تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 5:48
کد خبر : 61704

موانع متوقف‌کننده فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور از سوی قوه قضائیه رفع می‌شوند

موانع متوقف‌کننده فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور از سوی قوه قضائیه رفع می‌شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در نشست با مدیران و اعضای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان به موضوع حمایت از شرکت‌های فناور و

//موانع متوقف‌کننده فعالیت‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور از سوی قوه قضائیه رفع می‌شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در نشست با مدیران و اعضای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان به موضوع حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایفی که برای روسای کل دادگستری‌ها تعیین‌شده، مراقبت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور است و اگر شرکت‌های کوچک و متوسط و افراد شاغل در آن‌ها دچار مشکل شدند، مشکلات را طوری رفع می‌کنیم که اشتغال افراد دچار چالش نشود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تأکید کرد: ما مسئول حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان نیستیم، اما مسئولیت داریم که به‌نوعی با جرائم این شرکت‌ها تعامل کنیم که افراد شاغل در این نهاد‌ها دچار شکست نشوند.

حجت‌الاسلام شهریاری به راه‌اندازی سامانه ثنا نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه بعد از سامانه‌های بانکی و کارت سوخت، مهم‌ترین سامانه در بحث احراز هویت قطعی در آن شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه نیازمند پارامتر‌ها و شاخص‌های جدید در تفکرات امروزه هستیم، عنوان کرد: اقدامات و کار‌های فناوری در ساده‌ترین شکل اتوماسیون اداری است، اما با ایجاد تغییر ماهیت‌های فضا‌های اجتماعی نوع و سبک زندگی بشر امروز را در سبک حیات دچار تحول می‌کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: فناوری گاهی اوقات ماهیت تفکر بشر را تغییر و مفاهیم نقش بسته ذهن را دچار تعرض می‌کند، بنابراین اگر تفکر خطی داشته باشیم از نقطه مبدأ دور و اگر هندسه فضای در ذهن ایجاد شود قطعاً پارادایم‌های ذهنی دچار تغییر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات فناوری تغییراتی در ماهیت‌های امور شکل می‌دهد که این تغییرات برای تفکر سنتی قابل‌فهم نیست چراکه ابزار‌های فهم آن با گذشته متفاوت است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: تا امروز دو انقلاب ارتباطات و اطلاعات در فضای مجازی داشته‌ایم که از آن عبور کرده‌ایم و در حال گذار به انقلاب یا سونامی سومی به نام بلاک‌چین هستیم.

وی در تبیین این انقلاب یا سونامی‌ها، افزود: در سونامی ارتباطات شاهد انباشتگی حجم گسترده‌ای از اطلاعات بوده‌ایم و امروز به‌واسطه سونامی ارتباطات این اطلاعات در اختیار ۳ و نیم میلیارد انسان قرارگرفته که به‌عنوان محتوای واحد به آن دسترسی دارند. ما از این دو انقلاب عبور کردیم و اکنون به سونامی بلاک چین رسیده‌ایم و اگرچه اخبار آن منتشرشده، ولی ظرف ۱۰ سال آینده فشار این سونامی بر اجتماع گسترده‌ای از انسان‌ها فرو خواهد ریخت که باید آماده آن زمان بود چراکه این سونامی موجب کاهش تصدی‌گری نهاد‌های حاکمیتی می‌شود، اما با آینده‌نگری و تفکر صحیح می‌توان به انقلاب بلاک چین خوش‌بین بود و به نظرم فرصت‌های آن پیش از تهدید‌های آن است همان‌گونه که سونامی اطلاعات و ارتباطات این‌گونه بود.

حجت‌الاسلام شهریاری یادآور شد: قوه قضائیه برای مبارزه با فساد سعی در ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی کردن امور این قوه نموده است و برای انجام این کار نیاز به همکاری شرکت‌ها و واحد‌های فناور داریم.

در پایان تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور کردستان نیز در این نشست به مشکلات و کمبود‌های خود اشاره کرده و خواستار حمایت بیشتر قوه قضاییه و دیگر دستگاه‌های مسئول از این شرکت‌ها برای توسعه کسب‌وکار‌های فناورانه و نوآورانه و ایجاد اشتغال پایدار شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد