تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1396 - 10:34
کد خبر : 19293

وجود ماهواره در منزل معضل است/ شکستن قبح گناه، بدتر از خود گناه است

وجود ماهواره در منزل معضل است/ شکستن قبح گناه، بدتر از خود گناه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، موضوع بدحجابی در جامعه ما از اموری است که ذهن بسیاری از دینداران جامعه را به خود مشغول داشته است. تلقی بدحجابی به عنوان امری نابهنجار و نامطلوب نشانگر این است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، موضوع بدحجابی در جامعه ما از اموری است که ذهن بسیاری از دینداران جامعه را به خود مشغول داشته است. تلقی بدحجابی به عنوان امری نابهنجار و نامطلوب نشانگر این است که ذهنیت فرهنگی و دینی ما برای بدحجابی آثار و تبعات نامطلوبی قائل است و به تعبیر دیگر آن را علت برخی پدیده های نامطلوب دیگر در جامعه می انگارد.

 

 معضل بی حجابی که نمودش را به وفور در میان بانوان در اجتماع می بینیم ،آسیب اجتماعی بزرگی است که کل جامعه را درگیر می سازد اما در مقایسه با سایر آسیب ها مانند بزهکاری و اعتیاد،ساده تر برخورد می شود.درصورتی که بی حجابی و فرهنگ بد پوششی در جامعه سرمنشأ بسیاری از مفاسد اجتماعی است. 

 

برنامه های ماهواره مروج بدحجابی است

 

اعظم کنجوری کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت:امروزه وضعیت حجاب در شهر ما مناسب نیست و برخی با بی توجه ی به ارزش های اسلام و جامعه، به گسترش بی حجابی و بد حجابی می پردازند.

 

وی ادامه داد:یکی از اصلی ترین دلایل گسترش بدحجابی در جامعه مسئله الگوهای مد و پوشش ارائه شده توسط ماهواره است که در بازار نیز نمود یافته اند.

 

کنجوری افزود : سریال های ماهواره ،زنان را مورد هدف قرار داده اند . آنها در این شبکه ها باعث فروپاشی و سست شدن بنیان خانواده می شوند.

 

 این کارشناس گفت: رواج بی حجابی در جامعه ، افزایش طلاق ، مصرف گرایی ، روابط نامشروع و خیانت و در نهایت شکستن حریم ها در خانواده مهمترین آسیب های اجتماعی برنامه ماهواره است که با برنامه ریزی بلند مدت و آموزش دقیق می توان اثرات ایجاد شده و عوارض ناشی از آن را محدود و در نهایت از بین برد.

 

برنامه های ماهواره محرکی برای گرایش به بدحجابی است

 

سمیه جمشیدی مدرس حوزه علمیه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبریه اظهار داشت: وجود ماهواره در خانه ها  خود یک معضل است چون کشش و دنبال کردن سریالهای طولانی ماهواره نخست وقت را پی می کند و دوم باعث کاهش روابط ، محبت افراد خانواده نسبت به هم شده و این امر اعضای خانواده را برای کسب محبت به خارج از خانواده می کشاند  که آغازگر آسیب و مشکلات است.

 

این مدرس حوزه ادامه داد: شکستن قبح گناه بدتر از خود گناه است چون با شکستن قبح گناه ،افراد گناه را دیگر گناه نمی دانند و به راحتی به انجامش مبادرت می کنند، چون عادی شده است . پس والدین باید به این مسئله واقف باشند که برنامه های ماهواره اولین ضربه را به پیکره خانواده خواهد زد.

 

وی گفت: در مسئله حجاب و تأثیر ماهواره بر بی حجابی، کاملاً واضح است که نشان دادن بی حجابی و کم حجابی در برنامه های ماهواره تحریک کننده است  و الگو گیری از آنها باعث ترویج فرهنگ آنان و افزایش ناهنجاری مختلف می گردد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد