تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398 - 10:04
کد خبر : 60718

چه کسانی باید حجامت کنند؟

چه کسانی باید حجامت کنند؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد مظاهری در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: حجامت در پیشگیری از برخی از آلرژی‎ها و سردردها در زمان خاص و اقلیم خاص و در مورد بعضی از افراد خاص می‎تواند مورد استفاده قرار بگیرد. متخصص طب

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد مظاهری در گفتگو با صاحب نیوز بیان کرد: حجامت در پیشگیری از برخی از آلرژی‎ها و سردردها در زمان خاص و اقلیم خاص و در مورد بعضی از افراد خاص می‎تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

متخصص طب سنتی ادامه داد: این که چه فردی چه نوع حجامتی را انجام بدهد باید توسط پزشک حاذق متخصص طب سنتی یا پزشکی که دوره‎های لازم را دیده تشخیص داده شود و این طور نیست که حجامت برای همه مفید باشد.

وی افزود: در طب سنتی ایران یک روند درمانی وحود دارد و این است که وقتی فردی به پزشک مراجعه می کند ابتدا باید شش اصل ضروری یا همان حفظ الصحه بررسی شود که شامل که  آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی است.

مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: درمانگر پس ازاصلاح موارد بالا و در صورتی که بیمار بهبودی پیدا نکرد باید از یک گیاه دارویی استفاده کند و اگر نیاز به مراحل بعدی بود باید بیمار از ترکیب چند گیاه بهره ببرد.

مظاهری تصریح کرد: اگر درمانگر حفظ صحه را اصلاح کرد و از گیاهان مفرد و مرکب هم استفاده کرد و باز هم مراجل بعدی درمانی لازم بود، آن‎گاه باید به اعمال یداوی که با دست انجام می‎شود روی بیاورد؛ پس می‎بینیم که حجامت اولین قدم درمانی در طب سنتی نیست و مرحله چهارم را به خود اختصاص داده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد