تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 8:01
کد خبر : 63188

رسانه‌ بدون اجرای فریضتین از درون تهی می‌شود

رسانه‌ بدون اجرای فریضتین از درون تهی می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلمیانی روز پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه با وی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلمیانی روز پنجشنبه در دیدار اصحاب رسانه با وی به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امر به معروف و نهی منکر رسالت رسانه‌ها به شمار می رود و رسانهها یکی از حساس‌ترین و مهترین ارکان جامعه در فرهنگ‌سازی، ایده‌پروری، مطالبه‌گری و همراه کردن مردم با یک جریان نقش کم‌نظیری دارند.

وی اظهار داشت: هر چیزی را که بخواهیم در جامعه جدی شود باید به اندیشه و بعد از آن به عقیده تبدیل و عقیده نیز عملیاتی شود و هر معروفی که بخواهد در جامعه بسط پیدا کند باید به آن معتقد بود تا عملیاتی شود و در نهایت باید معروف‌شناس و معروف‌پذیر باشیم و آن را توسعه و بسط دهیم. 
وی تاکید کرد: برای تهی شدن جامعه از منکرات باید منکر را خوب بشناسیم و در درون از آن انزجار پیدا کنیم تا بتوانیم منکرستیز باشیم.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه قرآن کریم توصیه به معروف نفرموده بلکه امر به معروف فرموده است گفت: باید توجه داشت این دو با هم تفاوت دارند. 

وی تصریح کرد: بهترین مردم از نظر پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) کسانی هستند که امر به معروف و نهی می‌کنند و امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است زیرا اگر معروف‌ها جدی گرفته شوند دیگر منکر مجال توسعه پیدا نمی‌کند. 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: توسعه معروف در جامعه، میدان را بر منکر و گسترش منکر دایره معروف ها را تنگ می کند لذا این ۲ در تقابل یکدیگرند. 
وی افزود: رسانه ها چند کار جدی می‌توانند انجام دهند اول اینکه روحیه مطالبه‌گری شرعی، منطقی و اخلاقی را در جامعه گسترش دهند. 
امام جمعه کرمان با بیان اینکه رفع مشکلات نیاز به مطالبه‌گری دارد اظهار داشت: باید موضوعات را به صورت علمی تببین کرد تا به نتیجه رسید لذا رسانه‌ها باید فیلسوفانه حرکت کنند نه متکلمانه. 
وی با بیان اینکه گاهی انتقاد می کنیم و اسمش را نقد می‌گذاریم گفت: در هر موضوعی رسانه ورود کند به نوعی دارد امر به معروف یا نهی از منکر می کند. 
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: عاشورا اوج یک جریانی است که امام معصوم (ع) در آن جریان می خواهد جامعه ای را که دچار تغییر و از اسلام دور شده، اصلاح کند لذا رسانه‌ها نیز سهم کم‌نظیری در اصلاح جامعه دارند و این مهم باید با تدبیر و برخورد عالمانه، عادلانه و با کمال شجاعت و درایت انجام شود.

۳۰۲۹

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد