تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 10:27
کد خبر : 58731

برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید»در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

برنامه‌های کاروان «زیر سایه خورشید»در کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در این استان را تشریح کرد. به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد ستار هدایتخواه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک دهه پر خیر

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های حضور کاروان زیر سایه خورشید در این استان را تشریح کرد.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد ستار هدایتخواه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک دهه پر خیر و برکت کرامت و میلاد حضرت معصومه و امام رضا و همچنین حضرت احمد بن موسی اظهارکرد: کاروان “زیر سایه خورشید” به مناسبت این دهه به استان سفر خواهد کرد تا کسانی که توفیق زیارت حضرت رضا نصیبشان نشده بتوانند زمینه زیارت از راه دور یا ازبعید را برای این قشر فراهم کنند .

وی اظهارکرد: همچنین قرار است فرهنگ خدمت گذاری و خیر رسانی در این دهه میان مردم ترویج شود از کسانی که به شیعیان امام رضا(ع)خدمت می کنند از طرف دفتر آستان قدس رضوی تقدیر به عمل می‌آید .

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زمان حضور این کاروان در استان خاطرنشان کرد: این کاروان از فردا بعد ازظهر (روز یک شنبه، ۱۶ تیرماه) در استان حضور پیدا می کنند و ۸ روز یعنی تا میلاد امام رضا در استان حضور دارند . روز دوشنبه غبار روبی گلزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی را داریم و بعدازظهر به شهر پاتاوه سفی می کنند.

هدایتخواه با اشاره به اینکه روز دوشنبه در یاسوج دیدار با جانبازان و خانواده شهدا و مراکز نگهداری ایتام انجام می شود، بیان کرد: بعدازظهر سه شنبه این کاروان بهبخش لوداب سفر خواهند کردکه دیدار با مردم و خانواده شهید صدیقی نژاد را خواهند داشت همچنین سه شنبه شب به شهر چیتاب سفر می کنند.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه کاروان “زیر سایه خورشید” به شهر قلعه رئیسی سفر می کند، ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه در شهر دیشموک حضور می یابند و چهارشنبه شب در روستای “طولیان” برنامه خواهند داشت. جمعه تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح در شهر لنده خواهند بود و سپس به شهر باشت سفر می کند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روز پنجشنبه در شهر سوق خواهند بود، این کاروان بعدازظهر و شب پنجشنبه در شهر دهدشت حضور خواهند داشت.

هدایتخواه عنوان کرد: بعداز ظهر جمعه به شهر چرام می روند، غروب جمعه در شهر سرفاریاب حضور می یابند و شب جمعه به حرم امامزاده بی بی رشیده چرام سفر می کنند.

وی تصریح کرد: روز شنبه به گچساران و برخی روستاهای این شهرستان سفر می کند و شب ننیز در جشن عمومی گچساران حضور می یابند. همچنین یکشنبه شب به یاسوج بر می گردند و در جشن زوج های جوان و مراسم غبار روبی امامزاده عبدالله و جشن عمومی یاسوج شرکت می کنند. صبح روز دوشنبه دیدار با عوامل اجرایی طرح زیر سایه خورشید و سپس عازم مشهد مقدس می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۰ برنامه‌ای این کاروان در استان دارد، تصریح کرد: غبارروبی مزار شهدای گمنام، دیدار با پرسنل ادارات، عیادت از بیماران، عیادت از معلولان، عیادت از جانبازان، دیدار با خانواده شهدا و دیدار با یتیمان و دیدار با کار آفرینان نمونه از جمله این برنامه‌ها است .

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت را تنها منحصر به حضور کاروان زیر سایه خورشید نیست و ادامه داد: جشن میلاد امام رضا و حضرت معصومه و حضور در آسایشگاه معلولان و همایش دختران را نیز داریم همچنین برگزاری جشن ۴۰ زوج را به همت خادمیاران رضوی خواهیم داشت و افتتاح مرکز مشاوره خانواده امام رضا یکی دیگر از برنامه‌های این دفتر در دهه کرامت است .

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه کتاب و همچنین برنامه نذر دانایی از دیگر برنامه‌های آستان قدس طی دهه کرامت در استان است.

هدایتخواه با اشاره به اینکه اقدام مهمی که در این دهه مربوط به اشتغال و تولید داریم، بیان کرد: در دهستان هدف (سادات محمودی) مرکز پرورش طیور راه‌اندازی می‌شود و تعداد ۱۰۰ خانوار می‌توانند درآمدزایی داشته باشند.


برگزاری همایش بانوان فاطمی در شهر یاسوج

وی از برگزاری همایش بانوان فاطمی با حضور میهمانی از کشور ژاپن در یاسوج به مناسبت سالگرد کشتار مردم در مسجد گوهرشاد خبرداد و تاکید کرد: مردم در مسجد گوهرشاد در اعتراض به کشف حجاب رضاخان تحصن کرده بودند اما به خاک و خون کشیده شدند از این رو ۲۱ تیر ماه به نام روز حجاب و عفاف نام‌گذاری شد که دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌هایی برای این روز و هفته عفاف و حجاب تدارک دیده است .

هدایتخواه تصریح کرد: با حضور میهمانی از کشور ژاپن که به برکت انقلاب اسلامی به دین اسلام روی آورده و شیعه شده است همایش بانوان فاطمی برگزار می‌شود که از بانوان برای شرکت در این همایش دعوت به عمل می‌آید .

وی از افتتاح دفتر هیات تخصصی عفاف و حجاب در استان خبر داد و اظهارکرد: با هدف ترویج عفاف و حجاب راه‌اندازی کارگاه تولیدی حجاب و عفاف را خواهیم داشت به دلیل اینکه لباس‌های مناسب بانوان محجبه با قیمت بالایی عرضه می‌شود لذا این کارگاه محصولات عفاف و حجاب را با قیمت مناسبی در اختیار بانوان قرار می‌دهد .

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: همایش دختران آسمانی و برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن از جمله برنامه‌های دفتر نمایندگی آستان قدس در هفته حجاب و عفاف است.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد