تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 5:40
کد خبر : 61702

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در اردبیل رونمایی شد

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در اردبیل رونمایی شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که با حضور ابتکار برگزار شد، استاندار اردبیل به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما اولین استان هستیم که به صورت ابتکاری موفق به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که با حضور ابتکار برگزار شد، استاندار اردبیل به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما اولین استان هستیم که به صورت ابتکاری موفق به حضور مدیران بانک‌های عامل در استان شدیم تا توافق نهایی برای تزریق اعتبارات به حوزه تولید انجام شود که استان اردبیل از نتایج سودمند این سفر بهره‌مند خواهد شد.

اکبر بهنامجو خاطرنشان کرد: علاوه بر واحدهای تولیدی از محل تسهیلات بانکی قرار شد پایاب سد گیوی و آبرسانی به روستاها نیز عملیاتی شده و در مجموع بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی و آب به همت بانک‌های عامل سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی افزود: قرار است در فاز دوم نیز توافق در حوزه آب و راه و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی به انجام رسیده سپس شاهد حضور رئیس جمهور در استان باشیم.

در این جلسه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز به تهیه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده اشاره کرد و گفت: دو کمیته راهبری و اجرایی در این راستا شکل گرفته و ما جلسات توجیهی و پیشنهادات اولویت‌دار را برگزار و خروجی آن را در حوزه توانمندسازی زنان و خانواده شاهد خواهیم بود.

فریبا محمدلو به تصویب این سند در شورای برنامه‌ریزی استان اشاره و تصریح کرد: سال آینده کنگره سلامت زنان با ۵ برنامه راهبردی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد.

مجری و ناظر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده نیز در این جلسه بیان کرد: با تهیه این سند بحث توانمندسازی زنان و تحکیم خانواده هدفگذاری شده است.

زهرا موحدی ادامه داد: موضوع عدالت جنسیتی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته که در این حوزه سعی می‌شود منزلت و شان زنان در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها مورد توجه قرار گرفته و فرصت‌های برابر آموزشی و همچنین ارتقای سلامت بانوان به عنوان یک محور اساسی مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از سال ۹۶ و براساس یک شیوه نامه تعریف شده با جمع‌بندی نظرات نخبگان و نظارت تیم‌های ملی و استانی اظهار کرد: شاخصه‌هایی همچون امید به زندگی، نرخ باروری و همچنین موضوع ازدواج و کاهش آسیب طلاق در این سند به صورت جامع در نظر گرفته شده است به طوری که علل آسیب‌ها و دغدغه‌هایی همچون طلاق، پائین بودن سواد دختران در برخی از مناطق و نرخ پائین مشارکت اقتصادی زنان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

موحد تصریح کرد: در استان اردبیل نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده و روند صعودی طلاق نگران کننده است به طوری که در نرخ طلاق رتبه دوم و باسوادی زنان رتبه سوم کشور متعلق به استان اردبیل است.

وی به بالا رفتن سن ازدواج دختران تا ۲۳ سال و پسران تا ۲۹ سال اشاره و خاطرنشان کرد: آسیب‌های متعدد اجتماعی و تشدید ناهنجاری‌ها می‌طلبد که ما کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی زنان را به صورت مستمر برگزار کنیم.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز گفت: سلامت زنان و تک تک اعضای خانواده از رویکردهای وزارت بهداشت است که امیدواریم با توجه به اولویت این امر در سند جامع سلامت کشور و استان اردبیل و نقش موثر بانوان در این بخش اهداف و رویکردهای اصلی مورد دقت نظر قرار گیرد.

قدرت اخوان اکبری از اعتیاد، خشونت و طلاق به عنوان نابسامانی اجتماعی در استان یاد کرد و افزود: البته آمار نزاع، خشونت، طلاق و اعتیاد در گروه سنی نوجوانان و جوانان و همچنین زنان و دختران آسیب دیده بالاست که ضرورت دارد به تامین سلامت جسمی، روانی و جنسی توجهی جدی شود.

وی ادامه داد: قرار است کنگره سلامت زنان تیرماه سال آینده در ۵ محور و به میزبانی اردبیل برگزار شود که از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری شایسته این کنگره ملی و بین‌المللی در حال فراهم شدن است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد