تاریخ انتشار : شنبه 6 دی 1399 - 7:12
کد خبر : 78239

کاهش آمار ازدواج و تولد در لرستان/ »آراد« و «رستا« محبوب‌ترین نام‌ها ۹ ماهه امسال

کاهش آمار ازدواج و تولد در لرستان/ »آراد« و «رستا« محبوب‌ترین نام‌ها ۹ ماهه امسال

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هفته گذشته آمار ثبت‌احوال لرستان طی نه‌ماهه گذشته منتشر شد در همین راستا قصد داریم در گزارش زیر این آمار را با ۹ ماهه سال گذشته مقایسه کنیم. فریبرز امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هفته گذشته آمار ثبت‌احوال لرستان طی نه‌ماهه گذشته منتشر شد در همین راستا قصد داریم در گزارش زیر این آمار را با ۹ ماهه سال گذشته مقایسه کنیم.

فریبرز امیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۲۰ هزار و ۶۲۴ ولادت  در لرستان ثبت‌شده است که از این تعداد ۱۰هزار و ۸۶۸ نفر پسر و ۹ هزار و ۷۵۶ نفر دختر بودند به عبارتی در لرستان به ازای هر  ۱۱۱ پسر ۱۰۰ دختر متولدشده است.

بر اساس آمار فوق در طی ۹ ماه گذشته در هر شبانه‌روز در لرستان ۷۵ کودک متولدشده است این در حالی است که در۹ ماهه سال ۹۸ در هر شبانه روزبه طور متوسط ۷۹ نوزاد در استان متولدشده است.

امسال بر اساس آمار سازمان ثبت و احوال میانگین سن مادران ۲۹.۶ سال و سن پدران ۳۴.۶ سال بوده است اما میانگین سن مادران در سال گذشته  ۲۹ سال و میانگین سن پدران۳۴ سال بوده است.

سرپرست ثبت‌احوال استان لرستان عنوان کرد: در ۹ ماهه امسال ۱۱هزار و ۸۳۳ مورد  ثبت ازدواج در استان انجام‌شده است که  میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۷.۸ سال و زنان ۲۲.۹ سال بوده است.

 امسال در هر شبانه‌روز در استان ۴۳ مورد ازدواج  ثبت‌شده است این در حالی است که سال گذشته این آمار در  هر شبانه‌روز ۴۴ مورد بوده است.

امیری با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال تقریباً ۲ هزار و ۹۹۲ طلاق  در لرستان ثبت‌شده است، بیان کرد: میانگین  سن طلاق برای مردان ۳۵و زنان ۳۱ سال است  و در این مدت بیشترین آمار مربوط به طلاق‌ها زوج‌هایی است که کمتر از یک سال از ثبت ازدواج آنان می‌گذرد.

سال گذشته در هر شبانه‌روز به‌طور متوسط تعداد ۱۰ طلاق در لرستان ثبت‌شده است اما این آمار امسال به ۱۱ مورد در شبانه‌روز رسیده است.

سرپرست  ثبت‌احوال استان لرستان با عنوان فراوان ترین نام پسران و دختران متولد شده در لرستان تصریح کرد: نام  آراد با ۳۶۸ مورد، حسین ۳۶۲ مورد، امیرعلی ۲۵۲ مورد، امیرحسین ۲۴۶ مورد و علی ۲۴۴ مورد برای پسران ثبت‌شده است و همچنین بیشترین فراوانی برای دختران رستا با ۴۳۱ مورد، فاطمه ۳۲۰ مورد، آوا ۲۵۱ مورد، همتا ۲۰۹ مورد و هانا ۱۵۲ مورد ثبت‌شده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: امسال ۳۴۲ مورد دوقلوهایی، ۱۲ مورد سه قلوزایی و ۲ مورد چهارقلو زایی در استان ثبت‌شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد