تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 - 7:12
کد خبر : 6460

اجرای «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» توسط دانش‌آموزان

اجرای «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» توسط دانش‌آموزان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و تکریم و غبارروبی مساجد،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار داشت: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و تکریم و غبارروبی مساجد، یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش‌آموزان با مسجد، به عنوان اصلی ترین پایگاه نیروهای مومن و انقلابی خواهد بود.

وی افزود: در همین راستا «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش‌آموزان با مسجد، ارائه می‌شود تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش‌آموزان منجر شود.

علامتی ادامه داد: در این طرح از طریق مربیان قرارگاه‌ها، تعداد دانش‌آموزانی که فرصت و علاقه‌مندی حضور در طرح را دارند مشخص می‌شود و تعدادی از مساجد شاخص (که به عنوان پایگاه‌های اصلی نیروهای انقلابی شهرستان شناخته می‌شوند) برای طرح تکریم و غبارروبی مساجد در نظر گرفته می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: در هماهنگی مساجد و دانش‌آموزان، علاوه بر دانش‌آموزان پسر، هماهنگی مساجد مجزا برای حضور دانش‌آموزان دختر نیز صورت خواهد پذیرفت. 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور بهره‌وری هرچه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان قرارگاه و یا روحانی محترم مسجد (با رعایت شرایط) هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش‌آموزان و افراد شرکت‌کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسائل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت و فلسفه تأکید بر جماعت در اسلام با دانش‌آموزان بحث و گفت‌وگوی دوستانه داشته باشند. 

علامتی گفت: این فعالیت به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که حضور دانش‌آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر و یا نماز جماعت مغرب و عشاء منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزانی که یک مسجد خاص را برای غبارروبی انتخاب کرده‌اند، در طول ماه مبارک رمضان در آن مسجد رفت و آمد دارند و در نمازهای جماعت حضور فعال خواهند داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد