تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 7:02
کد خبر : 63230

تاکید مکتب حسینی صیانت از حجاب و عفاف اسلامی

تاکید مکتب حسینی صیانت از حجاب و عفاف اسلامی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فر صبح امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی شهرستان گرگان اظهار کرد: اسلام دین محبت و مودت است، لطف خدا بر این تعلق گرفته که نهادی مقدس به نام خانواده که کانون محبت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فر صبح امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلی شهرستان گرگان اظهار کرد: اسلام دین محبت و مودت است، لطف خدا بر این تعلق گرفته که نهادی مقدس به نام خانواده که کانون محبت و مودت است برای ما به ودیعه گذاشته است.

وی تصریح کرد: از آیات خداوند این است که بشریت را زوج آفرید بر پایه خانواده؛ که در این نهاد مقدس، انسان در مسیر کمال، سیر و سلوک الی‌الله آرامش بگیرد و در طریق هدایت، روحانیت و معنویت حرکت کند و این از آیات خداوند است که بین ما و خانواده‌های ما الفت و محبت قرار داد.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه مهر و محبت مادران به فرزندان جلوه‌ای از الطاف خداوند است، افزود: یکی از جلوه‌های محبت خداوند نسبت به بندگان را در وجود مقدس مادر می‌توان دید.

سلیمانی‌فر بیان کرد: مادر ستون خانواده و تکیه‌گاه محبت و بخشندگی است، مادر مقام بسیار بالایی دارد اگر مادر اهل فضیلت‌های اسلامی و انسانی باشد، فرزند در آغوش مادر این ارزش‌ها را یاد می‌گیرد و در ضمیر ناخودآگاه فرزند نقش می‌بندد.

وی تربیت درست را در داشتن یک جامعه پاک و سالم مهم خواند و گفت: اگر انسان درست شود، مملکت درست و گلستان می‌شود انسان‌سازی و تربیت بسیار مهم است، پدر و مادر در تربیت فرزندان باید حساس باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه مهدکودک‌ها باعث کاهش محبت فرزند به والدین می‌شود، ابراز کرد: همایش شیرخوارگان حسینی، مجلس مادر و فرزند است، خدا در قرآن می‌فرماید شکر الهی و پدر و مادر را به جای آورید، در سه جای قرآن محبت و احترام به والدین در کنار توحید و خداشناسی بیان شده است، توجه به این نکات باید مورد دقت قرار بگیرد.

سلیمانی‌فرد با تاکید بر اهمیت کانون خانواده تصریح کرد: باید مراقب باشیم، دشمنان سعی می‌کنند نهاد خانواده را تضعیف کنند با مدیریت افکار در ماهواره و شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند تا بُعد معنویت خانواده‌ها را از بین ببرند و متلاشی کنند.

وی آمار طلاق در جامعه و استان گلستان را زیاد و نگران‌کننده خواند و این اتفاق را در شان یک جامعه اسلامی ندانست و گفت: طلاق معضوب‌ترین حلال نزد خداست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان؛ کم شدن تاب‌آوری اجتماعی، عصبانیت و خشم را مذموم خواند و افزود: نباید اسیر غوغاسالاری فضای مجازی شویم، حجاب و وقار که ارزش زن مسلمان است زیر سوال می‌برند که باید اینها را دقت کرد.

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه حفط کیان خانواده بر پایه اخلاق و محبت است بر لزوم حفظ این کانون پرمهر تاکید کرد و گفت: زن در برابر مرد نامحرم باید وقار و غرور داشته باشد، زن مسلمان نسبت به حفظ حرمت و آبرو باید ترسو و بیمناک باشد، زن مسلمان نسبت به حفظ مال همسرش باید بخیل باشد این بخل برای حفط کیان خانواده و سلامت خانواده خوب است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد