تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 9:31
کد خبر : 61988

روایت خبرنگار تسنیم از مراسم جشن ازدواج ۹۴ زوج پاسدار در بیرجند

روایت خبرنگار تسنیم از مراسم جشن ازدواج ۹۴ زوج پاسدار در بیرجند

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دست در دست هم داده‌اند، گام‌های خود را آرام بر می‌دارند. بر دستشان شاخه گلی قرمز است و بر سر عروس خانم‌ها چادر سفید است. یک به یک وارد سالن می‌شوند. پدر

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، دست در دست هم داده‌اند، گام‌های خود را آرام بر می‌دارند. بر دستشان شاخه گلی قرمز است و بر سر عروس خانم‌ها چادر سفید است. یک به یک وارد سالن می‌شوند. پدر و مادران که سالها در انتظار دیدن این لحظات بودند در چشمانشان اشک حلقه می‌‌زند.

نگاه به چهره هایشان که می‌کنی عاشقانه دل به هم داده‌اند تا زندگی همراه با عشق و صمیمیت را آغاز کنند. چهره آقا دامادها هم شاداب و پرانرژی است و بر لب عروس خانم‌ها نیز لبخند نشسته است.

زندگی را سخت نگیرید

به سراغ یکی از عروس‌ خانم‌های حاضر در سالن می‌رویم. خود را مریم معرفی می‌کند. ملاکش برای انتخاب همسر ایمان، اخلاق و صداقت است و به همه جوانان هم سن و سالش توصیه می‌کند زندگی را سخت نگیرند چون همین که در این راه قدم برداریم خدا همه چیز را درست می‌کند.

«ساده و بدون آلایش» مانند جشن ازدواج سربازان هنگ مرزی درگز+تصاویرجشن ازدواج ۱۴ زوج جوان اهواز با کمک خیران برگزار شد+تصاویرجشن ازدواج زوج جوان در امامزاده محمد‌(ع) کرمان به روایت تصویر

این عروس بیرجندی گفت: اگر بخواهیم در ازدواج هم چشمی کنیم هیچگاه در زندگی خود پیشرفت نمی‌کنیم. اگر دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند در کنار هم بودن بهترین خاطره‌ها را می‌تواند برایشان رقم زند.

وی اظهار داشت: برای مراسم عقدم سعی نکردیم خیلی از ملاک‌های جوانان امروزی را به کار بگیرم و سعی کردیم مراسم کاملا ساده و سالم برگذار شود.

دست بوسی مادر و مادر شوهرش

مریم خم می‌شود دست مادر و مادر شوهرش را می‌بوسد وقتی از او پرسیدم رابطه‌ات با مادر شوهر چطور است عروس و مادر شوهر لبخندی زدند و گفتند: دوران عروس و مادر شوهری گذشته این روزها رابطه عروس و مادر شوهر مثل رابطه مادر و دختر است.

از یکی از دامادهای مجلس ملاک ازدواج و انتخاب همسر را جویا می‌شویم. نامش محمدرضاست و معتقد است هیچگاه زیبایی برایم ملاک نبوده بلکه در گام اول حجاب، خانواده، راست گویی و اخلاق دختر برایم اهمیت داشته است.

وی گفت: وقتی ملاک اولیه‌ام حجاب بود مطمئن بودم کسی که حجاب برایش دغدغه است به همان نسبت مسئولیت پذیری‌اش نسبت به خیلی از امور زندگی بیشتر می‌شود.

مراسم عقدمان پشت پنجره فولاد برگزار شد

این داماد ۲۷ ساله که با همسرش تنها یک سال تفاوت سنی دارد می‌گوید: مراسم عقدمان را بسیار ساده و تنها با خرید حلقه ازدواج و خواندن خطبه عقد پشت پنجره فولاد حرم امام رضا (ع) برگزار کردیم و قرار است ولیمه ازدواج را هم به سفر کربلا برویم.

وی افزود: من و همسرم زندگی ساده و بدور از تشریفات و تجملات را هدف زندگی خود قرار داده و تاکنون به مشکلی برنخورده‌ایم و به همه جوانان که روز به روز سن و سالشان بیشتر و به همان نسبت سخت گیرتر می‌شوند توصیه می‌کنم در گام اول توکل بر خدا کنند و پا در این راه قرار دهند مابقی موارد خود به خود درست می‌شود.

آغاز مراسم ازدواج با ذکر یا محمد و یا علی 

این زوجهای جوان که اغلب آنها پاسدار و فرزندان پاسداران هستند زندگی خود را با نام ائمه آغاز کرده و سعی‌شان این است تشریفات و اسراف در زندگی آنها وارد نشود.

یا محمد و یا علی گویان در حالی که در دستانش آیینه و شمعدان بزرگی است وارد می‌شود. پشت سرشان هم زوج جوان به همراه پدر و مادر وارد سالن می‌شوند.

جاری شدن خطبه عقد توسط مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع)

در حالی که عروس برسرش چادر سفید است به همراه داماد بر سر سره عقدی که در بالای سن چیده شده می‌نشیند.

پدر و مادر عروس داماد نیز در کنارشان حضور دارند. دو مادر بر سر عروس و داماد قند می‌سابند و خطبه عقد توسط مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خوانده می‌شود. به همین سادگی مراسم عقد زوج جوانی که فرزندان پاسداران انقلاب هستند در روز عید غدیر برگزار می‌شود.

در ادامه سخنان مقام معظم رهبری درباره زن و شخصیت زن پخش می‌شود. مجری نام پاسداری را صدا می‌زند تا به همراه همسر و فرزندانش در جایگاه حضور یابند.

فرزندآوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم

او اولین پاسدار جوانی است که با وجود سن و سال کم دارای ۵ فرزند است.

خود را محمد دریایی پاسدار سپاه معرفی می‌کند. ۳۲ سال سن دارد و با این سن کم دارای  5 فرزند است و دوست دارد فرزند بیشتری داشته باشد.

وی گفت: سال ۸۹ مراسم ازدواجمان را برگزار کردیم. اولین حرف من و همسرم در آغاز زندگی مشترک این بود که سخنان مقام معظم رهبری درباره فرزندآوری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و هیچ چیز نتواند سد این تصمیم ما شود.

این پاسدار جوان ضمن قدردانی از زحمات همسرش گفت: جا دارد از صبوری و همراهی همسرم قدردانی کنم چون ما پاسداران بیشتر اوقات در ماموریت هستیم و با وجودی که فرزندانمان کوچک بودند ایشان تنهایی آنها را بزرگ کرد و امروز هم که اوج شیطنت آنهاست با صبوری به تربیت آنها می‌پردازد.

با وجود همه مشکلات اقتصادی تصمیم داریم فرزندان زیادی داشته باشیم

همسر این پاسدار جوان نیز بیان کرد: 16 ساله بودم که عقد شدم و در ۱۷ سالگی مراسم ازدواجمان برگزار شد. چهار پسر و یک دختر دارم  که اولین فرزندم کلاس ششم است.

وی گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی اما هنوز هم تصمیم داریم فرزندان خود را زیاد کنیم. گاهی اقوام و آشنایان مرا نصیحت می‌کنند و به خیال خودشان می‌گویند در این اوضاع اقتصادی و با مشکلات زندگی چرا فرزند زیاد می‌آورید. به فکر خود و جوانی خودتان باشید اما هیچ کدام از سخنان که شاید به نوعی از سر دلسوزی باشد بر هدفی که من و همسرم انتخاب کرده‌ایم اثرگذار نیست.

همسر پاسدار دریایی افزود: خانه‌دار هستم با وجودی که بین فرزندانم تفاوت سنی بسیار کمی است و چهار پسر شیطنت‌های خاص خود را دارد اما روزی که همسرم تصمیم گرفت ادامه تحصیل دهد او را همراهی کردم تا بتواند مدرک کارشناسی خود را بگیرد.

وی اظهار داشت: سال گذشته بود که در ایام اربعین حال و هوایمان کربلایی شده بود و در دلم عجیب یاد بین الحرمین کرده بود چیزی به همسرم نگفته بودم اما وقتی همسرم از سر کار برگشت گفت بچه‌ها را آماده کن فردا با ماشین خودمان که زیاد مدل بالا هم نیست عازم عتبات عالیات می‌شویم تا در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کنم و این شد که به همراه ۵ فرزندمان در مراسم اربعین حضور پیدا کردیم.

از تو حرکت از خدا برکت

این بانوی جوان با گلایه از اینکه برخی از زوج‌های جوان تصمیم بر تک فرزندی دارند و مشکلات اقتصادی را بهانه می‌کنند گفت: به نظر من گاهی این سخنان بهانه است وقتی خدا می‌گوید از تو حرکت از من برکت، هر بچه‌ای رزق وروزی خود را دارد ما با آنکه محل کار همسرم در شهرستان سربیشه است و در همان جا هم زندگی می‌کنیم و تقریباً به دور از امکانات هستیم اما فقط خود خدا می‌داند که با تولد هر فرزندم خدا چقدر در زندگیمان گشایش و عنایت می‌کند و امروز هر چه در زندگی داریم از خدا و ائمه داریم.

همسر پاسدار دریایی گفت: برخی از والدین نام‌های عجیب و غریبی بر فرزندان خود انتخاب می‌کنند به همه مادران جوان توصیه می‌کنم اگر می‌خواهند فرزندانشان بیمه ائمه اطهار باشد آنها را به نام ائمه و القاب آنها نامگذاری کنند چگونه است وقتی مشکل و گرفتاری داریم بر در خانه ائمه متوسل می‌شویم پس چرا هنگام نامگذاری فرزندان خود به یاد آنها نمی‌افتیم.

نقشه شوم دشمن برای سردی کانون گرم خانواده‌ها

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار داشت: اسلام جامع‌ترین فرهنگ را برای ما آورده و هیچ مکاتب توحیدی به پای اسلام نمی‌رسد چون اسلام برنامه‌های زیادی در همه شئونات زندگی دارد.

سردار علی قاسمی با بیان اینکه اسلام پاسخگوی هرگونه شبهه دشمنان است و در برابر هرگونه تهدید خارجی برنامه دارد اظهار داشت: اسلام برای هر چیزی الگو دارد و در ازدواج الگوی مسلمانان امام علی(ع) و شهدا هستند.

وی گفت: امروز تهاجم فرهنگی دشمن برای ضربه زدن به خانواده‌هاست و کانون گرم خانواده را نشانه گرفته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد