تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 17:25
کد خبر : 61549

توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه مقام معظم رهبری است / ادارات کردستان خود را با شاخص‌های فساد تطبیق دهند

توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه مقام معظم رهبری است / ادارات کردستان خود را با شاخص‌های فساد تطبیق دهند

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: جامعه زمانی از عدالت برخودار می‌شود که تمام اجزای آن از ملکه عدالت بهره‌مند باشند. رئیس دستگاه قضا گفت: در سازمان‌های اداری ما باید عدالت برقرار

 به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در شورای اداری استان کردستان اظهار داشت: جامعه زمانی از عدالت برخودار می‌شود که تمام اجزای آن از ملکه عدالت بهره‌مند باشند.

رئیس دستگاه قضا گفت: در سازمان‌های اداری ما باید عدالت برقرار باشد و مدیریت سازمان، قوانین، روابط سازمان با دیگران و دیگران با سازمان همه در تحقق عدالت اداری نقش دارد.

وی گفت: میدان دادن به کسی که نباید به آن میدان داده شود و امضا برای کسی که نباید برایش امضا کرد بی‌عدالتی است.

هرچه را از عتدال خارج کنیم فساد تلقی می‌شود

وی با بیان اینکه قرآن کریم در چند جا تعریف فساد را آورده است، خاطرنشان کرد: هرچه را از عتدال خارج کنیم براساس آنچه در قرآن آمده است، فساد تلقی می‌شود.

رئیسی اذعان داشت: اندازه‌گیری اینکه کدام سازمان به عدالت نزدیک و کدام سازمان فاصله دارد کار سختی نیست.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های برای نظارت و ارزیابی این موضوع در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در بحث مشخص کردن وضعیت در بحث فساد اداری باید شاخص‌های مختلف را مورد توجه قرار داد.

رئیس قوه قضائیه افزود: جا‌هایی که دولت به بخش خصوصی مجوز می‌دهد باید مورد نظر ویژه قرار گیرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: هرچقدر نظام خودکنترلی به عنوان کارآمدترین نظام کنترل مدنظر قرار گیرد دستگاه‌های اداری بهتر می‌توانند بر مشکلات فائق آیند.

وی افزود: ما که در محضر خداوند خودمان را می‌ببینیم باید مسئله اخلاق الهی و حرفه‌ای را به منظور کاهش جرم و تخلفات اداری مدنظر قرار دهیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در این منطقه وجب به وجبش پاک‌ترین و مخلصانه‌ترین خون‌ها برای ایجاد امنیت و زندگی مستقل و آزاد مردم تقدیم شده است و مردم پایبند به نظام و ارزش‌هاست و کارکردن برای این مردم افتخار است.

وحدت و انسجام از زمینه‌های توسعه‌یافتگی است

آیت الله رئیسی افزود: ماندگاری مدیران غیربومی از مشکلات این استان است و باید در این خصوص و دیگر مشکلات اداری کردستان گره‌گشایی کرد.

وی افزود: وحدت و انسجام از زمینه‌های توسعه یافتگی است و بدون انسجام در منطقه امکان توسعه‌یافتگی وجود ندارد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: توجه به محرومیت‌زدایی دغدغه رهبری است و باید نسبت به فقرا و محرومین کار شود و حرکت جهادی شود.

رئیسی افزود: رفع فقر و محرومیت از سیاست‌های کلان نظام است و سازمان سالم و پاک از هرگونه آلودگی و کارآمد برای گره‌گشایی از مشکلات مردم نیاز است و باید مدیران در این خصوص همت گمارند.

وی اعلام کرد: رعایت مقررات باید حرف محوری را بزند و روابط جای خود را به ضوابط دهد.

وی با اشاره به ویژگی‌های منطقه کردستان اظهار کرد: اینجا امنیت به مردم منطقه متصل است و قدرت نظامی نیرو‌های مسلح ما مثال‌زدنی است، اما مهم‌ترین مؤلفه امنیت در نظام ما مردم و مشارکت همه جانبه آن‌هاست.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: ادارات کردستان خودشان را با شاخص‌های تعیین فساد تطبیق دهند و در مقابل افکار عمومی از خودشان دفاع کنند چرا که بسیاری از شایعات هم از بین خواهد رفت و هرچه شفافیت داشته باشیم اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت.

خروج زندان‌ها از حریم شهر‌ها مطالبه قوه قضائیه است

وی اظهار کرد: در برنامه توسعه ششم موضوع خروج زندان‌ها از حریم شهری مورد توجه قرار گرفته و دستگاه قضا اعلام قطعی می‌کنیم که خود مطالبه‌گر این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها در کردستان بلکه در سراسر کشور برای خارج کردن زندان از مراکز شهر‌ها آمادگی داریم که امیدواریم نمایندگان مجلس این موضوع دنبال کنند.

رئیسی افزود: باید موضوع داوری و میانجی‌گری احیا شود، چون هر اندازه کمیسیون‌ها بتوانند مسائل را حل و فصل نمایند ورودی پرونده به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: در دادگستری‌ها باید قضازدایی شود و نباید همه چیز به دستگاه قضایی ختم شود، ما طرفدار این هستیم که مسائل در کمیسیون‌ها حل و فصل شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بر حساسیت و توجه ویژه در تدوین قرارداد‌ها در ادارات تاکید کرد و گفت: اگر قرارداد‌ها دقیق تنظیم شود کار به دستگاه قضایی کشیده نمی‌شود.

واژه‌های کش‌دار در قرارداد‌های بین‌المللی استفاده نشود

وی همچنین تاکید کرد: در قرارداد‌های بین‌المللی نباید از واژه‌های کش‌دار استفاده شود بلکه باید در این دست قرارداد‌ها کاملا شفاف اقدام کرد.

وی تصریح کرد: دفاع از حق و حقیقت‌شناسی محوری‌ترین موضوع در کار وکلا است و وکیل باید دنبال کشف حقیقت باشد و در تحقق عدالت به قاضی کمک کنند.

وی گفت: قاضی و وکیل باید یک آهنگ واحد را داشته باشند، این آهنگ باید حقیقت‌یابی باشد باید براساس حق و دفاع از حق حرکت شود.

به گفته وی، اجرای عدالت مسئله بسیار مهمی است که هدف حکومت انبیا در طول تاریخ بوده است، انبیا آمده‌اند که ما را هدایت کنند تا جامعه به سمت عدالت حرکت کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد