تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 - 7:56
کد خبر : 59615

نقش شبکه‌های اجتماعی در مسلمان شدن دختر ایتالیایی/ فقدان حمایت مسئولان از فعالان عفاف و حجاب در فضای مجازی/ کادرسازی آغاز می‌شود

نقش شبکه‌های اجتماعی در مسلمان شدن دختر ایتالیایی/ فقدان حمایت مسئولان از فعالان عفاف و حجاب در فضای مجازی/ کادرسازی آغاز می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ نشست «بایدها و نبایدهای فعالان حجاب و عفاف در فضای مجازی»، یکشنبه ۳۰ تیرماه، با همکاری مؤسسه رهیافتگان (انجمن شهید ادواردو آنیلی) و با حضور جمعی از فعالان عفاف و حجاب و کارشناسان فضای مجازی در سالن نشست‌های خبرگزاری

نقش شبکه‌های اجتماعی در مسلمان شدن دختر ایتالیایی/ فقدان حمایت مسئولان از فعالان عفاف و حجاب در فضای مجازی/ کار تیمی آغاز می‌شودبه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا؛ نشست «بایدها و نبایدهای فعالان حجاب و عفاف در فضای مجازی»، یکشنبه ۳۰ تیرماه، با همکاری مؤسسه رهیافتگان (انجمن شهید ادواردو آنیلی) و با حضور جمعی از فعالان عفاف و حجاب و کارشناسان فضای مجازی در سالن نشست‌های خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

محمدصادق افراسیابی، معاون فرهنگسازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در این نشست به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: بحث عفاف و‌ حجاب و فضای مجازی یکی از موضوعات مهم مغفول در جامعه ماست، شیوه ارتباطات و‌ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خود یکی از چالش‌های اصلی است. بدین معنا که سؤال می‌شود در این شبکه‌ها اتصالات و ارتباطات را چطور برقرار کنیم که حجاب و عفاف حفظ شود و برای ترویج عفاف و حجاب نیز هم‌افزایی صورت گیرد. البته همه باید توجه کنند که این مقوله تنها مشمول خانم‌ها نیست، عفاف و حجاب آقایان هم حائز اهمیت است.

حجاب و عفاف تنها حفظ ظاهر نیست

وی افزود: بخش عظیمی از گفتمان انقلاب و سرمایه فرهنگی ما از طریق زنان تقویت می‌شود، کمااینکه در شکل‌گیری انقلاب نیز زنان و‌ کانون خانواده نقش اصلی را ایفا کردند. امروز بخش بزرگی از ظرفیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی در راستای تضعیف عفاف و حجاب است که این مسئله می‌تواند به کانون خانواده، انقلاب و سرمایه‌های فرهنگی ما آسیب وارد کند. در این موضوع بحث عفاف و حجاب تنها حفظ ظاهر نیست، یک بحث نماد عفاف و حجاب است اما باطن آن بصیرت و باور درونی است که آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

افراسیابی با بیان اینکه باید بتوانیم مبانی عفاف و حجاب را برای جوان و نوجوان تبیین کنیم، گفت: اینکه با چه زبان و بیانی می‌توان گفتمان عفاف و حجاب را تقویت کرد، بسیار حائز اهمیت است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. عفاف و حجاب مساوی تقویت خانواده و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی است و در نهایت نیز منشأ اثر در اتفاقات منطقه می‌شود. بنابراین با این رویکرد عفاف و حجاب منشأ اثرات گسترده‌ای در جهان می‌شود.

نقش شبکه‌های اجتماعی در مسلمان شدن دختر ایتالیایی/ فقدان حمایت مسئولان از فعالان عفاف و حجاب در فضای مجازی/ کار تیمی آغاز می‌شود

معاون فرهنگسازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال یادآوری کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت، می‌فرماید: «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَهُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا …»؛ یعنی کسانی که به خدا ایمان آوردند و سپس استقامت کردند، نه ترسی دارند و نه نگران هستند؛ در موضوعات کلان هم به همین شکل است، اگر به راه خود باور داشته باشیم و پشتکار به خرج دهیم، می‌توانیم در مقابل ارزش‌هایی که کشورهای غربی ترویج می‌دهند، مقابله کنیم و کاری کنیم که ارزش‌های اخلاقی و موضوعی مثل عفاف و حجاب در سراسر دنیا موضوعیت پیدا کند.

افراسیابی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی به شرط بابرنامه‌ بودن، می‌تواند فرصتی طلایی باشد، گفت: متأسفانه فعالان فضای مجازی در حوزه عفاف و حجاب همکاری شبکه‌ای ندارند و کار منسجمی در این زمینه انجام نشده است. فعالان حجاب و عفاف در فضای مجازی باید با یکدیگر کار شبکه‌ای دقیق، درست و منسجم داشته باشند، ابتدا باید نخبگان و فعالان شبکه‌ای را تشکیل دهند و بعد سراغ شبکه‌سازی عمومی برویم. پیگیری منظم این جلسات فرصت مناسبی برای شبکه‌سازی فعالان این حوزه است.

در دین زرتشت هم حجاب وجود دارد

زینب بهرامی، ره‌یافته به دین اسلام، نیز از حاضران در این نشست بود، وی اظهار کرد: من اهل کرمان هستم و زرتشتی بودم، سال ۸۹ راجع به همه ادیان تحقیق کردم، سال ۹۳ به حقیقت اسلام رسیدم و بعد از حدود پنج ماه به مذهب شیعه گرویدم. از سال ۹۵ چادری شدم، البته قبلش هم بی‌حجاب نبودم، اما کم‌حجاب بودم. اولین چیزی که حجاب به من داد، ارزش زن بود. در خانواده ما، روبوسی با پسرعموها و پسرعمه‌ها رسم است اما به محض اینکه چادر به سر کردم دیدم نه تنها آن‌ها بلکه عمویم هم از من فاصله گرفت و منتظر بود ببیند من به او اجازه می‌دهم که جلو بیاید یا خیر، من جلو رفتم و توضیحاتی به ایشان دادم. از وقتی چادری شدم، پسرعموی من، هنگام ورود به جایی که من هستم، پشت در می‌ایستد تا من حجاب بگیرم و بعد وارد می‌شود. از من پرسید چه احساسی نسبت به حجاب داری؟ گفتم: احساس بسیار خوبی دارم، زیرا این من هستم که انتخاب می‌کنم شما در ظاهر من چه چیزی ببینید.

نقش شبکه‌های اجتماعی در مسلمان شدن دختر ایتالیایی/ فقدان حمایت مسئولان از فعالان عفاف و حجاب در فضای مجازی/ کار تیمی آغاز می‌شود

وی گفت: محمدعلی کِلِی به دخترش توصیه کرد که حجاب یک امر مقدس است، اگر می‌خواهی نگاه پلید از تو دور شود باید خود را مثل صدف نهان کنی، من نیز به این دلیل حجاب اسلام را برگزیدم، هرچند در دین زرتشت هم حجاب و پوشش برای زنان و مردان توصیه شده است، لباسی به اسم «ساری» هست که تا پایین پا را می‌پوشاند. وقتی که چادری شدم خیلی از من انتقاد شد، در آن دوران دانشجو بودم، متأسفانه آنقدری که از مسلمان‌ها حرف شنیدم از زرتشتی‌ها حرف نشنیدم.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد