تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 7:45
کد خبر : 63358

شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کردستان تشکیل می‌شود

شعبه ویژه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کردستان تشکیل می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر دستگاه قضایی در سنندج که امروز، ۱۶ شهریورماه در محل سالن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، محمد جباری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر دستگاه قضایی در سنندج که امروز، ۱۶ شهریورماه در محل سالن اجتماعات اداره کل بازرسی استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ قیام امام حسین(ع) اشاعه و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
وی با اشاره به اینکه قیام عاشورا شعاعی به وسعت دامنه بشریت دارد، افزود: امام حسین روش اصلاح امت اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر می‌دانستند و از همین رو نهضت خود را براساس امر به معروف و نهی از منکر ادامه دادند.
دادستان عمومی و انقلاب سنندج بیان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر آثار بسیار مبارکی در جامعه دارد و چندین بار در قرآن کریم تاکید شده و به درستی می‌توان گفت که کمر شیطان را می‌شکند.
وی عنوان کرد: در راستای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر شعبه ویژه در دادگستری استان کردستان تشکیل می‌شود.
جباری افزود: در دستگاه قضایی عمل به قانون و انجام تکالیف قانونی مصداق بارز معروفات است و قانون گریزی و هنجار شکنی نیز مصداق بارز منکرات است.
وی کارکنان دستگاه قضایی استان کردستان را از عاملان به این فریضه ذکر و بیان کرد: همسویی و همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای قانون کمک بزرگی به مبارزه با مفاسد می‌کند و معاونت قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان باید به این مهم جامه عمل بپوشاند.
دادستان عمومی و انقلاب سنندج در بخش دیگری از سخنان خود روحیه ایثار و مصالحه را از مصادیق دیگر امر به معروف و نهی از منکر دانست و اعلام کرد: با استفاده از این روحیه در استان کردستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار فقره از پرونده‌های قتل در استان منجر به صلح و سازش شده است.
وی در پایان یادآور شد: مقرر است از ابتدای مهر ماه سال جاری یک شعبه از شعبات شوراهای حل اختلاف استان به منظور صلح و سازش ایجاد شود.
در ادامه این همایش نیز حسین مرادی وحدت، بازرس کل استان کردستان گفت: کار در دستگاه قضایی از جنس امر به معروف و نهی از منکر است و باید کارکنان در این دستگاه با افزایش و توسعه بصیرت خود توان تشخیص حق از باطل را داشته باشند و مسئولیت اجتماعی خود را بالا ببرند.
گفتنی است؛ همچنین در این همایش از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان کردستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد