تاریخ انتشار : شنبه 22 تیر 1398 - 7:55
کد خبر : 59223

حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌

حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان روز گذشته ۲۱ تیرماه، در اجتماع مردمی عفاف و حجاب اظهار کرد: در مسئله جحاب تنها شعار دادن کافی نیست، لازم است که همه جوانب در آن بصورت

حجاب؛ ضامن برقراری امنیت در جامعه و خانواده‌هابه گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان روز گذشته ۲۱ تیرماه، در اجتماع مردمی عفاف و حجاب اظهار کرد: در مسئله جحاب تنها شعار دادن کافی نیست، لازم است که همه جوانب در آن بصورت عملی اجرا شود.

وی خطاب به افراد اهل حجاب گفت: حجاب ورود به عرصه تمدن است و کسی که حجاب اسلامی دارد از خودباوری، تمدن و ارزشمندی برخوردار است.

آیت‌الله شعبانی تصریح کرد: حجاب تعالی روح و خداباوری در قلب انسان است که باعث تکامل شخصیت و پیشرفت در زندگی خانوادگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از اقشار و عصرها حجاب واجب نبوده است مانند دین مسیحیت و یهودیت، یادآور شد: اسلام کسانی را که ارزشمند و دارای تمدن اسلامی بوده است دعوت به حجاب کرده است، اقوامی که از تمدن به دور بوده‌اند و اهل تفکر نبوده‌اند حجاب را لازم نمی‌دانسته‌اند.

شعبانی افزود: دین اسلام حجاب را برای بانوان و آقایان واجب نمود که اهل تفکر، اصالت انسانی و مورد کرامت انسانی هستند.

نماینده ولی‌وفقیه در استان همدان اظهار کرد: زنانی که تمدن و اصالت دارند از گوهر گران‌بهای حجاب برخوردار می‌شوند و این گوهر باید همیشه در صدر باشد. آن چیزی که تنظیم کننده روابط مرد و زن در جامعه است حجاب است و نباید با بی‌حجابی به سمت بی‌تمدنی حرکت کنیم.

وی با تأکید براینکه بی‌حجابی نشانه انسانیت و باکلاسی نیست، گفت: افرادی که در جامعه حضوری ارزشمند داشته باشند خود را بزرگ و با اعتماد به نفس می‌دانند و حاضر نیستند که با نگاه دیگران گوهر درونی خود را به نمایش بگذارد، تمام مردان و زنان جامعه باید آگاه باشند که عفاف وحجاب برای احیا و حفظ حریم خانواده است.

کنترل برخی از آسیب‌های اجتماعی با رعایت حجاب
وی با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری که حجاب یک هویت اسلامی و ملی است، تصریح کرد:حجاب حلال مشکلات اجتماعی از جمله طلاق، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات شخصیتی است و برای حفظ امنیت خانواده باید به سوی حجاب حرکت کنیم.

وی گفت: در آیاتی از سوره مبارکه یس گفته شده است که باید استقامت در افراد وجود داشته باشد و بانوان ما امروز با حضور در این اجتماعات مردمی و مقابله با افکاری که به غلط روشنفکری و ارزشمندی را ترویج می‌کند با استقامت ایستادگی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حجاب سنگر دفاع از اسلام است و شهدا برای حفظ حجاب و عفاف و تکریم این گوهر الهی ایستادگی کردند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اکثریت جامعه بانوان که از حجاب کمی برخوردار هستند دلهایی با نور خدایی دارند و این نشان دهنده بی‌دینی و تکفیر آنها نیست و همه افراد در جامعه اعم از باحجاب و کم حجاب عضو نظام جمهوری اسلامی هستند.

آیت‌الله شعبانی اظهار کرد: دشمن از دیدن افراد کم حجاب و بد حجاب احساس شادی و سرور می‌کند چرا که احساس می‌کند کشور دچار ضعف شده است، درحالی که اینگونه نیست و همه افراد جامعه کشور ما داری تمدن و اصالت ایرانی اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئله حجاب یک بحث تخصصی است، گفت: مسئولین و افرادی که در مسائل اجرایی نظام هستند اظهار نظری که تخصصی نیست و آسیب می‌رساند نکنند.

شعبانی در پایان گفت: امربه معروف و دعوت به خوبی‌ها تنها وظیفه مسئولین و نیروی انتظامی کشور نیست بلکه جامعه مذهبی بابد حضوری جدی در اجتماع داشته باشد و میدان را برای دشمن خالی نگذارد و همه ما موظف هستیم با زبان لطافت و حفظ دوستی‌ها بانوان را به عفاف و حجاب اسلامی که تمدن اسلامی و تکربم ارزش‌ها است دعوت کنیم.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد