تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398 - 8:15
کد خبر : 60653

موازی‌کاری راه‌حل مشکلات جوانان نیست

موازی‌کاری راه‌حل مشکلات جوانان نیست

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ابوذر مهدی‌نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان امروز، ۱۳ مردادماه در نشست ستاد امور جوانان این شهرستان گفت: یک‌سری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما در حال شیوع است که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جامعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، ابوذر مهدی‌نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان امروز، ۱۳ مردادماه در نشست ستاد امور جوانان این شهرستان گفت: یک‌سری ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما در حال شیوع است که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جامعه ما ندارد.

وی ادامه داد: مسائلی مانند ازدواج سفید و طلاق عاطفی که سال‌هاست گریبانگیر جوامع غربی شده، به تازگی در جامعه ما نیز باب شده است، در حالی‌که هیچ گونه سازگاری با فرهنگ و دین مردم ما ندارد.

فرماندار زاهدان اظهار کرد: ما مردمی هستیم که از یک فرهنگ غنی برخوردار بوده و پیرو مکتب انبیاء و ائمه اطهار(ع) هستیم؛ در روایات اسلامی تأکیدات بسیاری روی ازدواج شده و طلاق امری نکوهیده است، بنابراین آمار ازدواج و طلاق موجود در شأن جامعه ایرانی و مسلمان نیست.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی متولی امور جوانان باید از موازی‌کاری و انجام کارهای نمادین پرهیز کنند؛ این قبیل اقدامات راه‌حل مشکلات جوانان نیست؛ این دستگاه‌ها باید به‌دنبال اجرای برنامه‌های تأثیرگذار و کاربردی باشند.

نخعی بیان کرد: برنامه‌هایی که به مناسبت هفته ازدواج در سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود، باید کاربردی، تأثیرگذار و همچنین ادامه‌دار باشد؛ برای ترویج سنت حسنه ازدواج راه حل بدهیم و سعی در آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: چرا در جامعه‌ای که پیرو رسول خدا(ص) است، این اندازه تجمل‌گرایی رواج دارد؟ مگر در روایات بر برگزاری ازدواج آسان تأکید نشده است؟ باید برای جلوگیری از رواج تجمل‌گرایی که آسیب مهلکی به فرهنگ جامعه می‌زند، فکری اساسی کرد.

فرماندار زاهدان همچنین در این نشست بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره در خصوص ازدواج در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد