تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 10:09
کد خبر : 62254

همایش ملی عناب اولین همایش تخصصی در خصوص این گیاه دارویی است/ مجوز گرفتن شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی

همایش ملی عناب اولین همایش تخصصی در خصوص این گیاه دارویی است/ مجوز گرفتن شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور و دبیر علمی همایش عناب صبح امروز در اولین همایش ملی عناب که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، داراب یزدانی مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور و دبیر علمی همایش عناب صبح امروز در اولین همایش ملی عناب که در بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: قبل از برگزاری این همایش طی سالهای اخیر ۴ همایش دیگر در کشورهای چین دو همایش، استانبول ترکیه و استرالیا برگزار شده است.

  وی افزود: برای همایش ملی عناب در خراسان جنوبی ۹۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد ۶۵ مقاله برگزیده شده و ۸ مقاله برای سخنرانی ارائه خواهد شد.   مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه آب بزرگترین چالش قرن است و بحثهای جدی نسبت به آن وجود دارد، گفت: وابستگی اراضی کشاورزی به آب در دنیا ۳۷ درصد، خاورمیانه ۴۶ درصد و ایران ۶۲ درصد است.   یزدانی عنوان کرد: کاهش آب و افزایش دما میتواند منجر به کاهش تولیدات زراعی خواهد شد.   وی خاطرنشان کرد: حدود ۶۵ درصد از اراضی کشور در اقلیم خشک و فراخشک قرار دارد.   مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: متوسط بارندگی در خراسان جنوبی ۱۱۴ میلیمتر است در حالیکه متوسط بارندگی در کشور ۲۵۰ میلیمتر است.   یزدانی گفت: همایش عناب اولین همایش تخصصی در خصوص یک گیاه دارویی است.   وی با اشاره به خواص دارویی عناب، افزود: داروی بی بی سَد یک محلول خوراکی وارداتی است که عناب یکی از اجزای آن است.   مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: تا کنون شش شربت عناب به عنوان داروی طب سنتی مجوز گرفته و غالبا در سلامتکده ها موجود است.   یزدانی گفت: عناب به عنوان پیشگیری یا درمان بیماری های عصبی موثر بوده و یک مکمل غذایی خوبی است.   جلال الدین صادقی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این همایش، گفت: بیش از ۹۵ درصد عناب کشور در خراسان جنوبی تولید میشود.   وی با بیان اینکه عناب در استان به عنوان منبع درآمدی برای مردم است، اظهار کرد: ۳۶۰۰ هکتار از باغات استان زیر کشت عناب است و سالانه ۶۵۰۰ تن عناب در خراسان جنوبی تولید میشود.   رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی عنوان کرد: معمولا عناب به صورت خشک و تازه به فروش رسیده و مصرف میشود در حالیکه فرآورده های زیادی میتوان از این میوه به دست آورد.   صادقی تصریح کرد: علی رغم خواص زیادی که عناب دارد اما آنگونه که باید و شاید شناخته نشده است.   وی عنوان کرد: عناب برای خراسان جنوبی محصول فوق استراتژیک است و محصول فرآوری آن و درآمد حاصل از آن میتواند منطقه را دگرگون کند و توجه به آن ضریب ماندگاری مردم در روستاها را افزایش میدهد.   رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: مراکز علمی و تحقیقاتی کاربردی با همکاری سایر سازمانها میتوانند به ایجاد باغهای نمونه تولید عناب و فرآورده های عناب بپردازند که جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی چهار سال است به این موضوع پرداخته است.   صادقی با بیان اینکه باید در راستای برند سازی محصولات تولیدی عناب اقدام شود، افزود: باید سطح آگاهی عمومی در خصوص خواص عناب افزایش یافته و فرآورده های مبتنی بر علم تولید شود.   وی تصریح کرد: لازم است مسئولان کشوری و استانی بیش از پیش نسبت به میوه عناب توجه کرده و از آن حمایت کنند که جایگزینی برای نفت شود.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد