تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 9:42
کد خبر : 61025

امام جمعه موقت ‌بیرجند: حججی‌های بسیاری در ایران داریم / غیرت دینی در بین جوانان موج می‌زند

امام جمعه موقت ‌بیرجند: حججی‌های بسیاری در ایران داریم / غیرت دینی در بین جوانان موج می‌زند

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) به منظور اتمام مکارم اخلاق بوده است. وی با بیان

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان اظهار داشت: بعثت پیامبر(ص) به منظور اتمام مکارم اخلاق بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ابعاد بعثت پیامبران تزکیه بوده است افزود: کسانی که غرایز را مدیریت کرده‌اند می‌توانند به رستگاری برسند.

امام جمعه موقت ‌بیرجند با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی ژاپن بیان کرد: در بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن بیش از ۲۰۰ هزار نفر جان باختند و باید بدانیم که بشر مصلح امروز بیشتر نیاز به کنترل دارد.

مختاری با اشاره به اینکه با علم و وجدان قانون نمی‌تواند غرایز را کنترل کند تصریح کرد: تنها راه برای رسیدن به اخلاق، کنترل غرایز و تعدیل غرایز ایمان است.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز ۱۸ مردادماه مصادف با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) است که این مایه افتخار همه ما‌ست زیرا امام محمد باقر(ع) شاهد زنده انقلاب عاشورا بود.

‌امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به نهم ذی‌حجه روز عرفه یادآور شد: سال‌هاست فرهنگ دعای عرفه در جامعه جا افتاده ‌و امید است این امر همچنان ادامه داشته باشد.

مختاری روز دوشنبه را روز عید قربان عید سرفرازی از امتحان الهی دانست و اظهار داشت: در این روز حضرت ابراهیم(ع) از امتحان الهی سرفراز بیرون آمد.

"سربلند"؛ روایت زندگی شهید حججی ۴۵ هزار تایی شدشهید حججی یک سیر مشخص تحول و تکامل داشته استتسنیم گزارش می‌دهد؛ روایتی جالب از خادمی شهید حججی در یک حسینیهاصفهان| روایتی از داستان یک زندگی؛ رونمایی از داستان مصور شهید حججی به ۳۰ زبان زنده دنیا

وی با بیان اینکه اساس خوشبختی‌ها و بدبختی‌های جامعه فرهنگ است افزود: فرهنگ مجموعه‌ای از افکار، روحیات و رفتارهای انسان است که در حوزه اختیار انسان می‌گنجند.

امام جمعه موقت ‌بیرجند با اشاره به اینکه فرهنگ اساس همه رفتارها و برنامه‌های ما‌ست و انسان را به یک موجود مبارک تبدیل می‌کند گفت: بر‌اساس فرهنگ اسلام توحیدی و اسلام ناب محمدی کارها برای خداوند انجام می‌شود و سعادت ما در گرو ایمان و عبودیت است.

مختاری به فرهنگ کفر، نفاق، شرک و استکبار اشاره کرد و بیان کرد: فرهنگ استکباری ریشه در شهوات و جهالت‌ها دارد و منطق آن تزویر، فریب، خشونت و زور است.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنیم که فرهنگ ما فرهنگ توحیدی، قرآن و اهل بیت (ع) است، یادآور شد: فرهنگ توحیدی ریشه در عقل و فطرت دارد و این سرشتی است که خدا برای انسان آفریده است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند منطق فرهنگ توحیدی را عفاف، اخلاق و قناعت دانست و اظهار داشت: نتیجه فرهنگ استکبار، ظلم و فساد و محصول آن یزید، هیتلر، ترامپ و جانسون هستند.

مختاری با بیان اینکه محصول فرهنگ توحیدی انسان‌های شایسته هستند تصریح کرد: امروز مهم‌ترین تلاش دشمن این نیست که نظام و دولت ما را ساقط کند بلکه به دنبال از بین بردن دین ما است زیرا مانع سلطه استکبار است.

وی با اشاره به اینکه دشمن مانند مار زخمی به دنبال این است ریشه دین را قلع و قمع کند گفت: اما دشمنان اسلام باید بدانند که این خواب را به گور خواهند برد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه از ابتدای آفرینش شیطان و شیطان صفتان مهم‌ترین مانع خود را دین و فرهنگ توحیدی می‌دانستند گفت: باید هواسمان باشد در تقابل فرهنگ توحیدی و فرهنگ استکباری یک گزینه منتفی است و آن هم گزینه نظامی و جنگ است زیرا ملت ما در این چهل سال در صحنه‌های مختلف زهر چشم به دشمن نشان دادند.

مختاری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما در بحث قدرت موشکی و نظامی در منطقه برتر است و برد استراتژیکی ما منطقه را فراگرفته و دشمن را به وحشت انداخته است.

وی با بیان اینکه اگر امروز دشمن در برابر ایران قدرتمند دست از پا خطا کند باید ضربات سنگین‌تری‌ را تحمل کند یادآور شد: امروز ایمان در بین جوانان موج می‌زند و مدافعان حرم نشان دادند غیرت دینی در بین جوانان موج می زند و شهید حججی‌های بسیاری داریم.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه محاسبات دشمن در زمینه گزینه نظامی دقیق است اظهار داشت: دشمن جرأت آغاز گزینه نظامی را ندارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد