برای آسیب‌های وارده سالیان متمادی زمان لازم است تا کسی ورود کند و این تنگناها را جبران کند، تصریح کرد: آسیب رساندن به مردم به هر شیوه ممکن اختلاس است چه دروغ‌گویی به مردم باشد که این نیز تعریف دیگری از اختلاس و چه عوام‌فریبی مسئولان که نمونه قابل ذکر آن در کردستان بیانیه ۱۰ ماده رئیس‌جمهور است که در زمان انتخابات مطرح شد و حال خواستار آنیم که خود دولتمردان و افراد برستادی که تمام پست‌های استان را اشغال کرده‌اند، بیایند و فعالیت‌ها و کارهایی را که حول این ده ماده انجام داده‌اند تحلیل کرده و وعده‌های عمل نشده رئیس‌جمهور در استان را برای افکار عمومی اعلام کنند.

دبیر حزب ایران زمین کردستان با اعلام اینکه باید توجه داشت زمانی که جامعه دچار فساد به ویژه فساد اخلاقی و اجتماعی می‌شود، آسیب آن چند برابر است، اظهار داشت: آسیب چنین شرایطی حتی با آسیب ناشی از هزاران هزار قتل، کشتار و ریختن خون افراد بی‌گناه برابری می‌کند.

حسینی با اذعان به اینکه رویه به نحوی است که مقوله‌ای جزئی برای گمراهی افکار عمومی به‌دست گرفته می‌شود و بر روی آن مانور می‌دهند، ابراز تأسف کرد: متأسفانه اکثر رسانه‌های استان کردستان و حتی صدا و سیما نیز در اختیار این افراد است.

وی با بیان اینکه مجموعه خبرگزاری تسنیم و چند رسانه دیگر در استان در تلاش برای مقابله با جوسازی‌های سوری در حال فعالیت هستند، ادامه داد: کاش کسی پیدا می‌شد که صحبت‌های این آقایان را تحلیل می‌کرد و گفته‌هایشان را با سخنان شبکه‌های اطلاع‌رسانی خارجی و بیگانه مقایسه می‌کرد تا به ارتباط معناداری که میان اینها وجود دارد پی برده و مشخص می‌کرد، می‌طلبد کسی که اهل تحقیق و متوجه است در این ارتباط ورود کند و با کشف ارتباطات معنادار باعث شود که دیگر چشم و گوش بسته تمام فرضیه‌های این قانون را نپذیریم.

دبیر حزب ایران زمین کردستان با تأکید بر اینکه از ناکارآمدی سیستم دولتی در استان کردستان ناراحتیم و آرزومندیم که زودتر افراد کارآمد که می‌توانند گوشه‌ای از زخم‌هایی را که در اثر ظلم‌هایی که توسط ناکارآمدی بسیاری از مدیران به مردم وارد شده را ترمیم کنند، گفت: در این وضعیت که در بحث جهانی تمام دنیا در مقابل ما سر خم می‌کنند مشخص شد که آمریکا با فشار نمی‌تواند با ملت ایران مقابله کند به شرطی که سر خم نکنیم و نترسیم و تحت تأثیر قرار نگیریم.

وی یادآور شد: دولتمردان کشورهای خارجی را در ذهن ما بزرگ کرده بودند، در حالی‌که اکنون قدرت، وضعیت، توانایی و جهت‌گیری‌های آمریکا برای ما و تمام جهانیان مشخص شده و باید دنیا بپذیرد ایران در شرایط کنونی یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فساد در استان از سوی برخی به رشوه‌خواری محدود می‌شود، اظهار داشت: فساد امری است که در تمام ادارات و سایر استان‌ و حتی کشورهای دیگر نیز وجود دارد، منتها فساد اداری در کردستان به معنای ناتوانی و کم‌کاری مدیران تعبیر می‌شود این فساد بدان صورت است که «مدیری که کسی به او دسترسی ندارد»، «مدیرکلی که غایب دائمی است»، «مدیری که از شهرهای استان به صورت پروازی در تردد است»، «مدیری که در منطقه خود مشرف بر مشکلات مردم منطقه نباشد» همگی تعابیری از فساد اداری تلقی می‌شود.

دبیر حزب ایران زمین کردستان یکی از نمونه‌های بارز فساد اداری را شرایطی توصیف کرد که در آن بسیاری از مردم نمی‌توانند ۵ میلیون وام بگیرند و در مقابل شاهد هستیم که صندوق کارآفرینی امید با یک سفارشنامه مسئولان میلیاردها تومان را جابجا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه فساد اداری این نیست که صرفاً دست به جیب کسی برده شود، تصریح کرد: فساد اداری این است که مدیران ناکارآمد سر کار آورده می‌شوند و این مدیران هم اعضای خانواده خود را به کار می‌گیرند که بهترین نمونه آن در کردستان پارک علم و فناوری است.

حسینی دیگر تعاریف فساد اداری را بحث فساد اداری به معنای استخدام افراد بالای ۴۵ سالی دانست که در رأس هرم مدیریتی استان قرار می‌گیرند و در بالاترین مقام سازمانی قرار داده می‌شوند که رگ اقتصادی در دست این نهاد است و یا فساد اداری که به ساخت و پاخت‌هایی گفته می‌شود که کسانی را در پست‌های کلیدی سهیم کردن و یا اینکه فساد اداری به مسائل غیرمرتبط که دخالت‌های ویژه مسئولان دولتی در کارهای غیر مرتبط گفته می‌شود، فساد اداری به مسئولینی گفته می‌شود که به داد مردم نمی‌رسند چرا که اگر فساد اداری وجود نداشت چرا باید تورم در استان کردستان به ۵۱ درصد رسیده باشد مگر استان ما با سایر استان‌ها تفاوت دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه بزرگ‌ترین مغزهای علمی و نظریه‌پردازان بزرگی در این استان حضور دارند، اظهار داشت: در مقابل شاهد هستیم زمانی که بحث چک‌های برگشتی، بیکاری، مسائل اجتماعی و طلاق مطرح می‌شود متأسفانه در رده‌های صدر جدول قرار داریم و از این ظرفیت‌های معنوی بهره‌ای برده نمی‌شود.

دبیر حزب ایران زمین کردستان با بیان اینکه تمام این موارد ریشه در فساد اداری دارد، افزود: عدم ارتباط مدیران با مردم و بررسی نکردن مشکلات تلنبار شده آنان از جمله مواردی است که خود را به این صورت نمایش می‌دهد.

حسینی با ذکر اینکه شخص خوب بودن یک بحث است و استان را اداره کردن و رسیدگی به مدیران انتخاب مدیران کارآمد در کنار استقلال مدیریتی و دیگر مباحث مرتبط بحث دیگری است، تصریح کرد: استاندار کردستان خود تصمیم‌گیرنده نیست چراکه مثلث قدرتی در استان وجود دارد که اعضای آن تصمیم‌گیرنده برای استان هستند و به خاطر اینکه این سه ضلع ناکارآمد هستند، اگر استاندار هم توان انجام کاری را داشته باشد، تا زمانی که این مثلث قدرت تصمیم‌گیرنده هستند، عملاً نمی‌تواند کاری پیش ببرد.

وی با بیان اینکه اعضای این مثلث از نیروهای برستادی ستاد انتخاباتی روحانی هستند، یادآور شد: این افراد مدیران ناکارآمد را منصوب و تمام تغییر و تحولات استان را مدیریت می‌کنند و به خوبی مبرهن است که این افراد بین نمایندگان اختلاف انداخته و همین‌ها هستند که شبانه می‌نشینند و پشت سر دیگران توطئه کرده و نمی‌خواهند وحدت رویه در استان شکل بگیرد.

«عباس حسین پناهی» مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز با تقدیر از خبرگزاری تسنیم که شجاعانه به بلندگوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان کردستان بدل شده است، اظهار کرد: مردم نیز قدردان این بازگو کردن مشکلاتشان هستند و خوشبختانه این رسانه مردمی این امانت را به خوبی صیانت کرده است.

وی با اشاره به اینکه خبرگزاری تسنیم به صورت انقلابی درددل مردم را بیان می‌کند، خواستار پیگیری این وضعیت و ارتقاء روزافزون آن توسط نیروهای این رسانه مردمی شد.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان در ادامه با اعلام اینکه وضعیت فرهنگی استان به گونه‌ای است که برخی ارگان‌ها همچون حوزه هنری و صدا و سیما در حال ارائه خدمات خوبی هستند در حالی‌که انتظار از مدیران فرهنگی داریم متأسفانه محقق نشده چراکه برخی از مدیران این حوزه مدیران سیاسی هستند و این بزرگ‌ترین آسیب و چالش برای مردم فرهنگی استان کردستان است.

وی با تأکید بر اینکه استان کردستان باید وزنه‌ای در کشور باشد که بر اساس فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کردستان استان فرهنگ و هنر است، به عنوان سند بالادستی ما در حوزه فرهنگی مطرح شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در حوزه فرهنگ شاهد تحقق چنین مهمی نیستیم و این ضعف مسئولان و مدیران فرهنگی و اجتماعی ماست.

حسین‌پناهی بحث دیگر در خصوص وضعیت اجتماعی استان را حائز توجه دانست و ادامه داد: در مقوله حاشیه‌نشینی متأسفانه بالاترین آمار را داریم به گونه‌ای که در نایسر و ننله بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند که به بسیاری دیگر از معضلات اجتماعی از جمله جمله طلاق، نرخ فلاکت و گرانی دامن زده و کردستان جزو استان‌های اول کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه آمار این جایگاه‌ها از سوی مراکز مورد تأیید اعلام شده، یادآور شد: این شرایط در رده‌های بعدی بر مسائل اجتماعی به ویژه افسردگی تأثیرگذار بوده و با وجود اینکه اقتصاد مقوله‌ای مشخص و بارز است تبعات آن در معضلات اجتماعی پنهان نمود می‌یابد و امروزه شاهد هستیم که معضلات اجتماعی بسیار فراگیرتر از گذشته شده که این امر ناشی از کم‌توجهی و عملکرد ضعیف دستگاه‌های حمایتی بوده که صرفاً به شعار دادن اکتفا کرده است.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه مدیران کل استانداری و سایر دستگاه‌های ذیربط در استانداری نیز از این امر مستثنی نیستند، افزود: فرماندار سنندج در عین حال که فرماندار است، پروفسور نیز شده، عنوانی که نشان‌دهنده ضعف مدیریت وی است وگرنه چطور امکان دارد فردی که انقلابی و در حال خدمت به مردم باشد، می‌تواند همزمان با پرداختن به خدمت، مبادرت به اخذ مدرک پروفسوری کند؟ چه زمانی فرصت این کار را پیدا کرده‌اند؟

وی با ذکر اینکه حاشیه شهر مشکلات فراوانی دارد و هیچ کس به دادشان نمی‌رسد، تصریح کرد: با اینحال شاهد هستیم که در ایام انتخابات حضورهای پرشور در این مناطق آغاز می‌شود.

حسین پناهی با تأکید بر اینکه خوشبختانه مردم با شعور و با شرف هستند و واقف به این رفتارها می‌باشند، ادامه داد: امروزه اعتماد نسبت به دولت کم شده و این بی اعتمادی ناشی از ناکارآمدی مسئولان ذیربط است که کوتاهی می‌کنند.

وی با اعلام اینکه یکی دو نماینده در سال‌های اخیر اقداماتی را در حوزه جاده‌سازی و راه‌سازی پیگیری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات جاده‌ای در کردستان نشان‌دهنده وضعیت نامناسب عمرانی استان است که ضعف دستگاه‌های نظارتی بر مسائل عمرانی را می‌رساند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با ابراز تأسف از اینکه در هفته دولت انتظار داشتیم استاندار برای مردم گزارش ارائه دهد که بعد از دو سال چه اقداماتی انجام داده است؟ گفت: به خوبی مشخص است که چیزی برای ارائه نداشت.

میزگرد بررسی «عملکرد دولتمردان» در دفتر استانی تسنیم کردستان برگزار شد+تصاویرانتقاد شدید رئیس مجمع نمایندگان از عملکرد استاندار کردستان؛ «مرادنیا» استان را رها کرده استانتقاد فعالان سیاسی از عملکرد دولتمردان و انتصاب پیاپی فرمانداران بدون سوابق در کردستان

حسین‌پناهی با اشاره به سفر پر خیر و برکت آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، ادامه داد: این سفر بسیار پر قدر و ارزش بود چراکه ایشان با سفر به استان مرزی کردستان احترام ویژه و مخصوصی را برای اقوام و اهل‌سنت قائل شدند و امروز مردم به خاطر حضور ارزشمندشان نور امید در دل‌هایشان دمیده شد؛ مردم می‌دانند که آقای رئیسی سرباز مقام معظم رهبری هستند و ما از دستگاه دادگستری و قوه قضائیه در استان انتظار داریم که با مدیران فاسد برخورد کند نه اینکه به مردم بگویند که چیزی نیست و همه چیز آرام است چراکه مردم بصیر و فهمیده هستند و همه چیز را درک می‌کنند.

وی با ذکر اینکه امروز می‌بینیم بعضی از مواقع فساد وجود دارد اما آقایان به دلیل اینکه حضور موقت دو سه ساله بیشتری داشته باشند، چنین چیزی را انکار می‌کنند که این گناه است، تصریح کرد: مردم در روز قیامت یقه‌شان را می‌گیرند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه متأسفانه این انکارها بازتاب خوبی در میان مردم نخواهد داشت، افزود: انتظار می‌رود حاکمیت در کردستان با مسئولان اجرایی متخلف دولت برخورد جدی، قاطعانه و شجاعانه داشته باشد.

حسین پناهی با اعلام اینکه در هفته دولت پروژه قابل ارائه‌ای از سوی دولت را شاهد نبودیم، بیان کرد: آقای استاندار فرد با اخلاق و با شخصیتی است اما مدیر خوب، قاطع و توانمندی نیست؛ ما از یک مدیر انتظار داریم مدیریت قاطعی نشان دهد و در انتخاب مدیران دقت کند چراکه اگر روال به همین منوال پیش برود در آینده شاعد عدم اعتماد مردم به مدیران بومی خواهیم بود.

وی با اشاره به میزبانی دانشگاه کردستان در کنگره مشاهیر کُرد، ادامه داد: در این کنگره دیدیم که مهمان خارج‌نشین در سخنرانی خود اسم نظام و انقلاب را می‌برد اما مسئولان این دانشگاه یادی از نظام و انقلاب نکردند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان  با تأکید بر اینکه دستگاه عظیم فرهنگی دانشگاه کردستان ظرفیت بالایی است که باید به بهترین شکل از آن بهره گرفت، خاطرنشان کرد: متأسفانه این ظرفیت عظیم فرهنگی و علمی مغفول مانده و بدتر آنکه این وضعیت بر دیگر دانشگاه‌های استان نیز حاکم است.

حسین‌پناهی با بیان اینکه انتظار داریم استاندار کردستان این ضعف مدیریت‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل آن را به شورای اداری ارجاع دهد، تصریح کرد: تا از این طریق بتوان برخوردهایی را متناسب با وضعیت حاکم، لحاظ کرد و در مقابل نیز مدیران فعال را تقویت کرد.

وی با ذکر اینکه حوزه معادن نیز در استان کردستان وضعیت خوبی ندارد، ادامه داد: طلا در کردستان بالاترین میزان را داراست، اما مردم هیچ سهمی از آن نداشته در صورتی که استان کردستان ظرفیت و گنجینه پنهانی است که مردمش بالاترین درصد بیکاری را به خود اختصاص داده و همه تحصیلکرده‌ها و نخبگان آن خانه‌نشین شده‌اند که این نیز نشان‌دهنده ضعف مدیریتی است.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با اذعان به اینکه امروز می‌توان از نخبگان استان در حوزه معادن نیز استفاده کرد، گفت: با این اقدام علاوه بر اشتغال و کنترل تورم می‌توان رضای خدا و بنده را نیز کسب کرد اما متأسفانه در کمال ناباوری چنین دلسوزی را در کردستان نمی‌بینیم.

وی دیگر چالش کنونی را هزینه تحصیلی فرزندان این دیار دانست و افزود: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم اما متأسفانه بسیاری از خانواده‌های استان توان خرید ندارند و شرمنده فرزندانشان هستند، در این شرایط کدام مدیری می‌تواند ادعا کند که کار کرده است.

حسین‌پناهی با تأکید بر اینکه مردم قدردان امنیت و نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی هستند، ادامه داد: امنیت به سادگی به دست نیامده و ایران اسلامی و کردستان همچون گلستانی در میان آتش هستند که این گلستان در سایه رهبری مقتدر و نیروهای امنیتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امیدها در دل مردم کردستان توسط آیت‌الله رئیسی زنده شده است، خوستار شد: انتظار می‌رود دولتمردان دست به کار شوند و اقدامی کنند تا فساد اداری، وضعیت بیکاری، معیشتی مردم، آموزش و پرورش، فرهنگ و اجتماع استان را ساماندهی کند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با اعلام اینکه مردم در فشار و با وجود اینکه خیلی اذیت می‌شوند، بسیار نجیب، با شرف و صبور هستند و نظام و انقلاب را دوست دارند و تنها از مسئولان گله‌مندند، خاطرنشان کرد: ما علاقمند هستیم آقایان موفق باشند چراکه موفقیت دولت را متعلق به نظام می‌دانیم اما متأسفانه در کردستان شاهد چنین موفقیتی نیستیم و متأسفانه آقایان وضعیت موجود را نیز قبول نمی‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت فرمانداری‌ها، آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌های مدیریتی استان که دچار ضعف شده‌اند، گفت: بسیاری از افراد پای کار متخصص و دارای رشته مرتبط با حوزه کاریشان نیستند که این جایگاه‌ها آسیب جدی را به استان وارد کرده و با ۵۰.۸ درصد گرانترین استان کشور شده‌ایم که این ناشی از ضعف مدیریتی و عدم نظارت بوده که منجر به خلق وضعیت کنونی شده است.

حسین‌پناهی با ذکر اینکه مقوله بیکاری در کردستان با وجود حضور جوانان جویای کار وضعیت خوبی نیست و باید مسئولان ذیربط پاسخگو باشند که چرا با وجود جوانان و نخبگان توانمند در کردستان این افراد به کار گرفته نمی‌شوند و مجبور به کار کردن در بازارهای عراق و اقلیم کردستان می‌شوند.

وی با ابراز تأسف از اینکه دولتمردان در کردستان نه تنها پیشنهادها را قبول نمی‌کنند، بلکه در صورت انتقاد نیز اعلام می‌کنند که این انتقادها به خاطر این است که با ما مشکل دارند، تصریح کرد: با دولت مشکلی نداریم بلکه با مدیران ناکارآمد، نالایق و افرادی که تمام موازنه‌های استان کردستان را به طرف پایین سوق می‌دهند مشکل داریم.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با اذعان به اینکه در وضعیت فعلی فرهنگی، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی و وضعیت اقتصادی کنونی استان از استاندار کردستان انتظار داریم که بخاطر کرامت و شخصیتی که دارند در این مدت باقی مانده دولت، قاطعانه برخورد کنند و دستگاه قضایی هم به میدان بیاید و با همکاری سازمان بازرسی با مدیران فاسدی که به نظام و انقلاب آسیب می‌رسانند مقابله کند، ادامه داد: واقف هستیم که تمام مدیران فاسد نیستند و مدیران پاکدامنی نیز داریم که فعالیت اینان در سایه مدیران فاسد در سایه قرار گرفته و رفتار آنان به تمام مدیران تعمیم داده می‌شود.

وی در خصوص وضعیت نمایندگان استان نیز گفت: امسال سال بسیار مهم است چراکه سال انتخابات مجلس است و انتظار داریم مردم با فرهنگ و با شرف مرزدار کردستان نمایندگانی شجاع، انقلابی، توانمند، صریح، پاکدامن و امانتدار را انتخاب کنند چراکه اگر بتوانیم نمایندگان انقلابی، واقعی، استکبار ستیز، شجاع، توانمند، امانتدار و پاکدامن را انتخاب کنیم دیگر این مشکلات کنونی را نخواهیم داشت.

وی با اعلام اینکه ما انتظار داریم شورای نگهبان نیروهای متدین و پاکدامن، متعهد و انقلابی و توانا را انتخاب کند و افراد فاقد این ویژگی‌ها را رد صلاحیت کند، خاطرنشان کرد: اگر بتوان نیروهای انقلابی را به مجلس برسانیم بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد که امید است به فضل الهی در پایان انتخابات سال ۹۸ بتوانیم افرادی را به مجلس بفرستیم که انقلابی و توانمند تا بتوانند بازگوکننده مشکلات مردم و در زمینه اعتبارات عمرانی، فرهنگی و دیگر زمینه‌های مرتبط با استان به عنوان نمونه و الگو برای سایر استان‌های کشور باشند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه نمایندگان تلاش‌هایی را نیز لحاظ کرده‌اند، تأکید کرد: انتظار بیشتری در خصوص هماهنگی بیشتر بین نمایندگان را داریم چراکه برخی از دولتمردان از این عدم هماهنگی نمایندگان سوءاستفاده کرده و یکی را گرفته و بر علیه دیگری رفتار می‌کنند که این رفتار بزرگترین آسیب است و به همین خاطر اگر نمایندگان همدل بوده و وحدت داشته و همراه باشند و در عین حال خود را نوکر مردم بدانند، این مشکلات حل و مدیران فرصت‌طلب و چاپلوس و متقلب خود به خود برای مدرم شناخته می‌شوند.

«سیدخالد حسینی» عضو جمنا و دبیر حزب ایران زمین کردستان نیز در تکمیل سخنان «حسین‌پناهی» گفت: امسال سال انتخابات است، مردم کردستان همواره بر خلاف آنچه که در ظاهر گمان می‌رود در انتخابات حضور فعال داشته و دارند به همین خاطر از مردم درخواست می‌شود خودشان عملکرد نمایندگان را بدون غرض و بدون توجه به صحبت‌های مسئولان دولتی سنجیده و پای کار آیند.

وی بیان کرد: در استان کردستان اولین کاری که دولت سراغ آن رفت و این رویه در چند سال اخیر بیشتر نمود یافته این است که دولتمردان به اختلاف‌افکندن بین نمایندگان مشغول شده و فشار آورده و در عزل و نصب مدیران و نمایندگان تأثیر می‌گذارند که این امر نیز از آسیب‌های جدی است که باید بدان پرداخت.

حسینی با اذعان به اینکه این رویه از مجلس چهارم به این طرف در استان شکل گرفته است، گفت: دولتی‌ها اجازه وحدت را به نمایندگان نمی‌دهند و این امر بزرگترین آسیب است چراکه به هر شیوه‌ای که بخواهند این کار را انجام می‌دهند، دست آخر هر خطای که پیش آید را به گردن نمایندگان می‌اندازند.

حسینی «نظارت» را یک مطالبه مردمی دانست و ابراز تأسف کرد: متأسفانه می‌بینیم که دولتی‌ها نمایندگان را به سمت و سویی سوق می‌دهند که ناکارآمدی آنها را نشان دهند و این تلاش آسیب جدی برای استان، دولت و نظام است به همین خاطر امید است که انتخابات پرشوری پیش رو داشته باشیم و مردم پای کار آمده و با درایت  نمایندگانی که دست‌پاک، آگاه، مطالبه‌گر و با فهم هستند و در عین حال معامله‌گر نیستند را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: مردم کردستان در تمام دنیا درخشیده‌اند اما متأسفانه در شهر خود مغفول مانده و قدرت مانور ندارند چراکه کسانی انتخاب می‌شوند که بنفشی و پیرو دولت بنفش هستند و این وضعیت به استان تحمیل می‌شود.

دبیر حزب ایران زمین کردستان دیگر چالش بزرگ استان را موضوع دستفروشی دانست و گفت: دستفروشی در استان بیداد می‌کند که این افزایش تعداد به دلیل بیکاری و درماندگی و فقدان درآمد مردم رخ داده و شهرهای استان را به این وضعیت رسانده است در صورتی که می‌توان با الگوگیری از نمونه‌های موفق جهانی و با صرف کمترین هزینه این موضوع را ساماندهی کرد اما در مقابل شاهد غفلت از این موضوع از سوی شورای شهر هستیم و می‌بینیم که تمرکز آنان بر برگزاری جلسات بی‌خروجی، عزل و نصب‌های شهرداری‌های بنفش، ساخت و سازهای غیرمجاز، آسفالت محلات مسئولان، ساخت سایت به‌نام ورزشی در کمربندی آبیدر، احداث پیست دوچرخه‌سواری، استقرار راه‌های روستایی در داخل فضای شهری ننله و سایر فعالیت‌های غیر اصولی و غیر کارشناسی هستیم.

وی با بیان اینکه پیست دوچرخه سواری با میلیاردها میلیارد پول ساخته می‌شود و به محلی برای دوچرخه سواری مسئولان و فرزندانشان بدل می‌شود چراکه ساکنین عباس‌آباد و ننله و نایسر نمی‌توانند هزینه‌های آمدن و استفاده از این پست را متقبل شده و از آن استفاده کنند، تصریح کرد: کاش این هزینه برای ساخت جاده متناسب با وضعیت ننله تخصیص می‌یافت.

حسینی با هشدار اینکه معضلات داخل شهر آرامش را برای مردم از میان برداشته و در میان مردم زد و خوردهایی را ایجاد کرده است، ادامه داد: باید رشوه‌خواری در داخل شهرداری بررسی و مشخص شود که اگر چنین معضلی وجود ندارد پاسخ بدهند که این حجم از ساخت و ساز و نابودی منابع طبیعی به دست چه کسی انجام می‌گیرد؟

«عباس حسین پناهی» مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز در ادامه با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود خبرگزاری تسنیم به‌عنوان خبرگزاری شجاع، صادق، مردمی و پیگیر در کنار قوه قضائیه در راستای اجرای عدالت حضور قوی داشته باشد و در مقابله با فساد همراه باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها جهت ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد در کردستان بهره‌گیری از ظرفیت خبرنگاران صادق و بازگو کردن وضعیت و مسائل برای اذهان عمومی از طریق رسانه‌هاست.

وی با ذکر اینکه خیلی جای تعجب نیست و بر کسی هم پوشیده نیست که وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز درد داخل شهر رسیدگی نمی‌شود، گفت: از شورای شهر و شهرداری انتظار می‌رود چهره شهر را که رو به خرابی است نجات داده و با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کنند.

«سیدخالد حسینی» عضو جمنا و دبیر حزب ایران زمین کردستان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه ارشاد اسلامی استان کردستان جماعتی از خانواده خود و دوستان خود را جمع می‌کند و در یک مکان مراسم رقص و پایکوبی را به راه می‌اندازد، گفت: مگر فرهنگ ما برای صدور این موضوع است چرا این ارگان در مراسمات خود از مغزهای دانشگاهی و رتبه‌های علمی سخنی به میان نمی‌آورد و آنها را مطرح نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حداقل ۷ هزار نفر از مسئولان رده بالای کشورهای پیشرفته دنیا فرزندان این شهر و دیار هستند، افزود: حتماً بایستی فرهنگ را محدود به رقص و پایکوبی کرد؟ آیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تنها «هه‌لپرکی» را دیده است؟

وی درباره سایت ورزشی راه‌اندازی شده در سنندج نیز گفت: این سایت بنام کمال‌الملک نام‌گذاری شده و این سئوال را به ذهن می‌آورد که آیا در کردستان هیچ فرهیخته‌ای نیست که نام وی بر روی این سایت ورزشی گذارده شود؟ مگر نه اینکه ما چهره‌های برتر علمی، سیاسی و مذهبی  زیادی داریم که بتوان بر روی این سرمایه‌های معنوی سرمایه‌گذاری اجتماعی کرد.

دبیر حزب ایران زمین کردستان خطاب به متولیان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان پرسید: مگر سمبل شناسایی فرهنگ مردم کردستان «هه ل پرکی» است که در هر سمینار و اجتماع گروهی مطرب راه‌اندازی و در مقابل برجستگان سیاسی و نخبگان علمی و متفکرین و صاحبنظران اقتصادی استان فراموش می‌شوند؟

وی با تأکید بر اینکه افراد کاریزمای اجتماعی در کردستان کم نیستند ولی متأسفانه مورد غفلت واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: اداره‌کل ارشاد اسلامی تنها باید واقف باشد که چهره فرهنگی صرفاً دهل و سرنا نیست و اگر این متولیان این حوزه کماکان این رویه را ادامه دهد باید پاسخگو باشد چراکه این رفتار توهین به مردم کردستان است و توهین نیز تا حدی قابل قبول است.

حسینی در پایان با ذکر اینکه فرهنگ کردستان صرفاً ساز و دهل نیست، یادآور شد: اگر کسی صرفاً این را فرهنگ می‌داند خودش تنها در محیط ساز و دهل بزرگ و بوده و در دیگر محیط‌های فرهنگی سیر نکرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد