تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 7:45
کد خبر : 60350

شروع رسمی آموزش‌های ۶ ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه

شروع رسمی آموزش‌های ۶ ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع رسمی آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه خبرداد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در همایش آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج که امروز(۹ مرداد) برگزار شد، بابیان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شروع رسمی آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج در کرمانشاه خبرداد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، ابراهیم شکیبا در همایش آموزش های شش ساعته قبل از ازدواج که امروز(۹ مرداد) برگزار شد، بابیان اینکه از دی ماه سال گذشته این برنامه در سطح استان به شکل غیررسمی آغاز شد، اظهارکرد: در این همایش، کرمانشاه به عنوان دهمین استان کشور بصورت رسمی این آموزش ها را شروع خواهد کرد.

وی اعلام کرد: برای ارائه آموزش های پیش از ازدواج در سطح استان ۱۹ مرکز را دائر کرده ایم تا به زوجین در مدت شش ساعت آموزش هایی در حوزه های حقوقی، اخلاق و احکام، روانشناسی و بهداشت و سلامت ارائه دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم با ارائه این آموزش ها تداوم زندگی زوجین کرمانشاهی افزایش پیدا کرده و آمار طلاق نیز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که این آموزش ها به شکل اجباری درآمده، زوجین تا این دوره های شش ساعته آموزشی را نگذرانند، امکان ثبت ازدواج آنها در دفاتر ثبت ازدواج وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه طرح آموزش های پیش از ازدواج را موضوعی بین بخشی دانست و گفت: برای اجرای این طرح دستگاه هایی همچون دانشگاه علوم پزشکی، دادگستری، بهزیستی، استانداری و سازمان تبلیغات اسلامی استان همکاری دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به روند کاهشی آمار طلاق در استان کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: هرچند طی چندسال گذشته آمار طلاق در کشور افزایش و آمار ازدواج کاهش داشته، اما سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن آمار طلاق در کرمانشاه کاهش و ازدواج افزایش داشت.

شکیبا عنوان کرد: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که طی هشت ماه گذشته در حوزه آموزش به زوجین انجام داده ایم و آموزش هایی که از این پس خواهیم داشت، آمار طلاق در کرمانشاه بیش از گذشته روند کاهشی داشته باشد.

در این همایش آموزشی مربیان حوزه های روانشناسی، احکام و اخلاق، حقوق و بهداشت و سلامت مراکز آموزش های قبل از ازدواج حضور داشتند.

انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد