تاریخ انتشار : دوشنبه 25 شهریور 1398 - 7:26
کد خبر : 63987

آموزش، تنها راه کاهش طلاق است

آموزش، تنها راه کاهش طلاق است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانواده، کوچکترین نهاد اجتماعی و در عین حال یکی از مهمترین ارکان جامعه است که قوام آن به پایبندی و تعهد کامل زوجین به یکدیگر بستگی دارد اما وجود برخی عوامل موجب شده تا دوام چارچوب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانواده، کوچکترین نهاد اجتماعی و در عین حال یکی از مهمترین ارکان جامعه است که قوام آن به پایبندی و تعهد کامل زوجین به یکدیگر بستگی دارد اما وجود برخی عوامل موجب شده تا دوام چارچوب خانواده دستخوش ناملایمات و آسیب‌ها شود. 

در دوره‌های زمانی مختلف، با چالش‌ها وگرفتارهای متعددی روبرو بوده‌ایم و همچنان نیز هستیم، جوانان عصر حاضر جسارت قابل توجهی دارند ولی متاسفانه آستانه تحمل‌شان کاهش پیدا کرده و برخی از آن‌ها با بروز کوچکترین ناملایمتی از حریم تعهد  و تاهل خانواده خارج می‌شوند. 

یکی از مهمترین دلایل طلاق در میان جامعه ایرانی، بحث ناخوشایند بی‌تعهدی و بی‌وفایی است که متاسفانه با حضور شبکه‌های اجتماعی موجب نگرانی‌هایی شده است .

مساله رضایت جنسی نیز مطرح است. البته نارضایتی جنسی و ناتوانی جنسی تعاریف متفاوتی دارند. در نارضایتی جنسی که نوعی اختلال و بیماری به‌شمار می‌رود، اقلیت کمی دچار آن هستند و در آن، رفتار جنسی مورد نظر همسر اعمال نمی‌شود، اما یکی از عوامل اصلی طلاق نیست. در ناتوانی جنسی، موضوع کاملا متفاوت است و شخص توانایی ذهنی وفکری انجام رابطه زناشویی را ندارد.

یکی دیگر از مهمترین عوامل طلاق در میان زوجین ایرانی، دخالت اطرافیان و مخصوصا دخالت مستقیم خانواده در روابط میان زن و شوهر است. بسیاری از خانواده‌ها معتقدند فرزندشان به استقلال و بلوغ فکری لازم نرسیده و در مواردی کمک مالی به زوج جوان موجب می‌شود تا در تمامی زمینه‌های زندگی آنان دخالت کنند.

علت بروز این مشکلات را باید در نحوه تربیت و آموزش فرزندان جستجو کرد. این روزها برخی والدین دغدغه خود را داشته و به‌دنبال زندگی و اقتصاد خودشان هستند، به همین دلیل آموزش فرزندان را فراموش کرده و وقت کافی برای تربیت و بلوغ ازدواج فرزندان  خود اختصاص نمی‌دهند.

تنها راه حل رفع این مشکلات، افزایش اطلاعات و توانایی علمی است که میزان آن در میان خانواده‌ها و جوانان قابل توجه نیست. اگر افراد، میزان و حجم اطلاعات خود را در هر زمینه‌ای افزایش دهند، می‌توانند در هر عرصه‌ای در برابر مشکلات مختلف مقاومت کنند و زندگی زناشویی‌شان تحت تاثیر تنش‌های کوچک و بزرگ نابود نمی‌شود. 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد