تاریخ انتشار : یکشنبه 16 تیر 1398 - 8:47
کد خبر : 58719

بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند

بانوان در حجاب و عفاف پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به شخصیت و جایگاه کریمه اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: شخصیت والایی که حضرت فاطمه معصومه(س) دارند و آن چیزی که از روایات بدست می آید شخصیت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار قم فردا  با اشاره به شخصیت و جایگاه کریمه اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: شخصیت والایی که حضرت فاطمه معصومه(س) دارند و آن چیزی که از روایات بدست می آید شخصیت والایی است که شاید بتوانیم بگوئیم ایشان تالی تلو معصوم بوده اند.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است هر کسی قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت بر او واجب است، اینها حاکی از مقام بالای این بانو می باشد و وظیفه هم ما می باشد که از این زیارتگاه و بارگاه استفاده معنوی ببریم .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد:  همان‌طور که در روایت ها آمده است شهر قم به واسطه حضرت معصومه(س) یک مقام ویژه ای پیدا کرده است و در روایات آمده است که  در حوادث و گرفتاری های به شهر قم پناه ببرید، شهر قم از بلایا محفوظ است.

وی افزود:این روایات حاکی از مقام بزرگ و بالای حضرت معصومه(س) می باشد و زیارت این حضرت هم بسیار توصیه شده است و دارای ارزش ویژه ای است.

آیت الله فقیهی در ادامه خاطرنشان کرد: احترام حضرت معصومه(س) و مقام شامخ ایشان در رابطه با پیروی از امامان معصوم است، پیروی از برادر و پدر و ولایت پذیری و تبعیت از آن‌ها می باشد.

وی عنوان داشت: عمده ارزش انسان به آن عقیده و عمل هر فردی می باشد؛ این شخصیت بزرگوار به دلیل تبعیت از ولایت و مقام امامت این مقام و جایگاه را پیدا کردند ؛ ایشان حاضر شدند مشکلات و سختی ها را تحمل کنند تا از مقام ولایت تبعیت کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: هر انسانی که دارای عقیده صحیحی باشد و عمل او هم با آن عقیده باشد به مقامات بزرگی خواهد رسید.

وی عنوان داشت: تمام خانم ها و بانوانی که این حرکت را انجام بدهند و عقیده درستی برای خود داشته باشند و به آن عمل کنند پیرو فاطمه معصومه(س) خواهند بود.

آیت الله فقیهی تاکید کرد: بانوان در این دهه کرامت که به مناسبت ولادت خانم فاطمه معصومه(س) منعقدشده است توجه بیشتری به کرامت ها، شخصیت ها و ارزش ها انسانی و اسلامی خود داشته باشند و بدانند که دارای ارزش ویژه ای هستند و مسئله حجاب و عفاف و حیا را خیلی در بین خود و خانواده گسترش دهند تا پیرو حضرت فاطمه معصومه(س) باشند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد