تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 7:33
کد خبر : 58859

اسلام چه زنانی را قبول دارد و نفی می‌کند

اسلام چه زنانی را قبول دارد و نفی می‌کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، گفتمان عفاف و حجاب صبح امروز با همکاری روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برگزار شد. تصحیح عفاف وحجاب در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، گفتمان عفاف و حجاب صبح امروز با همکاری روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی برگزار شد.

تصحیح عفاف وحجاب در اسلام

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اشاره به اینکه بحث‌های عفاف و حجاب همه جانبه باشد، گفت: اسلام موضوع حجاب را نسبت به سایر ادیان تصحیح کرد و موضوع حجاب در سایر ادیان هم وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام غلام‌حسین ذاکری‌خطیر با بیان اینکه کسانی که حجاب دارند یا عبادت می‌کنند، خودشان ادعایی ندارند ولی دشمنان، عبادت و حجاب آنها را برجسته‌سازی می‌کنند، افزود: پیروی از قوانین الهی باعث آرامش می‌شود و عفاف و حجاب هم از دستورات الهی است اما استعمار به دنبال تضعیف عفاف و حجاب است و اگر امنیت روحی و روانی در جامعه به دلیل فساد اخلاقی وجود نداشته باشد، باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از جاسوسان استعماری بر بد‌حجابی تأکید کرد و نفوذ در خانواده و دوری بچه‌ها از نصیحت والدین را پیشنهاد می‌کند تا مدیریت جوانان در دست استکبار قرار گیرد، خاطر‌نشان کرد: یک مقام آمریکایی هم هر چادر زن در کوچه‌ها را پرچم جمهوری اسلامی می‌داند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه  چادر، حجاب برتر است و بی‌اعتنایی و با‌وقار بودن زنان باعث توجه بیشتر مرد و لختی زنان باعث تحقیر آنان می‌شود به تحقیق میدانی یک جامعه‌شناس اشاره کرد و افزود: یک جامعه‌شناس در تحقیق میدانی خود در درون یک اتوبوس مشاهدات خود را اینگونه بیان کرد که مردی در اتوبوس به دست‌های یک خانم محجبه نگاه می‌۸کرد و خانم، چادر را تا مچ‌ها کشید، سپس به صورتش نگاه می‌کرد که خانم محجبه، چادر را مرتب کرد و سپس به جوراب نگاه کرد و خانم محجبه، چادر را بر آن کشید و سپس مرد چشم‌چران به کفش‌ها خیره شد و این کارشناس نوشت که سرانجام مردم چشم‌چران، عاشق کفش‌های زن محجبه شد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سوادکوه با بیان اینکه علامه طباطبایی تمرین را برای تسلط بر کار‌ها پیشنهاد می‌کند و تمرین و تلقین برای دست‌یابی به اهداف مهم است، اظهار کرد: قضیه مسجد گوهرشاد باعث نام‌گذاری هفته عفاف و حجاب شد و اراده ما باید قوی باشد تا ما تغییر نکنیم نمی‌توانیم برای تغییر جامعه تلاش کنیم.

وی با اشاره به جمله‌ای از «ژان ژاک روسو» که «شبیه‌سازی زنان با مردان باعث تسلط مردان به آنها می‌شود»، خاطر نشان کرد: کسی که در حال سوراخ‌کردن بخشی از کشتی باشد و کسی جلوی او را نگیرد غرق می‌شویم و در جامعه هم باید تذکر و امر به معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار دهیم.

* ترویج تجربه‌شده‌های شکست‌خورده غربی‌ها در حوزه زنان

کارشناس مذهبی و مبلغ طرح‌های فرهنگی با اشاره به اینکه قلب سالم منفذهایی مانند چشم، گوش، اعضا و جوارح دارد که باید سالم باشند و علامه طباطبایی برنامه ۷۰ روزه را بیان کردند که با جستجو در اینترنت قابل دسترسی است، گفت: عفاف، باطنی و حجاب، بیرونی است و عفاف و حجاب باید در موضوع تربیتی نگاه شود و ارتباط خود‌مان را با خدا درست کنیم که باعث زنده‌سازی قلب می‌شود و توحید، معاد‌باوری و درون‌نگاهی از راهکارهای تربیتی است.

حجت الاسلام رحمت زمانی با بیان اینکه در کتاب «اسلام را چگونه نابود کنیم» که یک جاسوس نوشت و برداشتن چادر از سر زنان را یکی از راهکار‌های مهم در ضربه به دین توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر حس نصیحت‌گر حساس باشد و عفت خود را درست کنیم موضوع کمبود لباس دینی حل می‌شود، افزود: حجاب سختی‌های خاص خود را دارد و چادر گران است و گرم‌شدن هم دارد ولی اگر عفاف ما درست باشد، حجاب لذت‌بخش می‌شود.

زمانی با اشاره به اینکه در قبل از اسلام جسم کودکان دختر را در گور می‌کردند ولی پیامبر، زن را دارای کرامت توصیف کرد ولی تفکر امروز، ذهن دختران را زنده به گور می‌کند و روح زنان را اسیر می‌کند، خاطر نشان کرد: زن ارزشمند و بدون نقش را اسلام قبول ندارد و زن بدون ارزش و دارای نقش را هم اسلام قبول ندارد و زن ارزشمند دارای نقش مورد نظر اسلام است و غربی‌ها تجربه‌شده‌های شکست‌خورده خود در حوزه زنان را برای ما ترویج می‌کنند.

در ادامه این گفتمان دختران عضو طرح‌های نور‌الهدی و مصباح‌الهدی و مربیان آنها به بیان نظرات خود پرداختند.

گزارش و عکس از عمران اکبرنژاد

انتهای گزارش/۸۶۰۱۵/ج

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد