تاریخ انتشار : جمعه 22 اردیبهشت 1396 - 10:51
کد خبر : 6038

امید و نشاط لازمه ظهور امام عصر(عج) است

امید و نشاط لازمه ظهور امام عصر(عج) است

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در سخنرانی پیش از خطبه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: اعتقاد به موعود در تمامی ادیان امری مشترک است و در مکتب تشییع آن موعود و منجی فرزند امام حسن عسگری (ع) است.به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل

حجت الاسلام سید مرتضی حسنی حلم در سخنرانی پیش از خطبه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان گفت: اعتقاد به موعود در تمامی ادیان امری مشترک است و در مکتب تشییع آن موعود و منجی فرزند امام حسن عسگری (ع) است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا وی افزود: با آمدن این منجی، آشوب، تبعید و بی عدالتی از جامعه رخت برمی بندد و به جای آن عدالت و نشاط حاکم می شود.
وی بیان کرد: طبق روایات یکی از بهترین اعمال برای یک فرد مسلمان و دوستدار اهل بیت(ع)، انتطار فرج و ظهور امام زمان (عج) است.
مدیر بنیاد غدیر استان همدان بیان کرد: همواره انتطار سازنده مورد تاکید و توجه فرهنگ شیعه و اسلام است و انتظاری دارای شاخصه هایی نظیر فساد، فحشا و گسترش منکر در جامعه از نظر اسلام مردود است.
حجت الاسلام حسنی حلم یادآوری کرد: افرادی قبل و بعد از انقلاب انسان را به انتطار البته با ویژگی هایی نظیر سکون و نشستن و تنها منتطر ماندن بدون اقدام و انجام حرکتی دعوت می کردند.
وی گفت: منتظر واقعی ابتدا خودسازی را در اولویت قرار داده و فضایل درست انسانی را در خود پرورش می دهد همچنین اخلاق، رفتار، ادب و تربیت او در راستای ویژگی های منتظران واقعی است.
وی تاکیدکرد: اینکه انسان خود را اصلاح نکرده و منتظر ظهور امام دوازدهم باشد امری صحیح نیست چون منتظران واقعی علاوه بر خودسازی فردی برای اصلاح اجتماع نیز باید گام بردارند.
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان بیان کرد : کسی که برای اصلاح جامعه تلاش می کند برای رفع منکر و استقرار معروف نیز تلاش می کند.
حجت الاسلام حسنی حلم افزود: منتطران واقعی باید بستر ظهور امام دوازدهم را فراهم می کنند چون در صورت فراهم نبودن زمینه از جمله اصلاح نشدن جامعه، ظهور تحقق نمی یابد.
وی اضافه کرد: اولین وظیفه مردم نسبت به امام عصر(عج) این است که معرفت و شناخت خود را نسبت خدا، پیامبر(ص) و امام عصر (عج) بالا ببرند چون کسی اگر پیامبر را نشناسد امام زمان خود را نیز نخواهد شناخت.
وی تصریح کرد: اعضای گروهک های تکفیری داعش علاوه بر خواندن نماز و قرآن، روزه هم می گیرند ولی این طیف به علت شناخت نادرست از دین، گمراه شدند و در مسیر گناه و تباهی گام برمی دارند.
رییس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اطاعت از امام، فقیه واجد شرایط و ولی فقیه در زمان غیبت امام زمان (عج) واجب است و امروز وظیفه ما اطلاعات از ولی فقیه است.
حجت الاسلام حسنی حلم با ذکر اینکه انقلاب اسلامی ثمره فرهنگ مهدویت است افزود: همه با هم باید برای داشتن جامعه مهدوی تلاش کنیم.
پانزدهم شعبان روز میلاد حضرت مهدی (عج) روز جهانی مستضعفان نامگذاری شد است.
۷۵۲۶/۶۹۹۳
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار: اکبر بهاروند

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد