تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 11:17
کد خبر : 63282

امربه‌معروف و نهی از منکر موجب حیات جامعه می‌شود

امربه‌معروف و نهی از منکر موجب حیات جامعه می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس در رودبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر بابایی در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه لوشان در مصلی این شهر اظهار کرد: احیای امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود و برای تحقق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس در رودبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبر بابایی در آئین خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه لوشان در مصلی این شهر اظهار کرد: احیای امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود و برای تحقق این امر یاران و صحابه پیامبر و ائمه اطهار (ع) ظلم‌ها دیدند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر یک حرفه نیست بلکه یک هنر است و موجب حیات جامعه می‌شود.

امام‌جمعه لوشان با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر یکی رسالت ای الهی است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر بدون مرز است و مختص یک قوم و ملت نیست.

بابایی با اشاره به تأثیرات منفی بی‌توجهی به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: بی‌مهری به امربه‌معروف موجب نقصان در جامعه می‌شود و عذاب الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی، راه حیات جامعه را توجه به امربه‌معروف و نهی از منکر دانست و افزود: راه نجات جامعه بشریت احیای فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

امام‌جمعه لوشان  با گرامیداشت ایام سوگواری محرم و شهادت امام حسین (ع) گفت: محرم فرصتی است تا اندیشه‌مان را حسینی و الهی کنیم.

بابایی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) حرکت حیات‌بخش جامعه بشریت بود، تصریح کرد: حرکت، سیره و منش امام حسین (ع) برای جامعه جهانی راهگشاست و اگر حرکت امام حسین (ع) نبود هیچ اثری از اسلام ناب محمدی باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره برخی ضد ارزش‌ها در جامعه بیان کرد: در جامعه اسلامی که خون هزاران شهید در این مسیر ریخته شده، باخیانت کردن برخی‌ها، ارزش‌های دینی و اسلامی زیر سؤال رفته است.

امام‌جمعه لوشان با اشاره به مسؤولیت نشناسی برخی مسؤولین در قبال پاسداری از ارزش‌ها افزود: برخی مسؤولین برای اینکه رأیشان را حفظ کنند در قبال ارزش‌های اسلامی اغماض می‌کنند.

بابایی با تأکید بر حفظ حرمت‌ها در مراسم عزاداری‌های سیدالشهدا گفت: برخی بانوان با شکل و چهره‌های نامتعارف و پوشش‌های رنگین در مجالس عزاداری سیدالشهدا شرکت می‌کنند که به‌دوراز موازین اسلامی است و مسؤولین هم در این خصوص سکوت کردند.

وی، مقاومت را راهبرد اصلی قیام عاشورا برشمرد و بیان کرد: در مقابل  زیاده‌خواهی‌های دشمنان باید ایستاد و نسخه‌ای محکم‌تر و مطمئن‌تر از مقاومت وجود ندارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد