تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 10:03
کد خبر : 62641

اجمالی/ملت ایران برای دنیا الگو هستند

اجمالی/ملت ایران برای دنیا الگو هستند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه نگاه به اهل‌بیت (ع) به‌عنوان بهترین الگوهای هدایت بشر برای رسیدن به جایگاه متعالی لازم و ضروری است اظهار کرد: انسان‌ها برای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با بیان اینکه نگاه به اهل‌بیت (ع) به‌عنوان بهترین الگوهای هدایت بشر برای رسیدن به جایگاه متعالی لازم و ضروری است اظهار کرد: انسان‌ها برای رسیدن به رستگاری نیاز به تعلیم و تربیت و هدایت دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه به نکته‌های تربیتی عمیق در دین اسلام پرداخته نشده است، گفت: انسان برای رسیدن به رستگاری باید تربیت شود، لذا تربیت کار بسیار سختی است بنابراین، پیامبران برای تربیت انسان‌ها ارسال شده و باوجود اثرات مثبت معلمی پیامبران، دشمنان نیز به تقابل با آنان همت گماشتند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران برای دنیا الگو هستند، گفت: در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نمی‌توانید ببینید که این میزان مسؤولان انقلاب ایران مورد ترور قرارگرفته باشند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه مردم ایران اسلامی باوجود همه مشکلات بیش‌ازپیش از انقلاب، امام و رهبرشان حمایت می‌کنند خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران، عقب‌مانده، رشد نکرده و یا درجا زده‌اند، چه دلیلی دارد کشورهایی مانند عراق، یمن و کشمیر تحت الگو گیری از ایران اسلامی استقامت را در پیش بگیرند؟!

فلاحتی با اشاره به آغاز دهه محرم و آغاز هفته امربه‌معروف بیان کرد: از مردم عاجزانه می‌خواهم که به گروه امربه‌معروف بپیوندند تا این فریضه الهی بیش‌ازپیش احیا شود.

وی با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: تمام‌کارهای شایسته حتی جهاد درراه خدا در مقابل امربه‌معروف مانند قطره در مقابل دریا است چراکه در امربه‌معروف، مردم به نیکی‌ها روی آورده و بدی‌ها از مردم دور می‌شوند.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر لزوم احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه افزود: اگر در جامعه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر فراموش شود، اشرار بر مردم مسلط شده و دعاهای مردم مستجاب نمی‌شود.

فلاحتی با اشاره به اینکه با فراموشی امربه‌معروف و نهی از منکر، منکرات در الگوهای عملی و رفتاری افراد تبدیل به ارزش و هنجار می‌شود بیان کرد: رهبری معظم نظام امربه‌معروف و نهی از منکر را به لسانی و عملی تقسیم کرده‌اند که امربه‌معروف و نهی از منکر زبانی و لسانی بر عهده همه مردم و تذکر عملی بر عهده دولت است، هرچند که دولت در امربه‌معروف و نهی از منکر غفلت کرده است.

این خبر تکمیل می‌شود …

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد